Inzerenti z televize míří s tv spoty na internet, je to efektivnější
Půjde televizní reklama na internet? Tuhle otázku si v posledních týdnech klade stále více domácích mediálních manažerů. Zjistili totiž, že vzhledem k narůstající internetové penetraci, která aktuálně činí 55 % populace, rostoucímu objemu času stráveného na internetu i rostoucí rychlosti připojení, začíná vycházet televizní kampaň na internetu mnohem efektivněji, než by vyšla v samotné televizi.
Mediální agentura OMD Czech v minulých měsících prováděla zcela unikátní testy využití internetu jako nosiče pro TV spot. Cílem bylo porovnání efektivity obou cest za srovnatelných podmínek. Ve spolupráci se svým klientem SONY a internetovými servery Seznam.cz, Centrum.cz a iDnes.cz byla spuštěna kampaň zaměřená na propagaci TV Bravia. V rámci korektnosti výzkumu byl použit TV-Spot, který ještě neběžel v žádném jiném médiu. Tento spot byl zkonvertován a nasazen na frekventované pozice o rozměrech 300*300 a 300*250 pixelů.
Po skončení kampaně byl, za pomoci unikátního systému OMD snapshot a měřícího systému Gemius, proveden sběr dat a následně jejich vyhodnocení. Pro srovnání s efektivitou průměrné TV kampaně měřené stejným systémem, byl použit model porovnávání počtu zásahů, naměřené awareness a cen. Na základě srovnání počtu zásahů nutných k vytvoření jednoho bodu awareness se došlo k závěru, že je pro internet nutné vytvořit o 54% více kontaktů než v TV, naopak cena v TV je o 81% vyšší než cena na internetu.
Z tohoto porovnání pak ve výsledku plyne, že každá koruna Gross využitá na internetu byla 1,2 efektivnější než v TV. Lze tak čekat, že se na internetu, alespoň s doménou .cz brzy objeví zástupy televizních reklamních zadavatelů.
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Okénko finanční rady
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla