Vlada.cz (Vláda)
Z domova  |  06.05.2024 15:43:00

Premiér Fiala zahájil stavbu dalších dvou úseků D35

Další dva úseky dálnice D35 v Pardubickém kraji zahájilo v pondělí 6. května 2024 Ředitelství silnic a dálnic za účasti předsedy vlády Petra Fialy, ministra dopravy Martina Kupky, ministra zemědělství Marka Výborného a dalších hostů. Součástí úseku dálnice D35 OstrovVysoké Mýto je stavba tunelu Homole, který je dlouhý 800 metrů. Obě stavby za 3,2 miliardy bez DPH by měly být dokončeny v roce 2026.

Dálnice D35 se po dokončení stane spolu s dálnicí D11 alternativní trasou k přetížené dálnici D1. Půjde tak o druhou páteřní dálnici.

„Jde o důležitou stavbu, díky které se uvolní doprava na dálnici D1. Pomůže několika regionům, odlehčí přetížené silnici 35 a především podstatně zlepší průjezdnost ze západu na východ republiky,“ řekl na slavnostním zahájení stavby premiér Petr Fiala a dodal, že dostavba této klíčové tepny je prioritou vlády.

Premiér také uvedl, že stát v posledních letech rekordně investuje do dopravní infrastruktury. „V loňském roce jsme investovali do dopravních staveb 150 miliard, v letošním roce 150 miliard a v tomto trendu chceme pokračovat. Projevuje se to v konkrétních výsledcích. Nejenže otevíráme stále více nových zprovozněných úseků, ale také zahajujeme stále víc staveb. V letošním roce očekáváme, že budeme zahajovat celkové stavby 164 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, což je zase jeden z rekordů,“ uvedl předseda vlády.

Trasa úseku OstrovVysoké Mýto navazuje na předchozí úsek D35 ČasyOstrov, který je v provozu od prosince 2022. Součástí bude šest mostů a čtyři ptačí zábrany. Napojení Vysokého Mýta je navržené jako součást dálničního úseku Vysoké MýtoDžbánov, který ŘSD buduje od konce loňského roku.

Tunel Homole, na jehož výstavbu probíhalo samostatné výběrové řízení na zhotovitele stavby, se bude částečně hloubit, částečně razit. Pro ražbu použije zhotovitel takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodu, kdy se nejedná o ražbu, ale o postupné odtěžování jednotlivých částí tunelu. ŘSD už takto stavělo tunel Panenská, se 2,1 kilometru nejdelší silniční tunel v ČR, Lochkovský tunel na Pražském okruhu i tunel Valík na D5.

Příprava D35 za poslední roky výrazně zrychlila. Nyní vše směřuje k tomu, že bude hotová do šesti let, kdy propojí východní Čechy s Olomoucí.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688