Sony oživuje značku Walkman
Značka Walkman jako taková nikdy nevymizela – ve formě přehrávače kazet, CD a digitálních souborů je na trhu přítomna už od roku 1979. V roce 1995, tedy v době největšího rozkvětu, prodala firma 150 milionů přístrojů Walkman, poslední dobou ovšem kvůli hegemonii iPodu a nerozvážným krokům marketingového vedení přístroj téměř vymizel ze scény. Model Walkman X není prvním pokusem o obnovení zašlé slávy. Před několika lety zahájila Sony kampaň „Walkman přistál“ (rozpočet 30 milionů dolarů, autoři Young & Rubicam). Nynější model si neklade za cíl předehnat dominantní iPod, ale spíše zaujmout prémiovou skupinu zákazníků – mimo jiné také zabudovanými aplikacemi, bezdrátovým přístupem k internetu a webovým prohlížečem. iPod má v současnosti na americkém trhu podíl 71 procent, druhý je SanDisk s 10,5 procenta a třetí právě Sony s 2,1 procenta. Před 30 lety byla společnost Sony ovšem jediná na trhu, která přehrávače vyráběla. „Je to obrovsky promarněná příležitost,“ říká marketingový konzultant Dave Rosenberg. „Měli lepší technologie, rozpočty, software, přístup k obsahu... Prostě všechno.“ Sony byla ale vždy především technologická společnost a neměla sekci obsahu (hudebního a obrazového) – tu získala až v roce 2001. Navíc velmi dlouho trvala na formátu CD, i když ten byl již dávno překonaný.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz