Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  08.08.2007 09:51:41

Skupina GfK rostla ve druhém čtvrtletí slaběji než se očekávalo


Skupina GfK uzavře 1. pololetí 2007 s obratem okolo 554 mil. EURO, což představuje růst o 3,6 % oproti 1. pololetí roku minulého (vloni byl obrat v rozsahu 534,4 mil. EURO). Organický růst dosáhne zhruba úrovně 5 %. Upravený operativní výsledek za první pololetí ve výši 63,5 mil. EURO dosáhne tak zhruba úroveň dosaženou za 1. pololetí loňského roku (63,8 mil. EURO). Marže dosáhla 11,5 %, vloni byla 11,9 %. EBIT za 1. pololetí bude zhruba 55 mil. EURO (vloni 55,4 mil. EURO).

Druhé čtvrtletí 2007 se vyvíjelo následovně: obrat dosáhl zhruba 292 mil. EURO (vloni ve srovnatelném období 285,9 mil. €). Upravený operativní výsledek dosáhl 39 mil. € oproti loňskému roku, kdy činil 42,7 mil. €. Ve druhém čtvrtletí měl EBIT hodnotu 34 mil. € ; vloni 38,9 mil. €.

Dosažené čtvrtletní hodnoty byly ovlivněny zejména slabým vývojem v Custom Research a HealthCare. V segmentu Custom Research se projevila krize u některých US výrobců automobilů v tom, že smlouvy v syndikovaných obchodech oblastí sev. Amerika, záp. Evropa, střední Východ a Afrika nebyly prodlouženy. Výpadek obratu působí bezprostředně i na výsledek. Těmito efekty se změnila struktura marže tohoto podnikatelského segmentu a hospodářský výsledek je pod úrovní srovnatelného období minulého roku. Ostatní části segmentu Custom Research zaznamenaly potěšitelný zdravý růst.

Podnikatelský segment HealthCare se dostal pod úroveň očekávání v důsledku stagnace rozpočtů na výzkum trhu u farmaceutického průmyslu v oblastech sev. Amerika, záp. Evropa, střední Východ a Afrika. V Anglii navíc došlo na základě neuspokojivého vývoje dceřiné společnosti k výměně managementu.

Consumer Tracking a Media se vyvíjely v rámci očekávání. Zřetelně lépe než bylo očekáváno se vyvíjí Retail and Technology a to co se týče obratu i výsledku.

Pro letošní rok je situace ve vstupech zakázek nadále dobrá. Součet zásoby zakázek, vstupů a již fakturovaných obratů je na úrovni 76,1 % celoroku tj. o 1,9 % lepší než za první pololetí 2006 (v 1. pololetí 2006 to bylo 74,2 %).

Společnost považuje v současné době své roční cíle za dosažitelné. Růst obratu by měl dosáhnout min. 5 % a marže 13,5 %.

Praha 3. 8. 2007.
Z německého originálu přeložil prok. Leslav Veverka.

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz , www.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.Více viz: www.gfkcr-ww.com
Retail and Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.Více viz: www.gfkms.com
Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG.Více viz: www.gfkcs.com
Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů. Více viz: www.gfk.com
HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. Více viz: www.gfk.com

On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688