Kypr - Kulturní a kreativní odvětví, gaming, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025
V roce 2023 navštívilo Kyperskou republiku 3,2 mil. turistů. V měsících leden – říjen 2023 dosáhly příjmy z turismu 2,8 mld. EUR. Rozpočet ministerstva cestovního ruchu na rok 2024 činí 65 mil. EUR (v roce 2023 to bylo 54 mil.). Ministerstvo pro turistiku stanovilo pro rozvoj sektoru šest hlavních tematických celků, které jsou plánovány na několik let. První z nich se týká digitálního marketingu, zahrnuje propagaci Kypru jako turistické destinace doma i v zahraničí prostřednictvím inzerce. Druhé téma se týká zkvalitnění nabízeného produktu, podpory specifických forem cestovního ruchu a výdajů na zlepšení infrastruktury. Třetí se týká rozvoje oblastí z hlediska cestovního ruchu, jako jsou horské, venkovské a okrajové oblasti, a to prostřednictvím akcí, jako je například trasa "Heartland of Legends". Čtvrté opatření se týká rozvoje domácího cestovního ruchu, na který je cílen Program mimořádné podpory domácího cestovního ruchu. Pátá oblast zahrnuje spolupráci s cestovními kancelářemi a leteckými společnostmi a cílené partnerství v oblasti společné reklamy. Šesté téma se týká provádění opatření zahrnutých v plánu obnovy a odolnosti, na něž jsou v rozpočtu vyčleněny přibližně 3 mil. EUR (76,9 mil. CZK).
Vláda hodlá pojmout rozvoj turistiky komplexně. Kromě modernizace stávající dopravní infrastruktury (zejm. silnice a přístavy) podporuje i výstavbu nových přístavů, hotelů, lékařských a diagnostických center, univerzitních budov, studentských kolejí, golfových hřišť, škol a komerčních i rezidenčních nemovitostí. Např. projekt golfového resortu Limassol Greens má rozpočet 400 mil. EUR, Eagle Pine Golf Resort a Minthis Resort shodně 500 mil. EUR. Investice do nové Mariny v Larnace přesáhne 1,2 mld. EUR.
Kypr uzavírá smlouvy na letecká spojení s mnoha novými destinacemi. Cílem strategie je, aby se do roku 2030 zvýšil celkový počet turistů, kteří Kypr každoročně navštíví, a aby se podíl lidí, kteří Kypr navštíví v zimních měsících, zvýšil z 25 na 40 %. Jedním z důležitých cílů je rozšířit turistickou sezónu ostrova na celý rok, tedy i v zimních měsících (listopad – březen), jejichž potenciál je v tomto ohledu nevyužitý.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.09.2024 Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony…
10.09.2024 Jak začít investovat? Tomáš Vranka z XTB zná…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz