Italským aerolinkám je samostatnost na obtíž
KLM ve středu odmítly úvahy, že vedou formální jednání s italským národním dopravcem Alitalia o vzájemné spolupráci. Dementovaly tak výroky Francesca Mengozziho z vedení Alitalie pro italský tisk, kde hovořil o vážných jednáních ohledně partnerství své společnosti s KLM a Air France. Mengozzi dokonce řekl, že jsou vytvořeny pracovní skupiny, které jsou v neustálém kontaktu. “Nevíme, čemu pan Mengozzi říká pracovní skupiny,” řekl ve středu mluvčí KLM Bart Koster, “běžně se stýkáme s ostaními dopravci v rámci vzájemné komunikace, žádné formální rozhovory s Alitalií však nevedeme.”
Alitalia zároveň, jako jedna z posledních aerolinek v Evropě, oznámila vysoké ztráty v hospodaření za rok 2000 – USD224 mil. Ztráta je oproti očekáváním trojnásobná - podle společnosti hlavně kvůli nestabilním cenám ropy a slabému euru. Svůj podíl na ztrátě mají i problémy “nepovedeného” hubu Alitalie, milánského letiště Malpensa. Takto velká ztráta přitom přichází spolu s nárůstem tržeb o celých 15%. Tedy stejně jako u SAir Group, která se potýká s finančními problémy z podobných důvodů. V době poklesu akcií Alitalie je každá zpráva o možném spojení s jiným, větším dopravcem velmi vítaná. Samostatná Alitalia by se podle analytiků neměla vrátit do černých čísel dříve jak koncem letošního roku. Zajímavý je právě příměr k SAir Group/Swissairu z hlediska alianční strategie – Alitalia stejně jako Swissair dlouho odmítala začlenění do aliancí vedených většími dopravci. Velké naděje jsou v tomto směru vkládány právě do nového šéfa Francesca Mengozziho. Schizofrenní situaci doplňuje opakovaná žádost italské vlády (vlastník 53% společnosti) k Evropské komisi pro povolení mohutné finanční injekce do společnosti, která by umožnila její další nezávislé fungování. Uvažovanou “dotaci” ze strany státu EU již jednou odmítla v roce 1997.
Z informačního servisu portálu http://www.letime.cz
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Dvořák (ČSA): Šance, že se aerolinky prodají už letos je malá, zájem je jen malý
- EurActiv: Na seznamu aerolinek, které budou muset kupovat emisní povolenky, jsou 4000 firem
- Kdy je spolužadatel o hypotéku spíše na obtíž?
- Italský dluh je na rekordním maximu – bude Itálie další krachující z jižních zemí eurozóny?
- Hlavní problémy katalánské samostatnosti jsou v zadlužení a postoji k EU
- Černá Hora je pro samostatnost
- Víkendář: Dosáhne Katalánsko samostatnosti? Chybí mu jedna podstatná věc
- Ostravské aerolinky Job Air jsou znovu v insolvenčním řízení
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?