Obnovená reklama V+W
Karikatura, která zpodobňuje postavy Voskovce a Wericha, měla diváky lákat do Osvobozeného divadla, které V+W založili. Restaurátorům se podařilo malbu z konce dvacátých let zachovat asi ze 70 procent, řekl iniciátor projektu radní Prahy 1 Filip Dvořák (ODS).
Budovu, která má vchod ze Štěpánské ulice, vlastní Praha 1. Její jižní stěna směřuje do dvoru v ulici V Jámě. Reklamu na ní vytvořil někdy v letech 1928 nebo 1929 malíř a karikaturista Adolf Hoffmeister. Před rekonstrukcí byly na omítce patrné pouze její zbytky.
Restaurátoři museli pátrat v archivech po dobových fotografiích, provedli také restaurátorský průzkum. Nakonec po dohodě s památkáři zvolili nejstarší podobu díla z dvacátých let. "Cílem nebylo namalování nového poutače, ale zachování původního," řekl restaurátor Miroslav Koželuh, který se na záchraně památky podílel. Radnice za opravu jižní části fasády domu zaplatila 2,3 milionu korun. Dílo podle Dvořáka pomůže zachovat génius loci centra města. Vedení městské části se chce také pokusit vyjednat předláždění betonového povrchu před fasádou.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
31.05.2024 Galaxy Fit 3: Nejlevnější Samsung hodinky, které&h
27.05.2024 V létě startuje sdílení elektřiny. Využijte&hellip
27.05.2024 Co zazní na Analytickém fóru XTB 2024?
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ceny zlata, mědi a niklu prudce vzrostly v důsledku ekonomických a geopolitických změn
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Nový zlatý rekord a stříbro na nejvyšší hodnotě od roku 2012
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS