Pražská šunka patří všem
Rozhodl tak Nejvyšší správní soud, podle kterého je pražská šunka druhovým označením běžného výrobku. Proto nemá takzvanou rozlišovací schopnost. Informovala o tom mluvčí soudu Sylva Dostálová.
„Žádný podnikatelský subjekt tedy nemůže užívání tohoto pojmu, aniž by byl doplněn o dostatečně rozlišující prvky, vyhradit prostřednictvím známkoprávní ochrany výlučně pro sebe,“ uvedl soudce správního soudu Zdeněk Kühn.
Přihlašovaná ochranná známka by musela kromě označení druhu výrobku, tedy pražské šunky, obsahovat ještě další zřetelné a dominantní prvky, které by produkt odlišily od uzenin jiných výrobců.
Pražská šunka se vyrábí od 19. století. Jedním z tajemství její přípravy je to, že se lehká vepřová kýta nechává uležet vcelku. Po několikatýdenním zrání v láku se kýta udí a zlehka vaří. Nejznámějším výrobcem pražské šunky byl Antonín Chmel, který měl v 19. století firmu v Praze nad Nuselskými schody.
Můžou být v klidu. Pražská šunka jim z obchodů nezmizí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři