Nákupní centra preferuje 70 % rodin
Nejraději v nich totiž nakupuje 70 procent tuzemských domácností, zatímco klasickým nákupním ulicím v centrech měst zůstalo věrných jen 30 procent rodin. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research.
"Cesta do oblíbeného nákupního centra trvá v průměru 30 minut. Podíl těch, kteří jezdí do nákupního centra většinou autem, vzrostl na tři čtvrtiny," uvedla v tiskové zprávě společnost Incoma Research. Čechům návštěva nákupního centra v průměru zabere 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách.
Mezi největší nákupní centra v Česku patří například obchodní komplex v Praze-Letňanech. "Návštěvnost Obchodního centra Letňany každoročně vzrůstá. Loňských více než deset milionů zákazníků představuje meziročně přibližně sedmiprocentní nárůst a ve srovnání s rokem 2006 nárůst o zhruba čtrnáct procent," uvedla marketingová manažerka OC Letňany Jana Turková. Zhruba tři čtvrtiny zákazníků letňanského obchodního centra tvoří obyvatelé hlavního města a čtvrtinu mimopražští.
Nejnavštěvovanějším nákupním centrem v Česku je obchodní komplex Nový Smíchov v Praze. Mezi mimopražskými nákupními centry vede brněnská Galerie Vaňkovka.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Ali Daylami, BITmarkets