V pětině reklam chybí RPSN
Pomocí tohoto údaje mohou lidé porovnat výhodnost jednotlivých nabídek spotřebitelských úvěrů. ČOI na svých internetových stránkách uvedla, že při celostátní kontrolní akci prověřila ve třetím čtvrtletí letošního roku celkem 178 reklam či nabídek spotřebitelského úvěru a porušení zákona zjistila v 37 případech. "Vzhledem k tomu, že tyto reklamy obsahovaly úrokovou sazbu nebo jiné údaje týkající se nákladů na úvěr, musela být nedílnou součástí těchto reklam rovněž RPSN nebo příklad jejího výpočtu. Uvedených 37 reklam však RPSN nebo příklad výpočtu tohoto ukazatele postrádalo," stojí ve zprávě ČOI. S firmami, které měly vadné reklamy na spotřebitelské úvěry, ČOI zahájila správní řízení. Zájemci o půjčku by se podle ČOI měli velmi podrobně seznámit s podmínkami spotřebitelského úvěru a žádat maximum informací, protože nepozornost se může prodražit. ČOI upozornila, že RPSN se výrazně liší od roční úrokové míry. Do vzorce na výpočet RPSN se totiž vkládá výše úvěru, údaj o termínu jeho poskytnutí, informace o výši splátek, poplatků či případných dalších plateb a informace o lhůtě splatnosti každé splátky a poplatku.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz