Více jak polovina Čechů měla u zboží zakoupeného na zahraničních marketplace pochybnosti o jeho pravosti
Jaké mají Češi zkušenosti s nákupem levného asijského zboží z obřích online tržišť? Ne každému se lákavé nízké ceny vyplatily, jak vyplývá z průzkumu společnosti Shoptet. Přestože za posledního půl roku nakoupilo na online zahraničních marketplace 52 % našinců, většina z nich se potýkala s problémy. Konkrétně 60 % zákazníků mělo pochybnosti o pravosti zakoupeného zboží. Překvapením však zůstává, že jen část z nich se snažilo zboží reklamovat.
Široký výběr zboží totiž nabízí často útočiště nekalým prodejcům. Ti se snaží vydělat na padělaných výrobcích populárních značek, případně jde o zboží pochybné kvality. “Takové zboží se tváří jako originál, zároveň je však cenově výhodnější, a to až podezřele. Cena bývá například nastavena tak, že nemá konkurenci. Nezkušení zákazníci tak mohou podlehnout dojmu, že nakupují originál za výhodnou cenu, ale opak je přitom pravdou,” upozorňuje ředitel Shoptetu Samuel Huba. Z průzkumu dále vyplývá, že mezi nejčastější padělky patří elektronika, kosmetika a také oblečení a módní doplňky.
Zorientovat se v nabídce přitom není mnohdy jednoduché, z průzkumu vyplývá, že zákazníci upozorňují, že popisky zboží neodpovídají tomu, co jim pak přišlo v zásilce domů. Pokud byl neoriginální nebo nekvalitní výrobek odhalen, jen 38 % dotázaných se pustilo do reklamace. Úspěch s ní následně mělo jen 60 % z nich.
Těm, co se reklamovat zboží nepovedlo, si nejčastěji stěžují na problémovou komunikaci s obchodníkem. “Tím špatné zkušenosti většiny nespokojených zákazníků nekončí. Následují totiž problémy s náklady na zaslání zásilky, které obchody nechtějí proplácet, přestože si za zaslání zboží poplatek účtovaly. Komplikované jsou případy neoriginální nebo poškozené kosmetiky. Tam pak prodejci odmítají reklamaci uznat, přestože parfém voní jinak a podobně,” vyjmenovává špatné zkušenosti Samuel Huba.
Přestože se podle průzkumu drtivá většina dotázaných shoduje, že kupovat padělané výrobky je špatné. Zhruba deset procent pak uvádí, že pokud jim dané zboží poslouží stejně, jako originál, ale vyjde na zlomek ceny, tak v tom případě jsou k takovým produktům tolerantní.
Zajímavý pohled nabízí též 13 % zákazníků , kteří tvrdí, že pořizování oblečení si uvědomují, že velké módní značky bývají výrazně dražší, proto raději podpoří české či lokální výrobce. “Nemalá část společnosti přemýšlí nad tím, za co a kde utrácí své peníze. Nejde jen o kvalitu, ale také o fakt, že raději nakoupí u lokálních obchodníků a podpoří tím místní ekonomiku,“ uzavírá ředitel Shoptetu.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jak koupit Bitcoin, kde koupit Bitcoin – nákup Bitcoinu
- Jak těžit bitcoin - těžba bitcoinů, mining
- Kdo má dnes svátek?
- Kdy má svátek Kateřina
- Podpora v nezaměstnanosti - máte nárok?
- Přídavky na děti - kdy máte nárok a kolik dostanete
- Valorizace důchodů - jak stoupají důchody?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Alkohol - kalkulačka on-line
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory