Město Turnov (turnov.cz)
Z regionů  |  06.12.2024 08:38:00

Práce na přípravě stavby silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi pokračují podle plánovaného harmonogramu

Ředitelství silnic a dálnic, s. p., intenzivně pracuje na realizaci přípravných prací pro povolení stavebního záměru silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. V listopadu proběhla na Ministerstvu dopravy společná schůze zástupců ŘSD, Libereckého kraje a města Turnov, kde ministr dopravy jednoznačně potvrdil vedení trasy ve variantě E12.

Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované Technické studie I/35 TurnovÚlibice z března 2023, která rozpracovala tzv. variantu E12. Tato varianta je navržena jako kombinace dvou šířkových uspořádání budoucí komunikace. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v rámci technických možností v začátku úseku maximální „zapuštění“ stavby v terénu a bude respektovat dohled vybraného konzultanta na minimalizaci dopadů stavby na krajinný ráz a veškeré podněty v maximální možné míře zapracovávat do projektu.

Úsek budoucí silnice je rozdělen na čtyři samostatné stavby a na všech se pracuje ve vzájemné koordinaci. Začátek úseku tvoří stavba I/35 MÚK Ohrazenice, následuje stavba I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko, I/35 Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj a končí se stavbou I/35 Čímyšl – Úlibice. Všechny úseky jsou geodeticky zaměřeny. Na úseku I/35 MÚK Ohrazenice byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. U všech zbylých úseků je znám zhotovitel podrobného geotechnického průzkumu, který nyní probíhá a zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025.

Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov je navržena čtyřproudová směrově dělená komunikace, jejíž délka činí přibližně 11,8 km. K tomuto řešení přispěla hlavně skutečnost existence tunelů na trase. Jelikož tunely v tříproudovém uspořádání jsou z pohledu dopravy, údržby, ale zejména bezpečnosti provozu nevhodné řešení.

Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice je navržen v uspořádání 2+1, tedy tříproudová komunikace v délce asi 21,4 km. Návrhová rychlost obou částí je 110 km/hod.

Celá tato varianta prokázala ekonomickou efektivitu s ohledem na předpoklad zprovoznění stavby po roce 2030 a je v souladu se schválenou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050, stanoviskem EIA a s územně plánovacími dokumenty Libereckého a Královéhradeckého kraje.


Tisková zpráva Ředitelství silnic a dálnic, s. p.

Aktuality Ředitelství silnic a dálnic, s. p., pro Liberecký kraj najdete na https://kraje.rsd.cz/liberecky/aktuality/.

Vytvořeno 6.12.2024 8:37:43 | přečteno 1x | marcela.jandova
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688