Prodeje luxusního zboží v Číně zpomalují, akcie LVMH se propadly až o 7,5 %
Akcie LVMH se propadly poté, co poprvé od pandemie klesl prodej módního a koženého zboží, což odhalilo rozsah poklesu poptávky kdysi nenasytných čínských spotřebitelů. Organické tržby klíčové divize, mezi jejíž značky patří Louis Vuitton a Christian Dior, se ve třetím čtvrtletí snížily o 5 %. To byl nejhorší výsledek od druhého čtvrtletí roku 2020, kdy se svět ocitl pod zámkem.
Akcie LVMH se během pařížského obchodování propadly až o 7,5 %, čímž jejich letošní pokles dosáhl již 21 %. Středeční propad akcií luxusních společností umazal z tržní hodnoty čtyř klíčových evropských akcií - LVMH, Hermes, Richemont a Kering - ekvivalent přibližně 33 miliard dolarů. Následně ovšem akcie LVMH velkou část úvodní ztráty smazaly a obchodovaly se s 3% ztrátou.
„Většina našich trhů se v současné době potýká s ekonomickými problémy, včetně pevninské Číny,“ uvedl finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony během čtvrtletní prezentace a dodal, že spotřebitelská důvěra v pevninské Číně se dnes opět blíží historickému minimu dosaženému během Covidu.
Nedávná řada stimulačních opatření Pekingu se soustředila na podporu růstu sužovaného akciového trhu a podporu problémového sektoru nemovitostí, aniž by zatím došlo k významnému posílení spotřeby. Po nedávném obratu v makropolitice „nedošlo ke zlepšení spotřeby luxusního zboží“, uvedla banka Citigroup ve své zprávě na základě kontroly luxusního obchodního centra ve východní Číně během svátku Zlatý týden, který se konal tento měsíc.
Guiony uvedl, že v současné době je těžké posoudit potenciální dopad těchto opatření na poptávku, ale „ukazuje to, že tuto otázku berou velmi vážně,“ dodal s odkazem na čínské úřady.
Organické tržby LVMH v regionu, který zahrnuje Čínu, klesly ve čtvrtletí o 16 %, což je více, než se odhadovalo, a představuje zklamání pro skupinu, která patřila k nejodolnějším vůči ochlazující se poptávce v této zemi. Všechny hlavní jednotky skupiny dosáhly horších výsledků, než analytici předpokládali.
Výsledky jsou „jasným negativem pro odvětví před výsledkovou sezónou za třetí čtvrtletí a před klíčovým obdobím vánočních svátků a čínského Nového roku,“ napsal ve svém komentáři analytik Citigroup Thomas Chauvet.
Společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, kterou řídí a kontroluje Bernard Arnault, jeden z nejbohatších lidí na světě, má přibližně 75 luxusních značek zahrnujících módu, šperky, hotely a lihoviny.
Zdroj: Bloomberg, Patria
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
16.10.2024 Od tisku dopisů po komplexní CDP. Cortex je…
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Beyoncé vydává nejen alba, ale také whisky. Pomůže to zvýšit zisky LVMH?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ztracené dekády. Jak ustát nevyhnutelné výkyvy a vyjít z nich silnější
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz