Tesla stále elektrickou jedničkou, VW s nadbytečnými kapacitami a autonomní řízení s otazníky (video)
Tesla by měla v prvním čtvrtletí příštího roku nabízet v Evropě a v Číně „plně autonomní“ vozy. Na základě informací od samotné firmy o tom informuje Yahoo Finance. Tesla ale musí ještě získat všechna potřebná povolení ze strany regulátorů. Editor Autoblogu Greg Migliore dodal, že taková technologie by mohla být z hlediska konkurence pro Teslu znatelným krokem dopředu. On sám podle svých slov už vyzkoušel řadu systémů autonomního řízení a domnívá se, že bude nějaký čas trvat, než se řidiči s novými systémy naučí zacházet.
Významnou roli v oblasti autonomního řízení hraje podle experta i regulace. Státní instituce a regulátoři se přitom musí také učit, jak tuto technologii uchopit. Migliore rovněž připomněl, že Tesla má tendenci nedodržovat stanovené termíny a může tomu tak být i u oznámeného představení nových úrovní autonomního řízení. Tesla je přitom podle něj stále jedničkou na trhu s elektromobily a pokud řidiči uvažují o nákupu elektromobilu, často automaticky uvažují o Tesle. To se může projevovat i na chování ceny akcie. Podle experta totiž může docházet k tomu, že akcie Tesly jsou někdy „odměňovány za to, že firma nedělá žádné divné věci.“
Na otázku týkající se dalšího vývoje u VW expert odpověděl, že německá firma není pravděpodobně v takovém stavu, v jakém byl GM v roce 2009. Nicméně VW „má pravděpodobně hodně nadbytečných kapacit“ jak v Německu, tak ve zbytku světa. Pouhá zmínka o tom, že by VW uzavřel některou ze svých továren, je však hodně nezvyklá. Proti takovým plánům budou podle Miglioreho tvrdě protestovat odbory, které mají zastoupení i ve vedení firmy. Větší propouštění tak není pravděpodobné. VW „musí najít peníze, aby investoval do elektromobilů a zvýšil svou konkurenceschopnost vůči čínských a americkým automobilkám a aby se stal silnějším globálním hráčem.“
O autonomním řízení a plánech Tesly hovořila také Zena Assaad z ANU School of Engineering. Ta na ABC News poukázala na to, že současné systémy ještě nejsou plně autonomní, vyvíjí se jak senzory, tak celkové nastavení systému. Největší výzvou je podle expertky malá predikovatelnost lidského chování na silnicích. Z ní pramení vysoká nejistota, se kterou se musí autonomní systémy vypořádat. „Část věci pak postihnout nejde“ a autonomní řízení tak bude mít své limity.
Assaad se domnívá, že Tesla získá povolení k používání svých plně autonomních vozů v Číně. I proto, že firma už spolupracuje s čínskými subjekty v podobných oblastech. Regulace v Evropě je ale mnohem přísnější a pro Teslu bude tedy získání potřebných povolení pro evropský trh složitější. K tomu expertka dodala, že systémy trénované na amerických datech zřejmě nepůjde jen tak implementovat v Evropě a v Číně. Assaad také uvedla, že bezpečnost u autonomních vozů by rostla s tím, jak by se zvyšoval počet těchto vozů na silnicích. Naopak velký podíl aut řízených lidmi znamená pro autonomní vozy větší nejistotu, tudíž snižuje jejich bezpečnost.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select