Firma Lasvit pokračuje v expanzi na severoamerickém trhu
Název firmy Lasvit je spojením slov láska a svit, což pomáhá vyprávět originální příběh této značky. Od svého založení v roce 2007 firma, která je významným exportérem světelných instalací, expanduje po celém světě. V posledních letech zaznamenala řadu úspěchů na východním pobřeží USA. Lasvit v současnosti generuje přibližně 30 % svého obratu na americkém kontinentu, přičemž tržby ve Spojených státech se zvýšily z 5 milionů dolarů v roce 2015 na současných 20 milionů dolarů.
ATELIÉR V SRDCI MANHATTANU
Americký Lasvit Inc. byl založen v roce 2010 jako třetí zahraniční kancelář po Hongkongu a Dubaji, vedle již existujícího sídla v Česku. Významným krokem bylo v roce 2016 otevření ateliéru v newyorské čtvrti SoHo, která patří mezi světová centra umění, designu a módy. Podle Jiřího Vašíčka (Associate General Manager) nebyla volba umístění ateliéru náhodná. Sdílení prestižní adresy s dalšími značkami, jako jsou Flos a Artemide, umožnilo dostat firmu do „první ligy“. Ateliér kombinuje českou tradici sklářského řemesla s neustálými uměleckými inovacemi, což je pro Lasvit klíčové.
ROZŠIŘOVÁNÍ PORTFOLIA V USA
„V začátcích jsme v podstatě jen stavěli klientelu pro náš produkt a trávili průměrně každý 150 dní na cestách za rok, abychom byli schopni Lasvit penetrovat na trhu a získali první referenční zakázky a klíčovou klientelu. Do lokálního marketingu jsme v tu dobu investovali minimum a za dnešním úspěchem skutečně stojí obrovské nasazení celého týmu,“ vzpomíná Pavel Koudelka (General Manager Lasvit US). „Samozřejmě toto odvětví je tak dynamické, že stejným tempem pokračujeme i dnes, byť už s částečně vybudovanou značkou, a referenčními projekty se dostáváme stále na zajímavější projekty,“ doplnil Pavel Koudelka.
Od roku 2018 se firma začala setkávat s tím, že nejen designéři a architekti, ale i koncový klienti poptávají přímo Lasvit. Vedle toho se Lasvit také zaměřil na diverzifikaci svého portfolia. Zatímco dříve byla firma známá především svými projekty v hotelech a kasinech, dnes se úspěšně etablovala i v oblasti rezidenčních projektů, luxusního retailu, jachet, oceánských lodí, kancelářských budov a dalších segmentů. To vše se projevilo i na rostoucích tržbách, které v roce 2022 dosáhly o 40-50 % vyšších částek, než byly původní cíle.
IKONICKÉ BUDOVY I CELEBRITY
Umělecká díla Lasvitu zdobí řadu rezidenčních i komerčních objektů v New Yorku, jako je například Tiffany na 5th Avenue, mrakodrap 111 W 57th nebo NoMad Tower s jeho skleněným vodopádem a dynamickým osvětlením. Lasvit také osvětlil objekty v dalších amerických městech jako Boston a Chicago. I některé známé celebrity se mohou pochlubit českými výrobky Lasvit. Například Justin Bieber, který na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky s jedním z jeho uměleckých děl.
SMĚLÉ PLÁNY DO BUDOUCNA
Lasvit je rozhodnut pokračovat ve svém růstu a inovacích na americkém trhu. O tom svědčí nové investice a plány, jako bude letošní účast na prestižním veletrhu Design Week Miami a plánovaná renovace newyorského ateliéru. Americký trh je klíčový pro dosažení globálního cíle Lasvitu stát se první celosvětovou luxusní českou značkou.
Michal Kaplan, ekonomický diplomat
Kristýna Větrovská, stážistka, Generální konzulát ČR v New Yorku, s využitím podkladů společnosti Lasvit
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?