Medailové boje na hokejovém mistrovství zvedly tržby za potraviny o více než pětinu
Úspěšná cesta českého hokejového týmu za titulem mistrů světa vyvolala nejenom vlnu nadšení a hrdosti mezi fanoušky, ale také potěšila obchodníky. Jen o posledním květnovém víkendu, kdy se hrály semifinálové zápasy a následně utkání o medaile, stouply v Praze tržby za potravinářské zboží o 20,6 procenta. Uvádí to čerstvá zjištění analytické služby studie Mastercard Spending Pulse.
Studie Mastercard SpendingPulse, která sleduje platby všemi způsoby za nákupy v kamenných i internetových obchodech, ukazuje, že po dobu konání mistrovství světa v ledním hokeji v České republice od 10. do 26. května zaznamenávali obchodníci příliv zákazníků. V Praze, kde se k českým fanouškům přidaly stovky tisíc hokejových nadšenců ze zahraničí, vzrostly maloobchodní tržby vyjma prodeje aut v meziročním srovnání o 7,7 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen stouply meziročně dokonce o 11,9 procenta. V Moravskoslezském kraji, kde zápasy šampionátu hostila Ostrava, stouply tržby meziročně o 3,3 procenta.
Hlavní trendy zjištěné v Praze:
- Tržby za prodej oděvů meziročně stouply o 15,1 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen narostly o 17,4 procenta.
- Tržby v restauracích meziročně vzrostly o 11,6 procenta.
- Tržby za prodej potravin meziročně stouply o 19,6 procenta. V průběhu finálového víkendu 25. a 26. května, kdy domácí tým získal zlato, vyskočily tržby prodejců potravin v meziročním srovnání dokonce o 20,6 procenta.
Hlavní trendy v Moravskoslezském kraji:
- Tržby za prodej oděvů stouply meziročně o 8,6 procenta, když tržby v kamenných prodejnách vzrostly o 11,2 procenta.
- Tržby za ubytování meziročně narostly o 15,2 procenta.
- Tržby v restauracích zaznamenaly meziroční růst o 10,4 procenta.
„Výrazný nárůst spotřebitelských výdajů po dobu celého turnaje potvrzuje naše dřívější zjištění silného růstu z doby zahájení MS v hokeji v Praze, zveřejněná v předchozích analýzách. Šampionát přinesl výrazné ekonomické oživení ve všech regionech hostitelské země, především v sektorech spojených s pohostinstvím a maloobchodem. Úspěšná jízda domácího týmu za titulem mistrů světa navíc podpořila výdaje domácích spotřebitelů, především výdaje za potraviny a útraty v restauracích, v nichž se vysílaly zápasy. Nadšení domácí populace podepřené úspěchy národního týmu výrazně posílilo spotřebu domácností,“ uvedla Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka institutu Mastercard Economics Institute.
Služba Mastercard SpendingPulse™ poskytuje pro vybrané trhy z celého světa informace na národní úrovni o všech způsobech placení. Zjištění vycházejí ze souhrnných údajů o prodejích realizovaných v rámci platební sítě Mastercard v kombinaci s odhady objemů dalších forem placení (hotovost, šeky) vycházejícími z průzkumů. Výstupy služby SpendingPulse™ proto žádným způsobem neobsahují, neodrážejí ani se nevztahují ke skutečným provozním či finančním výsledkům společnosti Mastercard, ani ke specifickým údajům vydavatelů platebních karet.
Mastercard (NYSE: MA) je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení.
Institut ekonomických studií společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce 2020 a poskytuje detailní ekonomické měření, které poskytuje lídrům firem a státním orgánům informace potřebné k důležitým rozhodnutím vedoucím k efektivnějším výsledkům.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Komodity a deriváty - kurzy komodit, potravin, obilnin, surovin, kovů a energii
- Základní potraviny - Cena chleba, másla, mléka, brambor
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Sleva na manželku 2023 - 24.840 Kč. Slevu na manžela nebo manželku můžete uplatnit, pokud manželka / manžel nemá příjmy vyšší než 68.000 Kč.
- Když Fed zvedl sazby 27krát, akcie posílily o více než 25 %. Když jen 4krát, oslabily o více než 6 % - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Tržby FIXED.zone stouply za tři čtvrtletí o více než pětinu, míří k překonání loňského obratu
- FAÚ přitvrdil v boji proti podvodům, loni podal o pětinu více trestních oznámení
- ČSOB: Více než pětina Čechů je vysoce finančně gramotná, pro osm procent je svět financí neznámý
- Majetek 500 nejbohatších světa letos vzrostl o více než pětinu
- Češi v létě platili kartami v cizině o pětinu více než loni, naopak výběry z bankomatu stagnovaly
- Češi holdují legálním drogám - spotřeba čistého alkoholu stoupla na 14,4 litrů na osobu za rok, kouří více než pětina populace
- Češi holdují legálním drogám - spotřeba čistého alkoholu stoupla na 14,4 litrů na osobu za rok, kouří více než pětina populace
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?