Všesokolský slet přitahuje tisíce turistů: Praha jako centrum mezinárodního zájmu
I letošní XVII. ročník Všesokolského sletu v termínu 30.6. – 5. 7. 2024 přitahuje, stejně jako ty předchozí, tisíce návštěvníků z celého světa. Významně tak přispívá k oživení cestovního ruchu jak v hlavním městě, tak v přilehlých regionech. Tradiční událost, která se koná každých šest let, propaguje nejen bohatou sokolskou tradici, ale generuje také výrazné ekonomické přínosy pro místní podnikatele a obecně celý sektor cestovního ruchu.
Obsazenost ubytovacích zařízení
Podle dostupných aktuálních údajů dosahuje obsazenost hotelů a ubytovacích zařízení v Praze v období 1. - 5. 7. 2024 úrovně 60 %, přičemž průměrná cena za pokoj a noc činí 3 482 Kč. O víkendu 5. až 7. července 2024 se očekává obsazenost 55 % s průměrnou cenou za pokoj 4 276 Kč. Pro srovnání – loni ve stejném období bylo v Praze během prvního červencového pracovního týdne obsazeno necelých 57 % zdejších hromadných ubytovacích zařízení, což je o 3 % méně než letos. A nižší byla i průměrná cena za pokoj - 2 971 Kč. Během prvního červencového víkendu 2023 hosté obsadili 44 % ubytovacích kapacit v hlavním městě (o 11 % méně než letos). Průměrná cena za pokoj a noc byla o cca 600 korun nižší - 3 652 Kč.
„Všesokolský slet je ukázkovým příkladem toho, jak mohou tradiční kulturní a sportovní události podpořit cestovní ruch. Díky této akci přijíždějí do Prahy tisíce návštěvníků, kteří objevují krásy našeho hlavního města a významně přispívají k jeho ekonomickému růstu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Zároveň jde o událost s pozitivním dopadem nejen na ekonomiku metropole, ale také okolních regionů, kam turisté často vyrážejí a poznávají tak i méně známá místa. Benefity tak získávají i další tuzemské kraje.“
Ekonomické přínosy a návštěvnost
V rámci minulého ročníku Všesokolského sletu v roce 2018 do Česka dorazilo 39 tisíc návštěvníků, z toho 31 200 ve věku 18+. Finanční efekt tehdejší akce dosáhl 75,1 mil. korun. Významná část účastníků pocházela z jiných částí Česka (60 %) a také ze zahraničí (9 %). Před šesti lety činily průměrné denní výdaje na osobu v případě zahraničních turistů 1 714 korun, u mimopražských 527 korun. Návštěvníci Všesokolského sletu z Prahy pak denně utratili 232 koruny na osobu. Dá se předpokládat, že tyto částky, i s ohledem na vývoj cen, budou letos obdobné nebo vyšší.
Všesokolský slet jako magnet pro turisty
V roce 2018 byl Všesokolský slet hlavním důvodem účasti pro 79 % návštěvníků z Prahy, 87 % mimopražských účastníků a 68 % zahraničních turistů. Tato sportovní a kulturní událost se tak stala hlavním motivem pro cestu do české metropole, což potvrzuje její klíčovou roli v podpoře turismu. Hlavním důvodem pro účast na Všesokolském sletu je členství v Sokole, ale také fakt, že se jedná o akci určenou celým rodinám.
Pozitivní hodnocení a vysoká návratnost
Všesokolský slet před šesti lety hodnotili návštěvníci vesměs pozitivně. Více jak 85 % z nich tehdy označilo akci za jedinečnou a skvělou. Významná část dotázaných také uvedla, že příště přijede znovu. Řečeno čísly - 45 % návštěvníků z Prahy, 65 % mimopražských a 30 % zahraničních návštěvníků deklarovalo, že se na tuto akci vrátí v rámci letošního ročníku.
Délka pobytu
Průměrná délka pobytu v Praze se během Všesokolského sletu pohybuje u mimopražských návštěvníků kolem 4,23 nocí (5,23 dní) a u zahraničních turistů činí dokonce 4,74 noci (5,74 dní). To znamená, že kromě návštěvy akce samotné zůstávají v Praze déle, čímž přispívají k vyšší ekonomické aktivitě ve městě. Našinci se nejčastěji ubytovávají jednak v zařízeních pro účastníky sletu, ale také v hotelích, penzionech nebo v soukromí. Zahraniční hosté a cvičenci pak preferují hotely či penziony, ale i pobyt u příbuzných či známých.
„Všesokolský slet patří mezi tahouny cestovního ruchu v Praze i okolních regionech. Každý ročník přitahuje tisíce návštěvníků, kteří přispívají k ekonomickému rozvoji a oživení místních podniků. Tato akce je také v souladu s filosofií, kterou CzechTourim využívá ve svých kampaních. Tedy, že Česko je tou pravou destinací pro aktivní odpočinek a sportovní vyžití,“ uzavírá vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.
Pozn. Hodnocení akce, včetně údajů o útratě a délce pobytu, vychází z průzkumu v roce 2018.
CzechTourism
Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR a jež vyvíjí svou činnost v souladu s cíli zřizovatele, zřizovací listinou a platným statutem.
Základním cílem CzechTourism je propagace Česka jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v Česku.
Více informaci na: www.czechtourism.cz/cs-CZ/
Poslední zprávy z rubriky Sport:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Kalkulačka paušální daně pro OSVČ s příjmy do 800 tisíc, porovnání se současným výpočtem daně
- Mezinárodní dny 2020
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Příspěvek na péči 2024 - kalkulačka: výška příspěvku na péči zůstává stejná jako v roce 2022 a díky inflaci si za příspěvek poživatelé pořídí méně slu
- Akcie cz online, Burza Praha, RMS - kurzy.cz/akcie-cz
- Směnárny Praha - Kurzy měn ve směnárnách
- Money Invest CZ s.r.o. , Praha IČO 29242941 - Obchodní rejstřík firem
- MI Estate s.r.o. , Praha IČO 08294208 - Obchodní rejstřík firem
- Burza - Burza cenných papírů Praha, Akcie cz - online
- Index PX, Burza Praha - historie, vývoj
- BCPP Praha online - Burza cenných papírů, kurzy akcie cz
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?