myTimi (myTimi)
Marketing a média  |  27.06.2024 14:43:10

Konkurence vám šlape na paty? Vyzkoušejte osvědčené tipy odborníků

Začneme jednoduchým, ale užitečným trikem, který vám prozradí, jak je na tom konkurence s dosavadními prodeji. Hodí se to obzvláště v B2C segmentu. Spočívá v tom, že nakoupíte na e-shopu konkurence a z čísla objednávky vyčtete kolikátý jste letos zákazník. Nejde to sice vždy, ale většinou ano. „Příklad: obj. 22423009546 – v čísle je obvykle obsažen rok (v tomto případě tučně vyznačené 23) a následují čísla ukazují kolikátou objednávku jste právě vytvořili. Zde byste byli 9546. zákazník,“ radí Jan Skovajsamajitel a CEO firmy myTimiObjednávku pak můžete zrušit, nebo ji nechat a sledovat i celý proces jejího doručení a zákaznické péče.

Reklamní kampaně u konkurence

Facebook nabízí zcela zdarma přístup do tzv. „Knihovny reklam“, kde můžete velmi jednoduše zjistit, jaké facebookové reklamní kampaně u konkurence běží. Pokud vidíte, že je některá z nich spuštěná už dlouhou dobu, je pravděpodobně úspěšná a vy se tak můžete inspirovat pro svou vlastní tvorbu„To můžete klidně i z těch ostatních. Nebo se naopak zcela odlište a vydejte se jinou cestou. To záleží na vás. Každopádně se hodí vědět, jak s reklamou pracují a jaká klíčová slova v textu využívají,“ prozrazuje Jan Skovajsa.

Centrum transparentnosti reklam

Google před nedávnem představil Centrum transparentnosti reklam, kde můžete špehovat konkurenci stejným způsobem, jako v Knihovně reklam. Najdete zde všechny reklamy, které inzerenti spustili přes Google a inspirovat se jimi, případně je nahlásit, pokud je považuje za závadné. Můžete je filtrovat podle společností, témat nebo třeba lokality.

 

Inspirujte se obsahem webu a benefity

Nezapomeňte ani na analýzu webové stránky. Zjistěte, jaké produkty a služby nabízí a za kolik, jestli nabízejí nějaké benefity, které vás oproti nim můžou znevýhodňovat. Může to být doprava zdarma, věrnostní program, sleva na první objednávku apod. Pak zvažte, zda jsou vaše benefity dostatečné a není potřeba je rozšířit. Podívejte sejaká slova a obraty používají – stejně jako u facebookových kampaní se tím můžete buď inspirovat, nebo se proti tomu vymezit. Píšou blog? Pokud ano, o jakých tématech? Nemůžete něco z toho zpracovat i vy?

Jaké technické a analytické nástroje používají?

Po technické stránce zjistíte vše o webu přes BuiltWith. Při vaší analýze konkurence je tento špionážní nástroj jako termo vidění, radar a rentgen dohromady. Úplně zdarma vám během pár vteřin vyhodí prostě všechno, a to včetně webových serverů, platforem pro správu obsahu, reklamních sítí, analytických nástrojů, e-commerce nástrojů a dalších. Pecka, ne?

Soupeření o klíčová slova

Když jsme zmínili klíčová slova, ta jsou také důležitou součástí analýzy konkurence a můžete je snadno vysledovat třeba pomocí Marketing Mineru. Najděte si možnost Website profiler, pomocí které zjistíte, jaká je organická (ale klidně i placená) návštěvnost webu, všechna využívaná klíčová slova na webu a jejich hledanost, konkurenčnost, i to na jaké pozici ve vyhledávání se na dané klíčové slovo zobrazujete.

Z výsledků můžete posoudit, jestli se rozhodnete daná klíčová slova více zapojovat, nebo se zaměřit raději na nějaká jiná, kde máte větší šanci dostat se na přední příčky, pokud se nezobrazujete na prvních stránkách, ale až někde v propadlišti internetu.

Tip: Zkuste použít nástroj SpyFu, díky kterému objevíte i konkurenty, o kterých jste třeba nevěděli. A zjistíte, jak pracují s PPC i SEO. Z naší zkušenosti nemá tak dobrý přehled o českých doménách nebo jako konkurenty označuje i zahraniční firmy, které pro vás nemusí být vůbec relevantní. Ale třeba vám pomůže.

Recenze, recenze, recenze…

Jsou vaši konkurenti lovebrand, nebo na ně zákazníci nadávají, kudy chodí? To snadno zjistíte, když si projdete hodnocení a recenze na Heuréce (nebo i jinde). Podívejte se na nejlepší i nejhorší hodnocení a zjistěte, zda neděláte stejné chyby, v čem se můžete zlepšit, nebo jestli z chyb druhých nemůžete udělat svou výhodu.

Příklad: Konkurenční firmě trvá doručení zásilky víc než týden a často dorazí poškozená. „Zkuste tedy nabízet doručení do 3 dnů prostřednictvím spolehlivé kurýrní služby. Také se podívejte na sociální sítě,“ radí Jan Skovajsa, majitel a CEO firmy myTimi. Sledujte nejen kolik mají sledujících, ale i jaký sentiment na jejich profilu převládá. Jsou komentáře fanoušků pochvalné, nebo si spíš stěžují?

Co je u konkurence nového?

Pokud toužíte vědět o každém kroku, který konkurence udělá, používejte nástroje jako Mention nebo VisualPing. S jejich pomocí se proměníte v nefalšovaného stalkera, kterému nic neunikne. Nebo se přihlaste k odběru newsletteru. Nechte si svou poštu zaplnit trochou konkurenčního obsahu, ať víte, jaký obsah tímto kanálem komunikují a jak často newslettery posílají.



myTimi

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.

CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.

Více informaci na:  www.myTimi.cz


Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

22.10.2024  Podcasty Research (Česká spořitelna)
22.08.2024  Seznam.cz: Spekulace ohledně možného vstupu na burzu Research (J&T BANKA)
08.08.2024  Smlouva s influencerem nebo UGC tvůrcem Jiří Matzner (Matzner & Vítek Legal)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688