Průzkum Mastercard: Už 4 z 10 zákazníků využívají při nakupování na internetu digitální peněženky. Vadí jim neustálé opisování čísla karty
Nakupování na internetu je pro české zákazníky běžnou součástí každodenního života. Z eshopů si zboží objednává 93 procent lidí, kteří v průměru uskuteční 2 až 3 nákupy měsíčně. Nejoblíbenější způsob platby je přitom karta, pomocí které nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. Na vzestupu jsou hlavně digitální peněženky a moderní platební metody jako Click to Pay, které umožňují rychlou a bezpečnou platbu online bez zdlouhavého opisování údajů z platební karty. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Mastercard. [1]
Lidé nakupují na internetu především kvůli pohodlí. Mohou snadno porovnávat ceny a najít nejnižší možnou cenu produktů. Dále si cení širšího výběru zboží a možnosti nakupovat kdykoli a odkudkoli, aniž by museli opustit svůj domov. Stejné pohodlí očekávají i od procesu platby. Vadí jim například, když musí hledat svou kartu v peněžence a pak ručně zadávat údaje do platební brány.
Prostřednictvím platební karty nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. V posledních letech ale přibývá těch, kteří namísto přepisování čísla karty využívají nejrůznější digitální peněženky. V roce 2020 pomocí nich platilo 13 procent zákazníků, dnes už je to 41 procent. Od roku 2022 Mastercard v Česku nabízí inovativní platební metodu Click to Pay, která funguje na zařízeních všech výrobců a umožňuje nákup na pár kliknutí bez nutnosti zadávání hesel nebo ručního vkládání údajů z platební karty.
„Cílem společnosti Mastercard je poskytnout zákazníkům při placení na internetu stejný komfort, jako při nákupech v kamenných obchodech, kde stačí přiložit bezkontaktní platební kartu k terminálu. Tokenizaci, tedy nahrazování karet zejména v online prostředí jejich zabezpečenými digitálními otisky, jsme zavedli už před deseti lety a jde o trend, který se postupně stává ve světě i u nás standardem. Pro zákazníky totiž při nakupování na internetu přináší přesně to, co vyžadují: bezpečnost, rychlost a pohodlí,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Proces tokenizace nahrazuje citlivá data platební karty jedinečným identifikátorem neboli tokenem. Tento proces zvyšuje bezpečnost plateb tím, že chrání skutečné údaje karty před zneužitím při online a bezkontaktních transakcích. Použití tokenu snižuje riziko podvodů a zlepšuje ochranu osobních údajů spotřebitelů.
Společnost Mastercard navíc nedávno zveřejnila svou vizi stoprocentní tokenizace online elektronického obchodu v Evropě do roku 2030. Tato vize je součástí globálního cíle zcela odstranit nutnost ručního zadávání údajů platební karty, což veškerý elektronický obchod učiní nejen bezpečnějším, ale také výrazně dostupnějším. V Česku se podíl plateb provedených tokenem za posledního dva a půl roku zdvojnásobil.
V posledních letech u nás také roste oblíbenost nakupování přímo z mobilních aplikací. Tento způsob využívají 4 z 10 zákazníků. Naopak stále méně lidí si objednává zboží na dobírku a když tuto možnost zvolí, platí kartou, ne hotovostí. Mezi hlavní důvody, proč lidé volí právě dobírku, patří nedůvěra v konkrétního obchodníka a možnost neplatit za zboží předem, ale až v momentu, kdy doopravdy přijde.
Mastercard (NYSE: MA) je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení.
[1] Průzkum Mastercard iResearch každoročně mapuje trendy v oblasti bezhotovostního placení na reprezentativním vzorku víc než 1 200 Čechů.
Poslední zprávy z rubriky Banky:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- XRP (Ripple) - aktuální a historické ceny kryptoměny XRP (Ripple) , graf vývoje ceny kryptoměny XRP (Ripple) - 10 let - měna USD
- ROHLIK FIN.10,0/26 - Dluhopis ROHLIK FIN.10,0/26 aktuálně, kurzy Burza - akcie online
- Neomezená data 2023 - mobilní tarify s neomezenými daty, neomezený internet do mobilu
- Příspěvek při pěstounské péči 2022 - kalkulačka
- Ošetřovné 2024 - kalkulačka: celkem 6.399 Kč za 9 dnů ošetřovného při příjmu 40.000 Kč. O 27 Kč více než vloni.
- Jak se využívá internet v českých domácnostech? Zjišťuje průzkum MPO, do kterého se může zapojit úplně každý
- Podmínky při nakupování po internetu se zlepší! ČTĚTE o chystaných změnách
- Digitální technologie nejsou vše. Banky musí obnovit osobní vztahy se zákazníky, říká nový průzkum Accenture
- Komise vítá provizorní politickou dohodu o peněžence digitální identity EU, první důvěryhodné a bezpečné evropské aplikaci digitální identity
- podnikatel.cz: 8 z 10 podnikatelů dokáže pojem digitální zemědělství spojit s konkrétní činností, uvádí průzkum AMSP ČR
- Evropané podporují digitální práva, především přístup k internetu a digitálnímu vzdělávání
- 10 UŽITEČNÝCH RAD: Na tohle si dejte pozor při nákupu na internetu
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?