Angry Beards zůstávají pod čtvrt miliardou. Maximální péči loni věnovali betonování základů
- Angry Beards dosáhli v roce 2024 tržeb 234,4 milionů korun a EBITDA marži přes 15 %
- Vsadili na betonování základů – nové ERP, sídlo, značku i celkovou procesní optimalizaci.
- To všechno proto, aby třebíčské značky Angry Beards, Busy B a Calm B měly volnou cestu k dosažení plánovaného obratu do roku 2030 na úrovni jedné miliardy korun.
Třebíčská firma stojící za značkami kosmetiky Angry Beards, Busy B a nově i spodního prádla Calm B za rok 2024 vygenerovala téměř čtvrt miliardy obratu. Pokus o pokoření rekordní mety se naštvaní vousáči rozhodli posunout v čase a místo toho se minulý rok plně soustředili na betonování základů pro další, mnohem razantnější růst. Nasazení nového ERP systému Microsoft Dynamics 365 Business Central, stěhování skladu i obchodu do vlastních velkorysých prostor za 130 milionů korun, procesní vylepšení i představení nové značky Calm B. To všechno jsou kroky, které mají firmu dovést k jedné miliardě tržeb už v roce 2030.
„Před rokem jsem tvrdil, že zakotvíme vysoko nad čtvrt miliardou. Byznys je ale jako pořádné erpégéčko – člověk někdy musí útok na hlavního bosse odložit a ještě chvíli poctivě expit. Celá firma proto rok 2024 věnovala přípravě na fičák, který v následujících šesti letech hodláme rozjet,“ vysvětluje Tomáš Čech, zakladatel Angry Beards. Jeho firma letos oslavila teprve sedmileté výročí a řada historicky neřešených oblastí ji citelně brzdila.
Letos v srpnu došlo k sestěhování celé firmy do budovy bývalé pekárny nad Třebíčí. Ve dvou fázích se v kompletně zrekonstruovaném sídle zabydlely nejprve sklad a expedice, o pět měsíců později i zbytek firmy. „Celková investice přesahuje v tuto chvíli hodnotu 130 milionů korun. Museli jsme tento krok udělat, abychom mohli začít posilovat tým, zvyšovat skladové zásoby, modernizovat skladové řešení a případně začlenit i vlastní výrobní linku. Do roku 2030 si jdeme pro miliardu a bez toho by to nešlo,“ poodkrývá Čech důvody pro velké rozhodnutí.
Aby novinek nebylo málo, Angry Beards do portfolia minulý rok přidali samostatnou značku pánského spodního prádla Calm B. Boxerky se speciálním „držákem na nádobíčko“ dříve prodávali spolu s kosmetikou, nicméně se těšily takové oblibě, že si jako produktová kategorie vysloužily samostatný brand. Calm B nabízí volné trenky i boxerky v několika barvách, vždy s důrazem na pohodlí mužů a ničím nerušený zen.
Angry Beards přes značnou investici do nového sídla a představení třetí značky dokázali ziskovost udržet i v roce 2024 vysoko. „EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní a odpisů) za minulý rok dosáhla téměř 37 milionů Kč, marže v poměru k tržbám tedy zůstala nad 15 procenty. Na výsledky fiskálního roku si ještě musíme počkat, jelikož od roku 2025 najíždíme na fiskál březen–únor,“ doplňuje finanční pohled Jan Trval, který firmu z křesla CEO řídí druhým rokem. Loňské tržby na finálních 234,4 milionů korun vyhnal především masivní zájem o dámskou značku kosmetiky Busy B.
Betonování základů v dalších oblastech se pak dotklo prakticky celé firmy. V oblasti IT došlo k nasazení nového ERP systému Microsoft Dynamics 365 Business Central, který firma implementovala v bleskovém 9měsíčním sprintu. Projektové řízení prošlo restartem a celý tým zažívá změnu mindsetu – projekty, které nezapadají do strategie firmy, jsou nemilosrdně škrtány v jakékoli fázi. Historicky oddělené části firmy, mezi kterými opakovaně vznikaly problematické situace, spojila nově vytvořená pozice CCO (Chief Commercial Officer = komerční ředitel). Obsadil ji dosavadní šéf IT Jakub Ryšavý, který bude v nové roli řídit veškeré D2C a B2B obchodní aktivity, včetně rozvoje zahraničních trhů.
„Mantrou roku 2025 je růst. Chceme se vrátit ke dvoucifernému meziročnímu tempu růstu a navýšit EBITDA marži. K tomu nám pomůže optimalizace sortimentu, technologické inovace prodejního procesu, produktové novinky všech značek a spuštění prodeje v Rumunsku na přelomu druhého a třetího čtvrtletí tohoto roku. Cílem je obratově přesáhnout 280 milionů a do roku 2030 pak miliardu korun,“ poodkrývá další plány Trval.
Už na začátku roku Angry Beards oznámili akvizici českého výrobce kosmetiky s 90letou tradicí Aromatica, který sídlí ve Šlapanicích nedaleko Brna, kde vyrábí vlastní certifikovanou přírodní kosmetiku, bylinné extrakty a šlehaná másla. Tento krok má naštvaným vousáčům otevřít dveře k vlastní výrobě a ještě hlubšímu naplnění vize D2C, tedy obchodního modelu pokrývajícího vše od výroby před distribuci až po prodej koncovým zákazníkům napřímo, zcela bez prostředníků, přeprodejců či tržišť. Samotnou Aromaticu pak Angry Beards přislíbili s pomocí zkušeností z D2C e-commerce dále rozvíjet v původním směru.
Nekompromisní značka kosmetiky pro chlapy Angry Beards na český trh vlítla jako dělová koule už v roce 2017. Celý cirkus založil Tomáš Čech, srdcem i duší třebíčský patriot, dnes firmu tvoří téměř stovka podobně naladěných šílenců. V roce 2024 se obratově přiblížili na dostřel metě 250 milionů korun. Tisíce spokojených recenzí sklízejí engrybírdí výrobky na vousy, vlasy i kule, fenoménem mezi dárky je potom sada intimní kosmetiky obsahující sportovní lubrikant, deodorant a boxerky s držákem „nádobíčka“. Angry Beards se nebojí upřímného marketingu a svým zákazníkům od prvního momentu zásadně tykají. V roce 2023 světlo světa spatřila také sesterská značka kosmetiky pro dámy s názvem Busy B a v roce 2024 i značka spodního prádla pro chlapy Calm B.
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- mediaguru.cz: AMSP ČR: ČEA očekává propad za čtvrt roku ve výši tři čtvrtě mld. Kč
- Prostor pro posílení koruny zůstává omezen, riziko oslabení zůstává.
- USA: Trh práce zůstává silný. Počet nových žádostí o podporu v nezaměstnanosti zůstává příznivý
- ČNB nepřekvapila a základní sazba zůstává na 7%, prohlášení zůstává také beze změny
- Česká koruna zůstává pod lehkým tlakem. Včerejší jádrová inflace zůstává lehce pod prognózou ČNB
- Česká koruna zůstává pod lehkým tlakem. Včerejší jádrová inflace zůstává lehce pod prognózou ČNB
- ČEZ vydal dluhopisy za 1,6 miliardy, plánuje další za 16 miliard korun
- Plány Applu: Investovat 30 miliard USD a zaplatit 38 miliard na daních
- Čistý zisk bank stoupl v roce 2016 o 8,4 miliardy na 74,7 miliardy Kč
- Miliardy sem, miliardy tam - inflace sice roste, ale rizika brexitu udrží CZ sazby na uzdě
- Skupina ČEZ vydělala za loňský rok 14,5 miliardy korun, meziročně o 4 miliardy korun více
- ČSOB Pojišťovna loni vytvořila 1,5 miliardy korun zisku, skoro o miliardu více než o rok dříve
Prezentace
17.03.2025 Firmy a podnikatelé si loni půjčili 168…
14.03.2025 MacBook za polovinu. V Česku je nová služba,…
10.03.2025 Nejpopulárnější Samsung má nástupce.