Ceny Via Bona 2009 uděleny
Ocenění VIA Bona je udělováno firmám a jednotlivcům, kteří finanční, materiální či jinou formou pomáhají svému okolí. Kandidáty na cenu navrhují přímo příjemci podpory, tedy neziskové organizace, nebo samotné firmy. O udělení ceny rozhoduje ve dvou kolech osmičlenná hodnotící komise složená ze zástupců médií, komerčních firem a neziskového sektoru: Blanka Šrámková (NROS – Pomozte dětem), Ivana Šatrová (Telefónica O2), Martina Riebauerová (MF Dnes), Lucie Tvarůžková (Hospodářské noviny), Jiří Wald (MUCOS Pharma CZ), Martin Frýdl (AC&C PR), Tomáš Vyhnálek (Společnost Člověk v tísni při České televizi) a Vladimír Kroc (Český rozhlas). V České republice každým rokem přibývá dárců z řad firem i jednotlivců. „V roce 2007 u nás individuální a firemní dárci rozdali rekordních 3,978 miliardy Kč,“ říká Ondřej Jakob, tiskový mluvčí Ministerstva financí. Nejnovějším trendem v oblasti firemního dárcovství je znásobování darů zaměstnanců z peněz samotné firmy. Slavnostní předání cen proběhlo v rezidenci velvyslankyně USA za přítomnosti hostů domácího i zahraničního politického a kulturního prostředí, například senátor Karel Schwarzenberg, hraběnka Mathilda Nostitzová či generální ředitel Telefónica O2 Salvador Anglada.
1. Cena za dlouhodobé partnerství: Pavel Cindr
Za pomoc Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové, pro který již 10 let provádí veškeré grafické práce bez nároku na honorář.
2. Cena za odvahu podpořit inovativní projekt: Jaroslav Sklenář
Za finanční podporu 1 milion Kč na výstavbu nízkoenergetické školy v indickém Himálaji a osobní nasazení na místě stavby.
3. Cena za zapojování zaměstnanců do dárcovství a dobrovolnictví: T-Mobile Czech Republic, a. s.
Za Fond T-Mobile – zaměstnanecký fond, kde bylo doposud ve 150 projektech rozděleno přes 10 milionů Kč, program Jeden den pro váš dobrý skutek a další.
4. Cena pro malou a střední firmu: Josef KVAPIL, a. s.
Za podporu dobročinných projektů Střediska SOS pro vzájemnou pomoc občanů v Olomouci a dalších neziskových organizací, jako je Jeden svět 2008 v Olomouci či Spolek Trend vozíčkářů Olomouc.
5. Cena pro velkou firmu: Československá obchodní banka, a. s.
Za vzdělávání a zvyšování finanční gramotnosti české společnosti, dobrovolnický program pro zaměstnance Pomáháme společně a další dárcovské aktivity podporující činnost neziskových organizací i jejich rozvoj.
6. Cena pro individuálního dárce – mecenáše: Marek Stanzel
Za podporu ve výši více než 2 miliony Kč na výstavbu a provoz Hospice Dobrého pastýře, jediného lůžkového hospice ve Středočeském kraji.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?