Český Bristell míří v Mexiku vysoko
16.08.2024 / 20:07 | Aktualizováno: 16.08.2024 / 20:38
Podle serveru Statista.com je Mexiko země se čtvrtým nejvyšším počtem letišť na světě (1 485 v červenci 2024) po USA, Brazílii a Austrálii. Další letiště, přistávací a vzletové dráhy pomalu přibývají či procházejí modernizací. Významně se rozvíjí především soukromé letectví, v němž Mexiko zaujímá celosvětově třetí místo hned po USA a Brazílii. S tím souvisí i rozvoj leteckých škol, které nutně potřebují nová spolehlivá a úsporná letadla pro výcvik.
Dne 10. srpna se na letišti v Atizapanu nedaleko Mexico City konal historicky první veletrh leteckých škol za účasti designovaného ministra hospodářství Marcela Ebrarda (ve funkci od 1. října 2024, exministr zahraničí 2018-2023) a zástupců Federální agentury pro civilní letectví. Návštěvníci si zde mohli prohlédnout také několik malých letadel pro 2-4 osoby od různých výrobců. Nechyběl ani dvoumístný český letoun Bristell s elegantním designem vyrobený rodinnou kunovickou firmou BRM AERO s.r.o.
Značka Bristell působí v Mexiku teprve od roku 2022, ale už zde létají čtyři stroje a další dva letouny Bristell Classic přibydou ještě letos. V roce 2025 je v plánu dodat dalších šest letadel a do budoucna by mexičtí zástupci firmy rádi zprovoznili samostatný hangár v Guadalajaře, kde by probíhaly prohlídky a opravy. Bristell cílí na letecké školy, podnikatele i piloty, kteří mají létání jako koníček.
Letadla Bristell vynikají oproti konkurenci příznivou cenou (140 000 – 350 000 USD) a dobře dostupnými náhradními díly. Zákazník si rovněž může nakonfigurovat barevné prvky nebo třeba potahy sedaček podle svých preferencí. Bristell je nejprostornějším a nejkomfortnějším letounem na trhu ve své kategorii, kde se mu i známá americká Cessna jen těžko vyrovná. Další výhodou je padákový záchranný systém, který umožňuje, aby se letadlo v případě závažného problému sneslo za pomoci padáku bezpečně a bez poškození na zem i s pilotem. Tento systém lze využít například při trénování krizových situací.
Český letecký průmysl, který se pyšní dlouhou tradicí, není v Mexiku ani celé Latinské Americe rozhodně žádnou neznámou. Mexické námořnictvo už několik let používá k výcviku 27 letadel Zlín Z-242L od ZLIN AERO a.s. a ve Střední Americe hojně létaly a pořád ještě létají devatenáctimístné legendární stroje L-410 Turbolet vyrobené v Letu Kunovice, jež se ideálně hodí do místního složitého terénu a do každého počasí. První latinskoamerickou „vlaštovkou“ znovuzrozené společnosti Aircraft Industries ze skupiny Omnipol je letošní dodávka moderního letadla L-410 NG do Chile. Po pádu ruského trhu představuje Latinská Amerika a obzvlášť Mexiko pro český letecký průmysl velmi perspektivní trh, kde letectví zažívá rozkvět.
Autor: Martin Tušl, ZÚ Mexiko
Český Bristell míří v Mexiku vysoko
Český Bristell míří v Mexiku vysoko
Český Bristell míří v Mexiku vysoko
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
16.10.2024 Od tisku dopisů po komplexní CDP. Cortex je…
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Radoslav Jusko, Ronda Invest
ČNB skóruje v poměru držených rezerv vůči HDP. Překážka k přijetí eura?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz