Spotřebitelský barometr - květen 2004
Květnový spotřebitelský barometr (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) přinesl oproti předchozím měsícům znatelné zvýšení své hodnoty (oproti dubnu o 3,3), a to až na úroveň loňského listopadu – 44,6. Jakkoli nelze činit z ukazatele za jeden měsíc trvalejší závěr, naznačuje květnový indikátor – vyhodnocený mezi 5. až 15. květnem (krátce po vstupu ČR do EU) - jistý útlum předchozího několikaměsíčního skeptického hospodářského i spotřebitelského mínění veřejnosti. Lze tak soudit i z toho, že oproti dubnu t. r. se hodnocení zlepšilo ve všech základních komponentách indikátoru CCI. Pozoruhodné při tom je zvýšení hodnoty v kriteriu „hospodářská situace“, zvláště v jejím očekávání do budoucna. V porovnání s nejvyššími hodnotami dosaženými ve II. pololetí roku 2003 (září), zůstal indikátor CCI hlavně za hodnocením očekávané finanční situace v kriteriu „nákupních úmyslů“. Téměř totéž platí ve srovnání s hodnocením před rokem – v květnu 2003. „Úvěrový“ nákupní potenciál se v zásadě nemění, zhruba jedna třetina respondentů si pořídila v posledních 12 měsících nějaký spotřební předmět tímto způsobem, předpoklad do budoucna je poněkud slabší. Pokračování tiskové zprávy naleznete ZDE |
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz