Oprava silnice I/38 na průtahu Krchleb až po Všechlapy pokračuje podle aktualizovaného harmonogramu
Oprava přibližně dvoukilometrového úseku silnice I/38 na průtahu Krchleb až po sousední obec Všechlapy na Nymbursku pokračuje podle aktualizovaného harmonogramu. Proti původnímu plánu je na rekonstruovaném úseku více sanačních prací, než se předpokládalo.
Dokončena byla už pokládka asfaltových vrstev na celém jízdním pásu směr Nymburk, včetně sanace okrajů vozovky. Práce se teď soustřeďují na jízdním pásu směr Mladá Boleslav, konkrétně na 300 metrech intravilánu Krchleb a 800 metrech extravilánu na opravované trase. Kromě frézování vozovky probíhá také čištění krajnic a příkopů. Kvůli nárůstu objemu sanačních prací byl aktualizován harmonogram, který nově posouvá termín uvedení opraveného úseku do provozu v řádech několika týdnů.
V místě prací je nadále částečně omezen provoz. Ten je přes den usměrňován regulovčíky a v nočních hodinách je řízen semafory. Tento systém se během této opravy osvědčil a díky dynamickému usměrňování dopravy speciálně proškolenými pracovníky se v místě netvoří neúnosné kolony.
Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení opravy povrchu a odvodnění komunikace dle zpracované projektové dokumentace. Celková délka opravovaného úseku je 2 114 m. Součástí zakázky je čištění a případná sanace propustků, čistění vpustí a dešťové kanalizace, výměna svodidel, výměna svislého dopravního značení po hranici životnosti a obnova vodorovného značení.
Diagnostický posudek prokázal, že vozovka vykazuje havarijní únosnost a četné konstrukční poruchy, objevují se také vyjeté koleje. V konstrukci vozovky byla pod asfaltovými vrstvami zjištěna mimo jiné i dlažba, ložní i podkladní hutněné asfaltové vrstvy jsou nevhodné jemnozrnné a s nevyhovující nízkou mezerovitostí. Z těchto důvodů byla navržena oprava formou částečné rekonstrukce s odstraněním části stávajících nevhodných konstrukčních vrstev a vybudováním nové podkladní vrstvy a pokládkou tří nových hutněných asfaltových vrstev tak, aby byla zajištěna dostatečná únosnost konstrukce vozovky pro dané dopravní zatížení. To je v těchto místech podle posledního sčítání 10 300 vozidel denně, z toho přibližně čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony.
Zhotovitelem je společnost Silnice Čáslav s.r.o., která podala nejvýhodnější ekonomickou nabídku a práce se zavázala provést za 35,85 mil. Kč bez DPH. Uvedení opraveného úseku do provozu podle aktualizovaného harmonogramu předpokládáme v říjnu.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?