Obchodníci využívají krizi
Krize se proto v posledních týdnech skloňuje nejen v reklamních letácích obchodních řetězců, ale někteří obchodníci zahájili i speciální marketingové aktivity, jejichž ústředním motivem jsou slova krize a úspory. Obchodní řetězce již finanční krizi pociťují na svých tržbách, protože Češi jsou při utrácení opatrnější.
Například síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar v těchto dnech na internetu zprovoznila stránky antikrizovyprogram.cz. Lidé zde najdou třeba informace o akčních nabídkách v prodejnách Interspar, speciální slevové kupóny či rady, jak při nákupech či chodu domácnosti ušetřit. S odborníkem z Vysoké školy ekonomické pak mohou prostřednictvím internetu probrat své finanční problémy.
"Spar tímto projektem reaguje na začínající ekonomickou krizi, která se nevyhýbá ani České republice. Svým zákazníkům proto nabízí tento komplexní balíček nabídek a poradenství, jak efektivně nakupovat," sdělilo vedení obchodního řetězce Spar Česká obchodní společnost.
Společnost Tesco Stores ČR do záhlaví svého lednového reklamního letáku umístila nápis "Tesco pomáhá v době krize" s dovětkem "S námi ušetříte". Podobně se zachovala i síť elektroprodejen Okay. Součástí jejího aktuálního letáku s nabídkou zboží je heslo "Máme lék na krizi! Trvale nízké ceny!".
Pozadu nezůstali ani někteří malí obchodníci. Například výlohu jedné prodejny s obuví v centru Prahy na začátku letošního roku zdobil velký nápis "Destrukce cen" doplněný o plakáty "Reakce na celosvětovou finanční krizi". Naproti tomu provozovatel hypermarketů Globus o využití slova krize ve svých marketingových aktivitách neuvažuje. "Nic takového dělat nebudeme. Máme výhodnou nabídku zboží a nemyslím si, že bychom měli lidi strašit nějakou krizí. Není to náš styl," řekl vedoucí marketingu firmy Globus ČR Boris Malý.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
05.08.2024 3 hlavní důvody aktuálního poklesu trhů
30.07.2024 Jak funguje index relativní síly (RSI) v akciích?
29.07.2024 Investování eur je pro Čechy výzvou,…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Trhy zažívají černé pondělí. Další příležitost pro růst ceny zlata
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Příležitosti a výzvy pro investory. Reposazba na úrovni 4,5 %
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v srpnu snižuje sazby jen o 25 bodů a přeřazuje tak na nižší rychlost
Petr Lajsek, Purple Trading
Pohonné hmoty výrazně zlevňují! Za kolik budeme tankovat v srpnu?
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři