Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
Netflix reportoval svůj nejlepší první kvartál od roku 2020 a přilákal více nových zákazníků, než kdokoli očekával díky silné nabídce pořadů a tvrdému zásahu proti sdílení hesel. Společnost nabrala v prvním čtvrtletí 9,33 milionu zákazníků, což je téměř dvojnásobek průměrného odhadu trhu (4,84 milionu). Netflix přilákal nové zákazníky z celého světa, ale zejména v USA a Kanadě. Tito noví předplatitelé pomohli společnosti překonat prognózy i na lince tržeb a zisků. Navzdory tomu ale akcie Netflixu po uzavření trhu klesaly.
Společnost dosáhla tržeb ve výši 9,33 miliardy dolarů, což znamená nárůst o 15 % a překonání odhadu trhu ve výši 9,26 miliardy dolarů. Čistý zisk vzrostl na 2,33 miliardy dolarů, neboli na 5,28 dolaru na akcii, rovněž nad projekcemi.
Kaňkou ve výsledcích bylo prohlášení v dopise investorům, kde společnost uvedla, že růst předplatitelů bude v tomto kvartálu nižší, i když tržby porostou zhruba o 16 %. Netflix také uvedl, že počínaje prvním čtvrtletím roku 2025 přestane reportovat placená členství a příjmy na předplatitele za kvartál. Tyto metriky byly přitom dlouho hlavním způsobem, jakým Wall Street hodnotila výkonnost této společnosti. Netflix se nyní chce pokusit přesunout pozornost investorů na tradiční metriky, jako jsou tržby a zisk. Vedení ale slíbilo, že bude i nadále hlásit zásadní milníky v počtu předplatitelů.
"Rozhodnutí nezveřejňovat čtvrtletní počty předplatitelů již od příštího roku nedopadne dobře," uvedl v e-mailu Paolo Pescatore, zakladatel a analytik společnosti PP Foresight. "O to více vzhledem k růstu počtu předplatitelů, který tento král streamování zaznamenal za poslední rok."
Netflixu se podařilo zotavit se ze zpomalení v letech 2021 a 2022 a roste nejrychlejším tempem od prvních dnů pandemie koronaviru. To je z velké části způsobeno zásahem proti sdílením účtů. Společnost odhaduje, že více než 100 milionů lidí používá účet, za který neplatí. I když se manažeři Netflixu obávali odporu ze strany zákazníků, společnost dokázala přesvědčit miliony lidí, aby za svůj přístup zaplatili.
Tito noví zákazníci se také měli na co dívat. Netflix letos přinesl každých pár týdnů nový hit. Aktuálně tato streamovací služba představuje asi 8 % sledovanosti televize v USA a je přední televizní sítí na většině hlavních světových mediálních trhů.
Nedávný růst vyzvedl akcie Netflixu zpět na rekordní výše, díky čemuž má společnost tržní hodnotu více než 260 miliard dolarů. Historického maxima na úrovni 691,69 USD dosáhl v listopadu 2021. Někteří analytici se obávají, že se Netflix opět obchoduje za ocenění, které daleko přesahuje fundament podnikání.
Aby si Netflix udržel svůj růst do budoucna, představil levnější verzi své služby s reklamami. Na trzích, kde je tato možnost dostupná, si vybírá možnost s reklamami asi 40 % nových zákazníků. Úroveň reklamy je ve srovnání s online video giganty, jako je YouTube, stále nepatrná. Netflix začal také investovat do živého vysílání, včetně stand-up speciálů a nadcházejícího boxerského zápasu.
Zdroj: Bloomberg
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?