Snaha dostat paládium do Číny
Společnosti těžící a zpracovávající paládium se prostřednictvím nedávno založené Palladium Alliance rozhodly zahájit podle svých slov \"intenzivní kampaň\" za účelem povzbuzení poptávky Čínanů po paládiu. Kampaň začne v červenci ve dvou z nejbohatších čínských měst - v Pekingu a Šanghaji. \"Čína je pro nás prvním a nejdůležitějším trhem\", říká pro agenturu Bloomberg John Stark, prezident Palladium Alliance. Šperky z paladia byly v Číně podle Starka poprvé prodány v roce 2003. V loňském roce poptávka po klenotech z paládia stoupla o 30 procent na 25 tun. Poptávka byla zatím soustředěna v menších městech, přestože v těch větších, jako je Šanghaj, je v průměru podstatně větší příjem. Paládium letos stouplo přibližně o 35 procent podpořené poptávkou z Číny. |
Poslední zprávy z rubriky Komodity:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři