Česká železnice přechází na systém ETCS
Na české železniční síti přibývá vlaků, které jezdí pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS. Od začátku srpna jej využívají dopravci, kteří splňují požadované podmínky, a to na tratích, kde bude zaveden výhradní provoz ETCS od ledna příštího roku. Prezentace jednotlivých funkcí systému pro novináře se dnes uskutečnila na zkušebním železničním okruhu ve Velimi.
Od 1. srpna mají dopravci povinnost jezdit pod ETCS na tratích, které jsou už tímto systémem vybaveny, pokud využívají vozidlo vybavené příslušnou palubní jednotkou a řídí je patřičně proškolený strojvedoucí. Tato skutečnost se projevila už v prvním srpnovém týdnu, kdy pod dohledem ETCS jelo celkem 4480 vlaků. Ve srovnání s prvním týdnem v červenci to představuje navýšení o 961 vlaků.K plánovanému zavedení výhradního provozu pod dohledem jednotného evropského zabezpečovače dojde postupně během čtyř týdnů v lednu příštího roku. Celkem se bude využívat na 622 kilometrech nejvýznamnějších tratí v Česku.
- Česká Třebová – Olomouc – Dluhonice – Prosenice/Přerov (od 1. 1. 2025)
- Břeclav – Bohumín (od 8. 1. 2025)
- Česká Třebová – Adamov, Modřice – Břeclav (od 15. 1. 2025)
- Praha-Běchovice – Pardubice – Česká Třebová (od 22. 1. 2025)
Pod dohledem ETCS budou jezdit stovky vozidel, proškolit se musí více než 1000 strojvedoucích. Znalosti systému budou potřebné také u 500 dispečerů z centrálních pracovišť v Praze a Přerově a u pohotovostních výpravčích, kteří budou připraveni řídit provoz přímo ve stanicích.
Po spuštění výhradního provozu ETCS na hlavních tratích v lednu příštího roku pojede měsíčně pod dohledem evropského zabezpečovače 50 000 vlaků. Z pohledu najetých kilometrů a odvezených tun zboží to bude představovat 42 % všech provozních výkonů na celé síti Správy železnic.
K ověřování správné funkce ETCS a identifikaci případných problémů se od začátku roku uskutečnilo sedm zátěžových zkoušek, během kterých se provedlo celkem 796 jízd vozidel pod dohledem evropského zabezpečovače. Ten správně zafungoval v 97,36 % jízd. To znamená, že k rozpadu spojení a následnému automatickému brzdění vlaku došlo v průměru jen u 3 ze 100 vlaků.
Poslední zkouška proběhla od 27. do 29. července v úseku Praha-Běchovice – Kolín – Pardubice. Zahrnovala celkem 160 jízd vozidel, a to se 100% dostupností ETCS. Systém tak fungoval správně ve všech případech.
Výhradní provoz ETCS byl jako první zaveden 1. ledna loňského roku na zmodernizované trati z Olomouce do Uničova. Měsíčně po ní projede 2000 vlaků, aktuální průměrná dostupnost ETCS dosahuje 99,5 % jízd.
Pod dohledem ETCS budou jezdit stovky vozidel, proškolit se musí více než 1000 strojvedoucích. Znalosti systému budou potřebné také u 500 dispečerů z centrálních pracovišť v Praze a Přerově a u pohotovostních výpravčích, kteří budou připraveni řídit provoz přímo ve stanicích.
Po spuštění výhradního provozu ETCS na hlavních tratích v lednu příštího roku pojede měsíčně pod dohledem evropského zabezpečovače 50 000 vlaků. Z pohledu najetých kilometrů a odvezených tun zboží to bude představovat 42 % všech provozních výkonů na celé síti Správy železnic.
K ověřování správné funkce ETCS a identifikaci případných problémů se od začátku roku uskutečnilo sedm zátěžových zkoušek, během kterých se provedlo celkem 796 jízd vozidel pod dohledem evropského zabezpečovače. Ten správně zafungoval v 97,36 % jízd. To znamená, že k rozpadu spojení a následnému automatickému brzdění vlaku došlo v průměru jen u 3 ze 100 vlaků.
Poslední zkouška proběhla od 27. do 29. července v úseku Praha-Běchovice – Kolín – Pardubice. Zahrnovala celkem 160 jízd vozidel, a to se 100% dostupností ETCS. Systém tak fungoval správně ve všech případech.
Výhradní provoz ETCS byl jako první zaveden 1. ledna loňského roku na zmodernizované trati z Olomouce do Uničova. Měsíčně po ní projede 2000 vlaků, aktuální průměrná dostupnost ETCS dosahuje 99,5 % jízd.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Ověření DIČ v EU - ověřování DIČ v systému VIES
- Reforma důchodů - reforma důchodového systému
- RM Systém, Kurzy akcií cz, kurzovní lístek, kurzy ze dne 24.11.2020
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory