mzv.cz (MZv ČR)
Ze světa  |  16.08.2024 20:38:00

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

16.08.2024 / 20:07 | Aktualizováno: 16.08.2024 / 20:38

Podle serveru Statista.com je Mexiko země se čtvrtým nejvyšším počtem letišť na světě (1 485 v červenci 2024) po USA, Brazílii a Austrálii. Další letiště, přistávací a vzletové dráhy pomalu přibývají či procházejí modernizací. Významně se rozvíjí především soukromé letectví, v němž Mexiko zaujímá celosvětově třetí místo hned po USA a Brazílii. S tím souvisí i rozvoj leteckých škol, které nutně potřebují nová spolehlivá a úsporná letadla pro výcvik.

Dne 10. srpna se na letišti v Atizapanu nedaleko Mexico City konal historicky první veletrh leteckých škol za účasti designovaného ministra hospodářství Marcela Ebrarda (ve funkci od 1. října 2024, exministr zahraničí 2018-2023) a zástupců Federální agentury pro civilní letectví. Návštěvníci si zde mohli prohlédnout také několik malých letadel pro 2-4 osoby od různých výrobců. Nechyběl ani dvoumístný český letoun Bristell s elegantním designem vyrobený rodinnou kunovickou firmou BRM AERO s.r.o.

Značka Bristell působí v Mexiku teprve od roku 2022, ale už zde létají čtyři stroje a další dva letouny Bristell Classic přibydou ještě letos. V roce 2025 je v plánu dodat dalších šest letadel a do budoucna by mexičtí zástupci firmy rádi zprovoznili samostatný hangár v Guadalajaře, kde by probíhaly prohlídky a opravy. Bristell cílí na letecké školy, podnikatele i piloty, kteří mají létání jako koníček.

Letadla Bristell vynikají oproti konkurenci příznivou cenou (140 000 – 350 000 USD) a dobře dostupnými náhradními díly. Zákazník si rovněž může nakonfigurovat barevné prvky nebo třeba potahy sedaček podle svých preferencí. Bristell je nejprostornějším a nejkomfortnějším letounem na trhu ve své kategorii, kde se mu i známá americká Cessna jen těžko vyrovná. Další výhodou je padákový záchranný systém, který umožňuje, aby se letadlo v případě závažného problému sneslo za pomoci padáku bezpečně a bez poškození na zem i s pilotem. Tento systém lze využít například při trénování krizových situací.

Český letecký průmysl, který se pyšní dlouhou tradicí, není v Mexiku ani celé Latinské Americe rozhodně žádnou neznámou. Mexické námořnictvo už několik let používá k výcviku 27 letadel Zlín Z-242L od ZLIN AERO a.s. a ve Střední Americe hojně létaly a pořád ještě létají devatenáctimístné legendární stroje L-410 Turbolet vyrobené v Letu Kunovice, jež se ideálně hodí do místního složitého terénu a do každého počasí. První latinskoamerickou „vlaštovkou“ znovuzrozené společnosti Aircraft Industries ze skupiny Omnipol je letošní dodávka moderního letadla L-410 NG do Chile. Po pádu ruského trhu představuje Latinská Amerika a obzvlášť Mexiko pro český letecký průmysl velmi perspektivní trh, kde letectví zažívá rozkvět.


Autor: Martin Tušl, ZÚ Mexiko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko

Český Bristell míří v Mexiku vysoko







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688