V Tokiu se uskutečnil první seminář zaměřený na představení a propagaci českých destilátů
01.10.2024 / 11:44 | Aktualizováno: 01.10.2024 / 12:27
Cílem semináře bylo prohloubit povědomí japonské odborné veřejnosti o tradici a rozmanitosti výroby českých destilátů, zejména pokud se jedná o české ovocné pálenky. Spotřeba destilátů v Japonsku meziročně roste. Zákazníci se stále více zajímají o exkluzivní, ale také pro Japonsko netradiční a méně známé druhy. V Japonsku se již lze setkat s některými českými značkami a vývoz z České republiky v tomto segmentu do Japonska posiluje. V tomto roce se navíc podařilo vyjednat zrušení přísnějších pravidel pro dovoz těchto výrobků pocházejících z Česka, jež byly japonskou stranou zavedeny v návaznosti na tzv. metanolovou aféru z roku 2012.
Ve středu 25. září 2024 se na Velvyslanectví České republiky v Tokiu uskutečnil první odborný seminář zaměřený na prezentaci a propagaci českých destilátů. Zvláštní důraz byl kladen na představení českých ovocných pálenek, včetně jejich využití v míchaných nápojích. Pozvání na odpolední dvouhodinové setkání přijalo asi 30 hostů z řad odborné veřejnosti – zástupci dovozců, distributorů, ale rovněž majitelé restaurací, specializovaných obchodů či předních tokijských barů. Mezi přítomnými byli rovněž reprezentanti zařízení, jež jsou opakovaně vyhlašována za nejlepší v Japonsku a pravidelně se také umisťují v prestižním žebříčku The World´s 50 Best Bars.
V první části semináře přednesl svoji přednášku o lihovarnické tradici a rozmanitosti výroby v České republice pan Takeshi Matsuzawa, uznávaný expert v oblasti destilátů pocházejících z regionů střední a východní Evropy. Po ní následovala plodná diskuse. V druhé části semináře proběhla řízená degustace, při níž mohli účastníci ochutnat několik vzorků zejména českých ovocných pálenek. Pan Matsuzawa prostřednictvím následného workshopu demonstroval, jak lze tyto produkty využít v přípravě výběrových cocktailů tak, aby tyto konvenovaly japonským chutím. Celou akci zakončilo společenské setkání s prostorem pro výměnu kontaktů a zkušeností.
Během přednáškové části byla odborná veřejnost rovněž seznámena se skutečností, že v tomto roce došlo k narovnání dovozních podmínek pro import českých destilátů do Japonska. Země totiž až donedávna uplatňovala vůči těmto výrobkům přísnější požadavky na kontrolu a testování (v návaznosti na tzv. metanolovou aféru z roku 2012), a to k tíži vývozců, což import do Japonska znesnadňovalo a činilo české lihovarnické produkty ve srovnání se zahraničními méně konkurenceschopnými.
Trh s destiláty v posledních 20 letech v Japonsku dle oficiálních statistik roste v průměru o 5,1%. V roce 2023 byly do Japonska dovezeny produkty tohoto typu v celkové hodnotě 112 miliard JPY, přičemž 17% z tohoto množství bylo do země importováno z EU. Japonsko se zároveň pyšní dynamickou koktailovou a barovou scénou – v zemi se pořádá mnoho tematických a světových soutěží, vychází specializované publikace či průvodce. Uspořádáním semináře se Česká republika připojila k dalším zemím, které v Japonsku obdobnými akcemi propagují své výrobky a podporují tak své domácí vývozce.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?