Stavba severního obchvatu Rakovníka byla slavnostně zahájena
Poklepáním na základní kámen byla dnes dopoledne zahájena stavba severního obchvatu Rakovníka. Novinka bude dlouhá necelé dva kilometry. Cílem je především odvést alespoň část tranzitní dopravy z centra města. Na základní kámen, kromě zástupců města a sdružení stavebních firem, poklepali Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy, Aleš Čermák, ředitel Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje anebo Václav Chytil, ředitel Regionální dotační kanceláře. Nová silnice vyjde na 166,7 milionu korun.
Už v roce 2027 by se měli řidiči dočkat nového, severního obchvatu Rakovníka. Dnes na základní kámen společně poklepali zástupci města, sdružení stavebních firem, kraje a Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. „Za poslední roky se nám příprava a výstavba obchvatů výrazně dařila. Před pár týdny jsme zahajovali stavbu v Čelákovicích a Hořovicích, zanedlouho budeme naopak otevírat nový obchvat Benátek nad Jizerou. V posledních letech se nám podařilo zprovoznit o obchvaty Záp, Jesenice u Prahy, Jílového, Králova Dvora a dalších. To je důkaz toho, že na kraji dokážeme velmi dobré plánovat nejen projekty, ale i získat na ně peníze nejen z národních, ale i unijních zdrojů,“ konstatuje Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy.
Účelem výstavby obchvatu města Rakovník je alespoň částečně ulehčit dopravně přetíženému středu města a zlepšit bezpečnost dopravy v daném úseku. Celý obchvat bude měřit 1,85 kilometru a propojí komunikace v ulicích Lišanské a Luženské, resp. bude s ulicí Luženskou souběžná. Silnice povede mimo zastavěné území, převážně po stávající zemědělské půdě. Připojení obchvatu na stávající silniční síť je pomocí kratších silnic, mířících z kruhových objezdů – součástí stavby jsou tři. Součástí jsou i křižovatky stykové a jeden mostní objekt.
Komplexní řešení provozu nejen ve městě, ale například i směrem k dálnici D6, by mělo do budoucna obsahovat také obchvat Lišan a další část obchvatu Rakovníka od ulice Lužanské až k ulici Plzeňské, čímž by silnice II/229 obkroužila celé město.
Výstavbě nové silnice bude předcházet archeologický průzkum. Jde o běžnou praxi, kdy budoucí trasu ještě zevrubně prozkoumají specialisté z Ústavu archeologické památkové péče středních Čech (ÚAPPSČ) - předpokládané náklady za archeologický průzkum budou do 5,7 milionu korun s DPH. Stavba jako taková by měla začít ještě letos. První řidiči by se měly po novém obchvatu, který postaví sdružení firem Froněk a DEKAKOM a která bude stát 166,7 milionu korun, projet už v roce 2027.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Bankovní rada ČNB v září opět snížila úrokové sazby o 25 bodů
Petr Lajsek, Purple Trading
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Rozhovor: Jak Nekrachni.cz mění finanční vzdělávání novou Edu Platformou
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select