Asijské automobilky drtí americký trh, a vyhlídky?
Prodeje automobilů z amerických domácích automobilek se neustále snižují. Celkový objem prodejů s největší pravděpodobností za aktuální měsíc listopad klesne opět. Bude to již potřetí v řadě za sebou. Meritum věci vychází z tržního podílu, který americké automobilky ztrácejí už několik měsíců nazpět. Asijské automobilky se na americkém trhu dokáží uhnízdit a navíc neustále navyšují svůj tržní podíl. Ukrajují z koláče gigantům jako General Motors Corp. /GM/ nebo Ford Motor Co. /F/. Prodeje u dvou největších amerických výrobců automobilů za měsíc listopad spadnou zhruba o 10% v porovnání s minulým rokem. Velký boom zaznamenávají automobilky Toyota Motor Co. a Honda Motor Co., u jichž se také očekává nárůst a zlepšení v podnikových ekonomických ukazatelích. Asijské značky celkově získaly k říjnu celých 40% automobilového trhu v USA. Kontrakci prodejů GM a Fordu způsobil fakt, že obě firmy přestaly poskytovat bohaté sezónní slevy, které lákaly zákazníky po celé období léta. Absence slev ihned snížila prodeje o 26% z měsíce na měsíc. Oficiální údaje o poklesu uveřejní společnosti shodně zítra. David Cole, předseda Center for Automotive Research ve státě Michigan, danou situaci uklidňuje indikátory a podmínkami v odvětví obecně, slovy: „Ceny pohonných hmot jsou nízko. Existuje zde mnoho impulsů a motivací v našem oboru průmyslu, které tady v minulém měsíci nebyly. Navíc spotřebitelská důvěra se zvýšila.“ GM, Ford a Chrysler již dříve tento měsíc zintenzívnily opět strategii slev, když například GM nabízí ke každému ze svých větších modelů SUV (sportovní typ vozidla) slevu přes 10.000 dolarů. Chrysler se vydal taktikou poskytování zelených karet na čerpání pohonných hmot v časovém období dvou let od koupě nového auta v průměru ve výši 2.400 dolarů. Ford odpovídá poskytováním klasických slev a rabatů. Obecně nová vlna slev přiměje spotřebitele k větší nákupní aktivitě. Analytici po zohlednění těchto politik označují letošní prosinec na automobilovém trhu za „sladký“. Peter Nesvold, analytik pro Bear, Stearns & Co., sídlící v New Yorku, pochválil GM v jejich úspěšnosti s modely jako Hummer H3 nebo Pontiac Solstice. Podle jeho slov, ty však nejsou schopny vzhledem k nízkým počtům prodejů generovat patřičný zisk. Vidí však velkou přednost General Motors, jakmile na trh pošle modely řady GMT900, které spadají do kategorie větších SUV, popř. v modifikované podobě jako pickup. Již v lednu se na americkém trhu objeví novinka mezi sporťáky, Chevrolet Tahoe. Bc. Petra Coufalová
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři