Konkurence vám šlape na paty? Vyzkoušejte osvědčené tipy odborníků
Začneme jednoduchým, ale užitečným trikem, který vám prozradí, jak je na tom konkurence s dosavadními prodeji. Hodí se to obzvláště v B2C segmentu. Spočívá v tom, že nakoupíte na e-shopu konkurence a z čísla objednávky vyčtete kolikátý jste letos zákazník. Nejde to sice vždy, ale většinou ano. „Příklad: obj. 22423009546 – v čísle je obvykle obsažen rok (v tomto případě tučně vyznačené 23) a následují čísla ukazují kolikátou objednávku jste právě vytvořili. Zde byste byli 9546. zákazník,“ radí Jan Skovajsa, majitel a CEO firmy myTimi. Objednávku pak můžete zrušit, nebo ji nechat a sledovat i celý proces jejího doručení a zákaznické péče.
Reklamní kampaně u konkurence
Facebook nabízí zcela zdarma přístup do tzv. „Knihovny reklam“, kde můžete velmi jednoduše zjistit, jaké facebookové reklamní kampaně u konkurence běží. Pokud vidíte, že je některá z nich spuštěná už dlouhou dobu, je pravděpodobně úspěšná a vy se tak můžete inspirovat pro svou vlastní tvorbu. „To můžete klidně i z těch ostatních. Nebo se naopak zcela odlište a vydejte se jinou cestou. To záleží na vás. Každopádně se hodí vědět, jak s reklamou pracují a jaká klíčová slova v textu využívají,“ prozrazuje Jan Skovajsa.
Centrum transparentnosti reklam
Google před nedávnem představil Centrum transparentnosti reklam, kde můžete špehovat konkurenci stejným způsobem, jako v Knihovně reklam. Najdete zde všechny reklamy, které inzerenti spustili přes Google a inspirovat se jimi, případně je nahlásit, pokud je považuje za závadné. Můžete je filtrovat podle společností, témat nebo třeba lokality.
Inspirujte se obsahem webu a benefity
Nezapomeňte ani na analýzu webové stránky. Zjistěte, jaké produkty a služby nabízí a za kolik, jestli nabízejí nějaké benefity, které vás oproti nim můžou znevýhodňovat. Může to být doprava zdarma, věrnostní program, sleva na první objednávku apod. Pak zvažte, zda jsou vaše benefity dostatečné a není potřeba je rozšířit. Podívejte se, jaká slova a obraty používají – stejně jako u facebookových kampaní se tím můžete buď inspirovat, nebo se proti tomu vymezit. Píšou blog? Pokud ano, o jakých tématech? Nemůžete něco z toho zpracovat i vy?
Jaké technické a analytické nástroje používají?
Po technické stránce zjistíte vše o webu přes BuiltWith. Při vaší analýze konkurence je tento špionážní nástroj jako termo vidění, radar a rentgen dohromady. Úplně zdarma vám během pár vteřin vyhodí prostě všechno, a to včetně webových serverů, platforem pro správu obsahu, reklamních sítí, analytických nástrojů, e-commerce nástrojů a dalších. Pecka, ne?
Soupeření o klíčová slova
Když jsme zmínili klíčová slova, ta jsou také důležitou součástí analýzy konkurence a můžete je snadno vysledovat třeba pomocí Marketing Mineru. Najděte si možnost Website profiler, pomocí které zjistíte, jaká je organická (ale klidně i placená) návštěvnost webu, všechna využívaná klíčová slova na webu a jejich hledanost, konkurenčnost, i to na jaké pozici ve vyhledávání se na dané klíčové slovo zobrazujete.
Z výsledků můžete posoudit, jestli se rozhodnete daná klíčová slova více zapojovat, nebo se zaměřit raději na nějaká jiná, kde máte větší šanci dostat se na přední příčky, pokud se nezobrazujete na prvních stránkách, ale až někde v propadlišti internetu.
Tip: Zkuste použít nástroj SpyFu, díky kterému objevíte i konkurenty, o kterých jste třeba nevěděli. A zjistíte, jak pracují s PPC i SEO. Z naší zkušenosti nemá tak dobrý přehled o českých doménách nebo jako konkurenty označuje i zahraniční firmy, které pro vás nemusí být vůbec relevantní. Ale třeba vám pomůže.
Recenze, recenze, recenze…
Jsou vaši konkurenti lovebrand, nebo na ně zákazníci nadávají, kudy chodí? To snadno zjistíte, když si projdete hodnocení a recenze na Heuréce (nebo i jinde). Podívejte se na nejlepší i nejhorší hodnocení a zjistěte, zda neděláte stejné chyby, v čem se můžete zlepšit, nebo jestli z chyb druhých nemůžete udělat svou výhodu.
Příklad: Konkurenční firmě trvá doručení zásilky víc než týden a často dorazí poškozená. „Zkuste tedy nabízet doručení do 3 dnů prostřednictvím spolehlivé kurýrní služby. Také se podívejte na sociální sítě,“ radí Jan Skovajsa, majitel a CEO firmy myTimi. Sledujte nejen kolik mají sledujících, ale i jaký sentiment na jejich profilu převládá. Jsou komentáře fanoušků pochvalné, nebo si spíš stěžují?
Co je u konkurence nového?
Pokud toužíte vědět o každém
kroku, který konkurence udělá, používejte nástroje jako Mention nebo
VisualPing. S jejich pomocí se proměníte v nefalšovaného stalkera, kterému nic
neunikne. Nebo se přihlaste k odběru newsletteru. Nechte si svou poštu zaplnit
trochou konkurenčního obsahu, ať víte, jaký obsah tímto kanálem komunikují a
jak často newslettery posílají.
myTimi
Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.
CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.
Více informaci na: www.myTimi.cz
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Platové tabulky úředníků a odborníků ve státní a veřejné správě pro rok 2019
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Konkurence šlape Tesle tvrdě na paty
- Netflix už nepatří mezi prémiový růst. Konkurence mu bude dál šlapat na paty, někde mu ujel vlak
- Netflix už nepatří mezi prémiový růst. Konkurence mu bude dál šlapat na paty, někde mu ujel vlak (3.5.2022)
- Děsí vás závazky plynoucí z hypotéky? Tyto 3 tipy vám poskytnou úlevu
- PAT, spol. s r. o. německy: PAT, GmbH, anglicky: PAT, Ltd., v likvidaci - obchodní rejstřík, úplný výpis
- PAT, spol. s r. o. německy: PAT, GmbH, anglicky: PAT, Ltd., v likvidaci , Ústí nad Labem IČO 43222587 - Obchodní rejstřík firem
- PAT, spol. s r. o. německy: PAT, GmbH, anglicky: PAT, Ltd., v likvidaci - fyzické osoby, právnické osoby
- PAT, spol. s r. o. německy: PAT, GmbH, anglicky: PAT, Ltd., v likvidaci aktuálně - Změny a události ve společnosti
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?