Korejská republika - Cestovní ruch, lázeňství, volný čas, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025
Korejci jsou vášniví turisté a opětovné spuštění přímého spojení mezi Soulem a Prahou jich do ČR jen za minulý rok přivedlo téměř čtvrt milionu. Vítanými aspekty jsou dostupnost, romantika a bezpečí Česka, zejména Prahy, která je považována za fotogenickou destinaci. Výrazné segmenty turistů rodin s dětmi, mladých jednotlivců a matek s dcerami pak pro české poskytovatele přináší široké a příležitost od poskytování turistických a gastronomických služeb až po prodej upomínkových předmětů.
Korejci při cestování hledají především únik ze stereotypu, stresu tradiční kultury, soutěživé společnosti a pracovního vytížení. Motivuje je rovněž možnost ukázat statut a získat zážitek kulturního dobrodružství. Hlavní turistická sezóna je pro ně je v létě na přelomu července a srpna, kdy se snaží řada lidí vycestovat do zahraničí s cílem utéct horkému místnímu klimatu. Dále pak zářijový svátek díkuvzdání tzv Chuseok, který cestovatelům možnost napojit dovolenou na víkend a vycestovat tak na delší dobu s využitím menšího počtu dnů volna v práci. Korejci mají méně dnů dovolené (kolem 2 - 3 týdnů) a to ovlivňuje jejich cestovatelské preference. Průměrná délka jejich cesty je 5 dnů.
Hlavním zdrojem korejských turistů je oblast Soulu, která ve spojení metropole se satelitními městy čítá až 25 milionů lidí. Zároveň platí, že Soul je nejvíce vyvinutým trhem s bonitní skladbou obyvatel, která má vyspělejší cestovatelské návyky, je obeznámenější s řadou destinací a má obecně zkušenější a náročnější cestovatele, větší podíl individuálních cestovatelů, rodin či korporátních cestujících. Druhým trhem je oblast Busanu se spádovou oblastí Ulsanu, která se zpravidla vymezuje vůči Soulu, čemuž je třeba upravit marketing. Místní cestující preferují odlety z busanského letiště. Třetím trhem je město Daegu jako relativně uzavřená lokace s velkým potenciálem pro cesty zaměřené na líbánky či turistické skupiny a řadou lokálních cestovních kanceláří i operátorů, které disponují menší znalostí evropských či vzdálených destinací. V neposlední řadě následuje město Gwangju s odlišným socio-politickým i společenským profilem. Díky levicové orientaci, historii povstání či významné přítomnosti Korejců navrátivších se z Ruska je zde zájem o střední a východní Evropu.
Segmenty korejských turistů, které se momentálně nejvíce hlásí o slovo, jsou rodiny s dětmi, matky s dcerami a individuální cestovatelé v podobě mladých lidí po první práci, kteří podnikají delší pobyty na zkušenou trvající týden až 14 dnů. Výrazný vliv na korejské trendy mají místní influenceři zaměření na toto téma. Mezi ty známé patří například influencerská platforma Yeomi Travel, dále poté Ddoddunam namja, Travel Alice, Hada-kr, Cho Seungyeon, Seosum či Travel Bellauri.
Česko je dostupnou, přístupnou a romantickou destinací a Praha je pak pro Korejce slavnou a jednou z nejvíce fotogenických a „instagramovatelných“ destinací. Česko nabízí dobrou kvalitu, zážitek evropské kultury za výhodnou cenu (ve srovnání se západní Evropou). Je přitom romantické, bezpečné a s dostačující infrastrukturou (oproti východní Evropě). Rovněž blízká je Korejcům česká gastronomie a její speciality, které jsou mnohdy podobné místní kuchyni. Starší korejská generace si dobře pamatuje TV seriál „Milenci z Prahy“, ale i řadu korejských reality show či programů natočených v ČR. Několik korejských fotografů či influencerů žije v ČR.
V roce 2023 do ČR přicestovalo 234 810 korejských turistů, což je oproti roku 2022 nárůst o 250 %. Tento nárůst byl způsoben opětovným spuštěním přímé linky mezi Soulem a Prahou, kterou přerušila pandemie koronaviru. V tom samém roce tak v celkovém počtu zahraničních turistů představovali podíl 1,06 %. Průměrná doba jejich pobytu trvala 2,60 dnů.
Výrazným aspektem korejského turismu do ČR je přímé spojení mezi Soulem a Prahou, které zajišťuje letecká společnost Korean Air. V současnosti se jedná o jednu z pouhých dvou přímých leteckých linek mezi Českem a východní Asií. Frekvence tohoto dopravního spojení je v současnosti až čtyřikrát týdně a ČR se aktivně snaží v jednáních s korejskou stranou toto číslo výhledově dále navyšovat.
Významné akce v tomto sektoru: The Korea World Travel Fair (KOTFA), Seoul International Travel Fair, Busan International Travel Fair
Příležitosti pro české firmy se tak skýtají zejména v: poskytování služeb v poznávací či konferenční turistice, rekreaci, ubytování, gastronomii, prodeji upomínkových předmětů
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select
?