Pomáhá nám, že jsme přímí výrobci, říká šéf portugalské pobočky zdravotnické firmy BTL
Česká firma BTL se stala jedním z největších světových výrobců vybavení pro fyzioterapii, kardiologii a estetickou medicínu. Od roku 2008 má pobočku také v Portugalsku. „Zakládáme si našem vlastní produktu, na rozdíl od mnoha místních společností, které jsou distributory a které si často nedělají starosti s poprodejním servisem,“ říká Joao Ilaco, ředitel BTL Portugal.
![](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/12/767212/btl-nahoru.jpg)
Foto BTL Medical Portugal
Kdy BTL začala působit v Portugalsku a proč tu otevřela pobočku?
BTL otevřelo svou pobočku v Portugalsku v dubnu 2008. Do té doby byla společnost pouze v sedmi zemích a Portugalsko bylo první pobočkou mimo střední a východní Evropu. Stali jsme se tak pilotní zemí pro spuštění nových poboček v západní Evropě a na dalších kontinentech.
Jakým obchodním činnostem se BTL věnuje?
Nejprve BTL zaznamenala úspěch v oblasti fyzioterapie a poté v kardiologii a estetické medicíně. Dnes je světovým lídrem v oblasti fyzioterapie, rehabilitace a estetické medicíny, a to se svým vybavením distribuovaným přímo ve více než 80 zemích.
Jakou relevanci dnes BTL Portugal představuje pro globální trh?
Vzhledem k velikosti Portugalska, jak geografickou rozlohou, tak i hustotou obyvatelstva, lze říci, že jde o jednu z nejlépe fungujících poboček, neboť produkty BTL již několik let vedou na portugalském trhu. Celosvětově pak je jednou z nejsolidnějších dceřiných společností a má nejlepší a nejrenomovanější tuzemské zákazníky ve všech oblastech výroby a marketingu.
Jak probíhá kontakt mezi BTL Portugal a sídlem společnosti v Česku? Jakou autonomii máte ve vlastní komunikaci, marketingu, odborných akcích nebo veletrzích?
BTL má více než 80 poboček, což znamená, že má velmi přímé, rychlé a koherentní globální řízení. BTL Portugal se řídí centrálními směrnicemi, pokud jde o marketing, ale všechny místní akce jsou prováděny podle znalostí a potřeb země – jmenovitě ceny, propagace a prezentace výrobků, partnerství, protokoly a specifické zákaznické potřeby. Jako přední značka v Portugalsku se nejen účastníme speciálních akcí a veletrhů, ale máme také interní technické zdravotnické akce specifické pro každou oblast. Máme možnost řídit naše akce a zdravotní vzdělávání na národní úrovni, a to s nejmodernějšími technologiemi a léčebnými technikami ve spolupráci s odbornými asociacemi a dalšími partnery.
Fotogalerie
BTL má svou pobočku v Portugalsku již od roku 2008. Foto BTL Medical Portugal
A jak portugalský trh přijal nabídku produktů BTL?
Díky naší práci založené na jediném základu, který máme, což jsou produkty BTL, nepřipouštíme žádnou chybovou rezervu, na rozdíl od mnoha místních společností, které jsou distributory a které si často nedělají starosti s poprodejním servisem, ať už na klinické či technické úrovni, nebo v průběžném vzdělávání zdravotnických pracovníků. Proto nám tato politika kvality a jednání umožnila získat důvěryhodnost a důvěru našich zákazníků a exponenciálně zvýšit počet zákazníků a prodaných produktů.
Kdo jsou vaši hlavní zákazníci v Portugalsku?
Mnohé závisí na prodejní ploše a daném oboru. V oblasti fyzioterapie a kardiologie prodáváme do veřejných a soukromých nemocnic, klinik, kanceláří, zdravotnických společností a podobně. V estetické medicíně se téměř výhradně zaměřujeme na konkrétní kliniky v oblastech dermatologie, plastické chirurgie, estetické medicíny či estetické gynekologie.
Naše výrobky najdete ve velkých nemocnicích v centrálním či severním Lisabonu, v Portu, Coimbře, Entre Douro e Vouga, HPA, Lusíadas Saúde, Luz Saúde, Trofa Saúde Hospital a podobně. Co se týče klinik fyzioterapie, naše produkty můžete nalézt například u FisioHub, One Clinics, António Gaspar – Physio Therapy & Performance, Sports Health Clinic, Clínica Diogo Cardoso, AlfraClinic, FisioBatalha či Clínica Clifipom. V oboru estetické medicíny se jedná o Skinboutique by LMR, Páris Clinics, Avenue Clinic, Ousia Clinic, Clínica Dra Ana Sousa, Terzi Clinics, Clínica Forjaz či Dermalaser.
Jaké podmínky považujete za nezbytné pro úspěšnou internacionalizaci, jako je tomu v případě BTL v Portugalsku?
To je těžká otázka, to je jako sdílet recept na dort, jak se říká v Brazílii. Ale myslím si, že se jedná o excelenci a inovace v technologii s vysoce kvalitním vývojem a výrobou v centrálním BTL. Naši profesionálové z BTL Portugal dobře prezentující naše produkty, máme vyjednávací schopnosti. Nabízíme dodávky, montáž a tovární školení, a také poprodejní služby s místní klinickou i technickou pomocí. Samozřejmostí je co nejrychlejší výměna vybavení, vynikající klinická podpora se studiemi a též modernizace vybavení. Výrobek BTL je svým způsobem věčný, ať už jako technologie nebo jako směnná hodnota za pokročilejší technologie, které se objevují. Naše výrobky nelze považovat za výdaj, ale spíše za investici do budoucna.
Kateřina Bocianová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Lisabonu
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/loga/Moderni-ekonomicka-diplomacie.png)
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.06.2024 Vyplatí se ještě investovat do Nvidie, Applu…
11.06.2024 Co zaznělo na Analytickém fóru 2024?
03.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Čokoláda jako luxusní zboží? Cena čokolády se může do konce roku zdvojnásobit
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Zdraží barel ropy brent na 90 dolarů? Co to znamená pro benzín a naftu?
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Ing. Tomáš Slavík, SLUTO
Vedení účetnictví a rozdíly mezi příjmy a výdaji v daňové evidenci
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Ritz-Carlton: Příběhy luxusu, kde se z každého okamžiku stává nezapomenutelná kapitola vaší dovolené