myTimi (myTimi)
Marketing a média  |  26.11.2024 11:40:23

Předvánoční horečka: Mají se české e-shopy bát čínského giganta Temu?

 

Dny do Vánoc rychle ubývají a tradiční předvánoční horečka nabírá na síle. Mnozí hledají co nejvýhodnější nabídky, což nahrává čínskému e-commerce gigantovi Temu, který svými nízkými cenami a efektivní logistikou mění pravidla hry na evropském trhu. Díky nižším cenám až o 10-20 % představuje oproti běžným obchodníkům konkurenci, se kterou musí čeští prodejci počítat. Co to znamená pro české e-shopy v období vánočních nákupů a mají čeští prodejci důvod k obavám? Zeptali jsme se Jana Skovajsy, zakladatele a CEO digitální agentury myTimi. 

Dopad Temu na český e-commerce trh

České e-shopy v současnosti zatím nezaznamenaly významný pokles v tržbách kvůli přítomnosti Temu, i když určité změny jsou možné. „U našich zákazníků zatím viditelné změny příliš nepozorujeme, nicméně je možné, že tam nějaký menší efekt bude. Díky tomu, že jsou strategie nastavené růstově a agresivně, tak rostou ročně podle plánu o 10–30 %. Je ale možné, že kdyby Temu na trhu nebylo, tak by to šlo lépe,“ uvádí Jan Skovajsa a dodává, že Temu může ovlivnit zejména segment levných a neznačkových produktů, které tvoří konkurenci hlavně pro e-shopy dovážející zboží ve velkém přímo z Číny.

Temu jako hrozba pro segment levných e-shopů

Čínský gigant těží z modelu nízkonákladového prodeje, který je přístupný díky rozsáhlé infrastruktuře a rychlé logistice. Tím si Temu zachovává konkurenceschopnost, zvlášť u zboží „komoditního charakteru,“ kde cena rozhoduje. „Největší obavy by měly mít dosavadní low cost hráči, protože ti mají dvě možnosti – buď se pokusí diferencovat kvalitou či unikátní nabídkou, nebo sníží ceny a riskují, že si tím sami zničí byznys,“ říká Jan Skovajsa, zakladatel a CEO digitální agentury myTimi.  

Temu díky svému postavení na trhu tlačí evropské prodejce ke snižování cen a nutí je hledat úspory v logistice či efektivnějším marketingu, což během vánočních svátků může být oříškem. Dále díky svým cenám a snadnému přístupu k širokému spektru neznačkových výrobků oslovuje zákazníky, kteří nakupují impulzivně a hledají levné dárky. Tento trend graduje právě před Vánoci, kdy poptávka po dostupných dárcích každoročně roste.

České značky s vysokou kvalitou si své zákazníky udrží

Pro větší české e-shopy nebo ty, které sází na značkové a unikátní zboží, Temu zatím nepředstavuje zásadní riziko. Jan Skovajsa je názoru, že všichni zákazníci a e-shopy, kteří vsadili na diferenciaci, tedy vlastní produkty, české značky, nebo velké značky, tak se nemají čeho bát. Tím pádem mohou e-shopy stavící na kvalitě a dlouhodobé loajalitě zákazníků očekávat relativně stabilní vánoční sezónu.

Prodejci se značkovým zbožím mají výhodu, protože zákazníci hledající kvalitu pravděpodobně zůstanou věrní zavedeným prodejcům a českým značkám. Avšak čínský e-commerce gigant může nadále představovat hrozbu pro e-shopy v nízkonákladovém segmentu.

myTimi

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.

CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.

Více informaci na:  www.myTimi.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688