Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Banky  |  11.07.2024 11:56:44

Průzkum Mastercard: Už 4 z 10 zákazníků využívají při nakupování na internetu digitální peněženky. Vadí jim neustálé opisování čísla karty

Nakupování na internetu je pro české zákazníky běžnou součástí každodenního života. Z eshopů si zboží objednává 93 procent lidí, kteří v průměru uskuteční 2 až 3 nákupy měsíčně. Nejoblíbenější způsob platby je přitom karta, pomocí které nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. Na vzestupu jsou hlavně digitální peněženky a moderní platební metody jako Click to Pay, které umožňují rychlou a bezpečnou platbu online bez zdlouhavého opisování údajů z platební karty. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Mastercard. [1]

Lidé nakupují na internetu především kvůli pohodlí. Mohou snadno porovnávat ceny a najít nejnižší možnou cenu produktů. Dále si cení širšího výběru zboží a možnosti nakupovat kdykoli a odkudkoli, aniž by museli opustit svůj domov. Stejné pohodlí očekávají i od procesu platby. Vadí jim například, když musí hledat svou kartu v peněžence a pak ručně zadávat údaje do platební brány.

Prostřednictvím platební karty nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. V posledních letech ale přibývá těch, kteří namísto přepisování čísla karty využívají nejrůznější digitální peněženky. V roce 2020 pomocí nich platilo 13 procent zákazníků, dnes už je to 41 procent. Od roku 2022 Mastercard v Česku nabízí inovativní platební metodu Click to Pay, která funguje na zařízeních všech výrobců a umožňuje nákup na pár kliknutí bez nutnosti zadávání hesel nebo ručního vkládání údajů z platební karty.

Cílem společnosti Mastercard je poskytnout zákazníkům při placení na internetu stejný komfort, jako při nákupech v kamenných obchodech, kde stačí přiložit bezkontaktní platební kartu k terminálu. Tokenizaci, tedy nahrazování karet zejména v online prostředí jejich zabezpečenými digitálními otisky, jsme zavedli už před deseti lety a jde o trend, který se postupně stává ve světě i u nás standardem. Pro zákazníky totiž při nakupování na internetu přináší přesně to, co vyžadují: bezpečnost, rychlost a pohodlí,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Proces tokenizace nahrazuje citlivá data platební karty jedinečným identifikátorem neboli tokenem. Tento proces zvyšuje bezpečnost plateb tím, že chrání skutečné údaje karty před zneužitím při online a bezkontaktních transakcích. Použití tokenu snižuje riziko podvodů a zlepšuje ochranu osobních údajů spotřebitelů.

Společnost Mastercard navíc nedávno zveřejnila svou vizi stoprocentní tokenizace online elektronického obchodu v Evropě do roku 2030. Tato vize je součástí globálního cíle zcela odstranit nutnost ručního zadávání údajů platební karty, což veškerý elektronický obchod učiní nejen bezpečnějším, ale také výrazně dostupnějším. V Česku se podíl plateb provedených tokenem za posledního dva a půl roku zdvojnásobil.

V posledních letech u nás také roste oblíbenost nakupování přímo z mobilních aplikací. Tento způsob využívají 4 z 10 zákazníků. Naopak stále méně lidí si objednává zboží na dobírku a když tuto možnost zvolí, platí kartou, ne hotovostí. Mezi hlavní důvody, proč lidé volí právě dobírku, patří nedůvěra v konkrétního obchodníka a možnost neplatit za zboží předem, ale až v momentu, kdy doopravdy přijde.


Mastercard (NYSE: MA) je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. 



[1] Průzkum Mastercard iResearch každoročně mapuje trendy v oblasti bezhotovostního placení na reprezentativním vzorku víc než 1 200 Čechů.


Poslední zprávy z rubriky Banky:

Po 14:53  Valná většina Čechů by svoji banku neměnila Redakce (Kurzy.cz)
Pá   6:00  Počet kybernetických podvodů dramaticky roste OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
St   7:58  ADP report: další díl do americké skládanky o trhu práce a úrokových sazbách -… Investiční bankovnictví (Komerční banka)
26.09.2024  Makro: ČNB snížila sazby na 4,25 % Research (J&T BANKA)
26.09.2024  Ranní okénko - ČNB včera ničím nepřekvapila Raiffeisenbank a.s. (Raiffeisenbank a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688