Oprava silnice I/38 na průtahu Krchleb až po Všechlapy pokračuje podle aktualizovaného harmonogramu
Oprava přibližně dvoukilometrového úseku silnice I/38 na průtahu Krchleb až po sousední obec Všechlapy na Nymbursku pokračuje podle aktualizovaného harmonogramu. Proti původnímu plánu je na rekonstruovaném úseku více sanačních prací, než se předpokládalo.
Dokončena byla už pokládka asfaltových vrstev na celém jízdním pásu směr Nymburk, včetně sanace okrajů vozovky. Práce se teď soustřeďují na jízdním pásu směr Mladá Boleslav, konkrétně na 300 metrech intravilánu Krchleb a 800 metrech extravilánu na opravované trase. Kromě frézování vozovky probíhá také čištění krajnic a příkopů. Kvůli nárůstu objemu sanačních prací byl aktualizován harmonogram, který nově posouvá termín uvedení opraveného úseku do provozu v řádech několika týdnů.
V místě prací je nadále částečně omezen provoz. Ten je přes den usměrňován regulovčíky a v nočních hodinách je řízen semafory. Tento systém se během této opravy osvědčil a díky dynamickému usměrňování dopravy speciálně proškolenými pracovníky se v místě netvoří neúnosné kolony.
Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení opravy povrchu a odvodnění komunikace dle zpracované projektové dokumentace. Celková délka opravovaného úseku je 2 114 m. Součástí zakázky je čištění a případná sanace propustků, čistění vpustí a dešťové kanalizace, výměna svodidel, výměna svislého dopravního značení po hranici životnosti a obnova vodorovného značení.
Diagnostický posudek prokázal, že vozovka vykazuje havarijní únosnost a četné konstrukční poruchy, objevují se také vyjeté koleje. V konstrukci vozovky byla pod asfaltovými vrstvami zjištěna mimo jiné i dlažba, ložní i podkladní hutněné asfaltové vrstvy jsou nevhodné jemnozrnné a s nevyhovující nízkou mezerovitostí. Z těchto důvodů byla navržena oprava formou částečné rekonstrukce s odstraněním části stávajících nevhodných konstrukčních vrstev a vybudováním nové podkladní vrstvy a pokládkou tří nových hutněných asfaltových vrstev tak, aby byla zajištěna dostatečná únosnost konstrukce vozovky pro dané dopravní zatížení. To je v těchto místech podle posledního sčítání 10 300 vozidel denně, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.
Zhotovitelem je společnost Silnice Čáslav s.r.o., která podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a práce se zavázala provést za 35,85 mil. Kč bez DPH. Uvedení opraveného úseku do provozu podle aktualizovaného harmonogramu předpokládáme v říjnu.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři