Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  16.01.2025 09:51:22

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

elektronika ilustrační

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.

Po několika letech svázaných šetřením se Češi v nákupním chování opět osmělují. Jejich rostoucí zájem o nákup elektroniky potvrzují statistiky maloobchodního prodejce DATART. Ten v prosinci pokořil hranici milionu nákupů a zaznamenal tak nový měsíční rekord.

Máme za sebou náročnou, ale úspěšnou vánoční sezónu,“ říká Jan Pospíšil, obchodní ředitel DATARTu. „Klíčové měsíce listopad a prosinec v maloobchodu tradičně představují vrchol roku. Také tentokrát jsme dosáhli významných výsledků v oblasti tržeb i prodaného množství, jak na prodejnách, tak na našem e-shopu, což opětovně potvrzuje, že kombinace robustní sítě kamenných prodejen a silného e-shopu je naší velkou konkurenční výhodou,“ dodává.

Vánoční sezóna odstartovala už s Black Friday

Předvánoční nákupní horečku v českých obchodech zahájila dnes už tradiční prodejní akce Black Friday. Tu DATART opět prodloužil téměř na celý listopad, aby měli zákazníci dostatek času na výběr nejvhodnějších produktů. V prosinci se pak předvánoční shon za nákupy ještě zintenzivnil. Podobně jako v předchozích letech prodeje elektroniky gradovaly v posledních několika dnech před Vánoci. O apetitu Čechů nakupovat vypovídá i to, že v průběhu celého prosince se DATARTu dařilo překonávat výsledky předchozího roku. V pondělí 23.12. dokonce dosáhl historicky nejvyšších denních prodejů, když prodal 131 tisíc kusů zboží za 185 milionů korun.

Mezi nejžádanější produkty v rámci předvánočních nákupů patřily mobilní telefony a příslušenství k nim jako sluchátka, a dále třeba chytré hodinky. Právě v oblasti příslušenství a malých domácích spotřebičů, mezi které patří například automatické kávovary nebo tyčové vysavače, se prodalo vůbec nejvíce kusů zboží.

V letošním předvánočním období jsme si všimli také častějších nákupů nářadí a vybavení pro kutily. Oproti předešlému roku se bavíme o nárůstu řádově o 60 % v segmentu zahrady a 40 % v oblasti dílny. To je z velké části způsobené tím, že namísto toho, aby si lidé na některé jednodušší práce zvali profesionály, za jejichž práci by si museli připlatit, si je raději udělají svépomocí,“ vysvětluje Jan Pospíšil.

Zmínku si zaslouží také sluchátka značky Apple, zejména pak model Apple AirPods Pro 2023, kterých se prodalo meziročně o 175 % více. Vedle značky Apple se velké popularitě těšila například i ETA, LG, JVC a Philips.

Povánoční období se v DATARTu stejně jako každý rok neslo ve znamení slev zaměřených na zúžení skladových zásob. „V lednových výprodejích si zákazníci často pořizují produkty za peníze, které nalezli pod vánočním stromečkem. Oproti období před Vánoci více volí praktické vybavení domácnosti, jako jsou velké domácí spotřebiče nebo televize,“ popisuje Jan Pospíšil.

Online a offline nákupy v rovnováze

DATART si dlouhodobě udržuje vyvážený poměr mezi online objednávkami a nákupy na kamenných prodejnách a jinak tomu nebylo ani během vrcholu loňské nákupní sezóny. „Zákazníci stále více oceňují pohodlí online nákupu, ale u dražších produktů preferují osobní odběr na prodejnách. Ten jim poskytuje jistotu, že případné problémy mohou ihned konzultovat s našimi elektrospecialisty,“ říká Jan Pospíšil.

Právě možnost osobního odběru objednávky z e-shopu je v období svátků mimořádně populární – zejména pak v období těsně před Štědrým dnem. „Díky naší službě RYCHLART, která umožňuje vyzvednutí zboží do 30 minut od objednání, totiž nemusí mít strach, že by se k nim dárky kupované na poslední chvíli nestihly dostat,“ vysvětluje Jan Pospíšil. Přibližně 70 % online objednávek si zákazníci vyzvedli přímo na prodejnách.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

08.02.2010Avatar trhá rekordy v Imaxech Strategie.cz (Strategie.cz)
02.12.2009Platina trhá 15mesačný rekord Colosseum a.s. (Colosseum a.s.)
23.11.2009Zlato trhá ďalší rekord Colosseum a.s. (Colosseum a.s.)
04.08.2009Cukr na burze ICE Futures U.S. trhá rekordy Colosseum a.s. (Colosseum a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688