Nejvíce hrubé inzerce měl v prvním kvartálu Ringier (20.4.2009)
Nejsilnějším vydavatelstvím co do objemu hrubých inzertních příjmů byl v prvním letošním čtvrtletí Ringier s 599,8 milionu korun, i když loni vydělal ve stejném období o 6,8 procenta více. Vyplývá to z dat monitorovací agentury TNS Media Inteligence, která Mediafax získal v pondělí.
Jeho největší soupeř, vydavatelství Mafra, totiž ztratil meziročně 22,4 procenta, když mu reklamní příjmy klesly na 549,2 milionu korun. Zhruba stejnou relativní ztrátu utrpěl na třetím místě vydavatelský dům Vltava-Labe-Press, jemuž se příjmy snížily o 23,3 procenta na 386,7 milionu korun.
Pořadí na dalších místech: Bauer Media (226 milionů korun, + 19,1 procenta), Metro (214 milionů korun, + 17,8 procenta), Mladá fronta (189 milionů korun, + 5 procent), Stratosféra (169 milionů korun, - 6 procent), Sanoma (135 milionů korun, + 19,4 procenta), Hachette Filipacchi (128 milionů korun, - 8,8 procenta), Borgis (124 milionů korun, - 17,9 procenta).
Uvedené peněžní objemy představují hrubé inzertní příjmy, které se kalkulují na základě ceníkových cen a počtu reklam, ale bez započítání slev, barterů a autoinzerce. Čisté výdaje do reklamy zadavatelé i média odmítají ze strategických důvodů zveřejňovat. Právě proto jsou ale hrubá data významným indikátorem trendů, například pro burzy.
Z dalších údajů TNS Media Inteligence, které v pondělí publikoval týdeník Strategie, vyplývá, že poklesy inzerce se u tří nejsilnějších deníků nedají vysvětlit snížením cen za reklamu. Propad počtu inzertních stran byl totiž hlubší než celkový úbytek reklamních příjmů.
Největší inzerci měla z deníků za leden až březen MF Dnes (467 milionů korun; změna objemu reklamy oproti stejnému období loni: 18,6 procenta; změna počtu inzertních stran: - 25,4 procenta). Druhý byl Deník se svými regionálními mutacemi (378 milionů korun; - 22,2 procenta; - 34 procent) a třetí Blesk (280 milionů korun; - 8,5 procenta; - 8,6 procenta).
Na dalších stupíncích kvartálního žebříčku jsou: Metro (214 milionů korun; + 26,7 procenta; - 21 procent), Sport (99 milionů korun; + 2,6 procenta; - 1,9 procenta), Právo (91 milionů korun; - 18,8 procenta; - 16,1 procenta), Lidové noviny (70 milionů korun, - 20,4 procenta; - 12,8 procenta), Hospodářské noviny (61 milionů korun; - 33,4 procenta; - 32, 6 procenta), E15 (45 milionů korun; + 80,6 procenta; + 97,1 procenta a Aha (25 milionů korun; + 116,7 procenta; + 71,7 procenta).
Nejvíce inzerce z nedeníkových tištěných periodik měl v prvním kvartále Blesk Magazín (78 milionů korun, + 17,6 procenta). Na „stříbrný“ stupínek se dostala Žena a život (64 milionů korun, + 14,4 procenta) a na „bronzový TV Magazín (46 milionů korun, - 6,4 procenta).
Další pozice obsadily Elle (44 milionů korun, - 10,5 procenta), Marianne (38 milionů korun, - 2,5 procenta), Magazín Dnes (36 milionů korun, - 32 procent), Týden (35 milionů korun, - 26,3 procenta), Marie Claire (35 milionů korun, neuvedeno), Ona Dnes (32 milionů korun, - 10,1 procenta) a Glanc (32 milionů korun, + 3,2 procenta).
Co se týče celého inzertního trhu tištěných médií, ten šel v prvním čtvrtletí dolů o 12 procent na 3,78 miliardy korun. Deníky spadly dolů o 14,6 procenta na 1,75 miliardy korun a časopisy o 9,6 procenta na 2,03 miliardy korun.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz