Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  29.01.2009 18:03:01

Obchodníci využívají krizi

V Česku přibývá obchodníků, kteří se v souboji o zákazníky snaží využít sílící obavy z dopadů světové finanční krize.

Krize se proto v posledních týdnech skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory. Obchodní řetězce již finanční krizi pociťují na svých tržbách, protože Češi jsou při utrácení opatrnější.

Například síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar v těchto dnech na internetu zprovoznila stránky antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.

"Spar tímto projektem reaguje na začínající ekonomickou krizi, která se nevyhýbá ani České republice. Svým zákazníkům proto nabízí tento komplexní balíček nabídek a poradenství, jak efektivně nakupovat," sdělilo vedení obchodního řetězce Spar Česká obchodní společnost.

Společnost Tesco Stores ČR do záhlaví svého lednového reklamního letáku umístila nápis "Tesco pomáhá v době krize" s dovětkem "S námi ušetříte". Podobně se zachovala i síť elektroprodejen Okay. Součástí jejího aktuálního letáku s nabídkou zboží je heslo "Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!".

Pozadu nezůstali ani někteří malí obchodníci. Například výlohu jedné prodejny s obuví v centru Prahy na začátku letošního roku zdobil velký nápis "Destrukce cen" doplněný o plakáty "Reakce na celosvětovou finanční krizi". Naproti tomu provozovatel hypermarketů Globus o využití slova krize ve svých marketingových aktivitách neuvažuje. "Nic takového dělat nebudeme. Máme výhodnou nabídku zboží a nemyslím si, že bychom měli lidi strašit nějakou krizí. Není to náš styl," řekl vedoucí marketingu firmy Globus ČR Boris Malý.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688