Francie - Design, sklářství, textil, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025
Trh s interiérovým vybavením a nábytkem představuje ve Francii roční obrat přes 25 miliard EUR, v poměru 52 % na interiérovou dekoraci a 48 % na nábytek. V kontextu zpřísňující se legislativy trh jednoznačně směřuje k používání udržitelných a recyklovatelných materiálů, jak pro stavbu, tak vnitřní vybavení, ale i minimalizaci dopadů jejich výroby a používání. Šanci na uplatnění zde mají firmy, schopné nabídnout nábytek, svítidla a dekorace a doplňky vysoké kvality, na zakázku, v designu odpovídajícím očekáváním místní klientely, v cenově příznivých relacích, v krátkých termínech a s kvalitním následným servisem. Výhodou pro české dodavatele je fakt, že francouzští zákazníci ve svém rozhodování stále více zohledňují původ nakupovaného zboží, jednoznačně preferují výrobky vyrobené v Evropě a Česká republika se těší dobrému jménu, evokujícímu spolehlivost a řemeslnou kvalitu.
Design a vybavení domácností
Francie je ekonomicky vyspělou zemí, zdejší spotřebitelé mají vysokou kupní sílu a jsou ochotni investovat do luxusních a designových předmětů pro svou osobní potřebu i podnikání. Výrobky řemeslné výroby jsou velmi vyhledávané. Trh je dynamický, reaguje na aktuální trendy, přičemž zároveň udržuje respekt k tradičnímu řemeslnému umění a klade stále větší důraz na používání udržitelných materiálů. Vhodným obchodním modelem pro působení v tomto sektoru je model B2B.
Po ukončení letošních letních olympijských her v Paříži bude předáno více než 2 800 bytových jednotek postavených v olympijských lokalitách budoucím obyvatelům. Ty bude třeba vybavit, stejně tak jako nově vybudované rekreační zóny, kulturní zařízení, sportoviště, školy a další infrastrukturu.
Ve velkých městech se firmy intenzivněji pouštějí do úprav kancelářských prostor s cílem motivovat zaměstnance k návratu do kanceláří a poskytnout jim atraktivní pracovní prostředí. Zájem je tedy o variabilní a flexibilní vybavení, odpovídající rychle se měnícím potřebám.
Obecně lze konstatovat, že klienti stále více vyžadují možnost přizpůsobit si výrobky dle svých preferencí, přímou komunikaci s prodejcem a perfektní zákaznické služby. V minulém roce byl zcela jasně patrný návrat klientů do kamenných obchodů na úkor růstu on-line prodejů. Firmy nabízející on-line prodej musí být schopné nabídnout optimalizovaný nákup s perfektní vizualizací produktů a komplementaritu mezi digitálními nástroji a zážitkem v obchodě.
Luxusní zboží
Francouzský trh zachovává i nadále velmi dynamický růst, co se týče luxusního zboží a inovativních designových produktů. Po rekordním loňském roce s růstem 8 -10% se i v roce 2024 stále počítá s optimistickými scénáři do 7 %. Poptávku mohou uspokojit inovativní a kreativní české firmy, které jsou schopny zajistit excelentní zákaznický servis, bezchybnou ultra personalizovanou zákaznickou zkušenost a zákazníka neustále překvapovat.
Sklo
České sklo je ve Francii pojem a je to jeden ze sektorů, kde není třeba české know-how představovat. Zájem o českou produkci je stále veliký, ať už se jedná o spotřební a technické sklo, křišťál či svítidla a dekorace
Textil
V zemi s tak bohatou historií módy a textilního průmyslu jako je Francie, je konkurence velmi silná. Obchodní uplatnění zde mohou nalézt především vysoce kvalitní výrobky či specifické služby s vysokou přidanou hodnotou a větším poměrem ruční práce.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.09.2024 Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony…
10.09.2024 Jak začít investovat? Tomáš Vranka z XTB zná…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz