Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  21.06.2024 14:02:00

Nejnavštěvovanějšími místy středních Čech je opět Aquapalace Praha a Mirakulum

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem ve středních Čechách byl v loňském roce aquapark Aquapalace Praha v Čestlicích, do kterého zamířilo více než 1,1 milionu návštěvníků. Zábavní Park Mirakulum v Milovicích obsadil druhou příčku. V roce 2023 tam zavítalo přes 320 tisíc návštěvníků. Třetí pozici získalo poutní místo Svatá Hora v Příbrami s celkovým počtem 310 tisíc návštěvníků, které v minulých letech v první desítce nefigurovalo. Oproti roku 2022 se do TOP 10 dostalo Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi, a to na šesté místo s meziročním nárůstem o 241 %. Žebříčku, který v červnu zveřejnila agentura CzechTourism, kraluje také Kutná Hora.

Vloni rostl zájem o zábavní turistické cíle, hrady a zámky i sakrální památky. Nejnavštěvovanějšími oblastmi středních Čech bylo Posázaví, Kutnohorsko a Kolínsko a oblast Pojizeří a Polabí.

Stejně jako v roce 2022 se stal nejnavštěvovanějším místem regionu Aquapalace Praha v Čestlicích. V celorepublikové padesátce se meziročně drží na 4. místě s meziročním nárůstem návštěvnosti o 14 %. Oblíbenost vodních radovánek reflektuje i umístění aquaparku Beroun a aquaparku Příbram v první desítce nejnavštěvovanějších cílů středních Čech.

Ze skvělého umístění středočeských turistických cílů a památek máme radost. Velkou výsadou regionu je rozmanitost, která láká stále více návštěvníků. Turisté už ví, že ve středních Čechách najdou kombinaci památek, královských měst a přírodních krás. Dovolenou si tak mohou užít způsobem, který jim vyhovuje. Ať už je to cesta za poznáním, odpočinkem nebo sportem. Letos jsme přišli s kampaní na podporu aktivní turistiky na vodě a okolo vody. Pod názvem Pustit k vodě jsme představili nový turistický produkt, který cílí zejména na hlavní sezónu,uvedl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.

Za zábavou vyrazili návštěvníci i do Milovic. Park Mirakulum vloni navštívilo 320 tisíc návštěvníků a obsadil druhou příčku v regionu. V rámci padesátky nejnavštěvovanějších míst Česka získal 23. pozici, což je o 7 pozic lepší výsledek než v roce 2022. Na vysokých příčkách se drží i Kutná Hora a její památky. V žebříčku TOP 10 nejnavštěvovanějších cílů středních Čech získal areál Sedlec 4. místo a chrám sv. Barbory 5. místo. Tyto významné památky Kutné Hory navštívilo celkem 536 tisíc turistů. Areál Sedlec s katedrálou Nanebevzetí Panny Marie a sv. Jana Křtitele a kostnice navíc získal v žebříčku padesátky nejnavštěvovanějších tuzemských cílů 29. pozici (o 7 pozic lepší umístění než v roce 2022). Kutnohorský chrám sv. Barbory se objevil na 39. místě (o dvě pozice lepší umístění než v roce 2022).

TOP 10 nejnavštěvovanějších cílů ve středních Čechách

  1. Aquapalace Praha, Čestlice
  2. Park Mirakulum, Milovice
  3. Svatá Hora, Příbram
  4. Areál Sedlec, Kutná Hora
  5. Chrám sv. Barbory, Kutná Hora
  6. Škoda Muzeum, Mladá Boleslav
  7. Zámek Loučeň
  8. Státní hrad Karlštejn
  9. Aquapark Beroun
  10. Aquapark Příbram

Region bodoval v několika kategoriích

Turistické cíle středních Čech se objevily také v žebříčku TOP 50 nejnavštěvovanějších cílů v Česku. Dostal se tam zábavní park Mirakulum (23. místo), poutní místo Svatá Hora (26. místo), areál Sedlec – katedrála Nanebevzetí Panny Marie a sv. Jana Křtitele a kostnice v Kutné Hoře (29. místo) a chrám sv. Barbory v Kutné Hoře (39. místo).

Kromě padesátky nejnavštěvovanějších cílů zveřejnil CzechTourism rovněž seznamy nejnavštěvovanějších památek ve stanovených kategoriích. Tři pozice obsadily střední Čechy v kategorii Sakrální památky. První místo patří poutnímu místu Svatá Hora (310 tis. návštěvníků), druhé místo areálu Sedlec v Kutné Hoře (291 tis. návštěvníků) a čtvrté místo náleží chrámu sv. Barbory v Kutné Hoře (249 tis. návštěvníků).

Střední Čechy si velmi dobře stojí v kategorii Vojenské turistické cíle. Druhou příčku zde získalo Vojenské technické muzeum Lešany (85 tis. návštěvníků).

V kategorii Hrady a zámky se objevily hned tři středočeské památky – Zámek Loučeň (5. místo), Státní hrad Karlštejn (6. místo) a Průhonický park a zámek (10. místo). V kategorii Pietní místa zabodovala dvě místa středních Čech. Na druhé pozici této kategorie je památník Lidice (111 tis. návštěvníků), patnácté místo obsadil Starý židovský hřbitov v Kolíně (1,6 tis. návštěvníků).

Střední Čechy významně bodovaly také v kategorii Osobnosti, kam se zařadilo celkem pět míst. Druhé místo patří Památníku Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše (11. tis. návštěvníků), který si meziročně polepšil o tři pozice. Na čtvrtém místě se umístil Památník krále Jiřího z Poděbrad v Poděbradech (10,2 tis. návštěvníků) a na šestém místě je Památník Antonína Dvořáka ve Vysoké u Příbramě (9,9 tis. návštěvníků). Z loňského třetího místa se letos propadl na osmé místo této kategorie Památník Josefa Lady a jeho dcery Aleny v Hrusicích (9,4 tis. návštěvníků). Deváté místo obsadilo Muzeum T. G. M. v Lánech (8,7 tis. návštěvníků).

Dvě místa středních Čech uspěla i v kategorii Lidová architektura – skanzen Kouřim (7. místo) a skanzen Vysoký Chlumec (12. místo). V kategorii Muzea a galerie se objevilo na šestém místě Muzeum českého venkova na zámku Kačina (95 tis. návštěvníků). Mezi Ostatní turistické cíle se na pátou příčku zařadilo Centrum řemesel a bylinné zahrady Botanicus v Ostré.

Celorepublikový report najdete zde

Středočeský report najdete zde

Pozn. Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti více jak 1 300 turistických cílů, a to ve spolupráci s krajskými koordinátory a destinačními společnostmi. Seznam přesto není vyčerpávající a některé objekty v něm mohou chybět. Data vychází z údajů poskytnutých provozovateli jednotlivých turistických cílů o celkovém počtu registrovaných návštěvníků bez ohledu na to, zda jejich návštěva byla zpoplatněna. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraniční návštěvníků. Pokud provozovatel dvou a více jednotlivých objektů poskytl souhrnnou návštěvnost, je tato uvedena v kategorii „sdružené turistické cíle“. Takový soubor turistických cílů, který je propagován pod jednou marketingovou značkou, je pak označen zpravidla názvem hlavního objektu či názvem provozovatele. Přehled má pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů. Cílem je vytvořit jednotnou databázi a podpořit méně navštěvované turistické cíle.

Tisková zpráva ke stažení zde.


ZDROJ: SCCR


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688