Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu v ČR a každoročně do Českých Budějovic přiláká špičkové spíkry a také několik stovek posluchačů, kteří se chtějí dozvědět aktuální trendy v turismu či marketingu. Během dvou dnů 18. a 19. dubna se na podiu Národního pavilonu Z na Výstavišti České Budějovice vystřídají odborníci z Česka i ze zahraničí.
V bloku “Na čem nám ujíždí Slovensko” vystoupí vedoucí odboru komunikace Slovakia Travel Judit Šipekiová, která představí marketingovou kampaň Slovensko překvapí. O nové strategii do roku 2030 a perspektivě rozvoje cestovního ruchu v Horním Rakousku s důrazem na lidský kapitál a udržitelnost bude mluvit Andreas Winkelhofer z Oberösterreich Tourismus. Stephan Moder z Tourismusverband Ostbayern v Německu se zaměří na malé podnikatele a možnost rezervace jejich služeb v cestovním ruchu a také na lidový festival Gäubodenfest v Bavorsku, který během 10 dnů navštíví 1,2 milionu návštěvníků.
O ekonomických efektech z cestovního ruchu a příležitostech pro jejich zvýšení promluví Petr Janeček z národní agentury CzechTourism. Ten se zaměří na místní poplatky a jak s nimi efektivně naložit. “Čím dál více diskutovaným tématem v našem odvětví je segment MICE, proto v programu konference nesmí chybět. Tématu se bude věnovat úspěšná eventová agentura Borovka event. Na toto téma proběhne také workshop Petra Břinčila, který působí jako MICE consulting specialist a přípravě kongresů se věnuje více než 20 let,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu.
Marketing v cestovním ruchu
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma marketingu a jeho aktuálních trendů a využití právě v cestovním ruchu. Jaké jsou možnosti pro tvorbu obsahu, který zaujme nejen sledující, ale také algoritmus sociálních sítí bude téma pro Dominiku Ratajovou ze Sítě v malíčku. Jak může vypadat reklama, kterou si klidně pustíte před spaním ukáže Andy Sitta ze Seznam.cz. Na konferenci nebudou chybět ani zástupci Booking.com či marketingová specialistka Eliška Bielková, která odhalí skrytý potenciál sítě Pinterest.
Účastníci si vyzkouší novinky
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických novinek z oblasti cestovního ruchu. Například Face Reader od Jihočeské univerzity, který umí číst emoce z tváře, nebo AR Turismus společnosti Virtual Lab, technologie, která využívá rozšířenou realitu. Novinky jsou ale připraveny také organizačně. Ke vstupence získá každý účastník 20% slevu na jízdenku od Českých drah, které jsou partnerem akce, nebo budějovické MHD a vstupy zdarma do krajem zřizovaných kulturních organizací. “Volné vstupy a MHD zdarma platí v termínu 17. – 20. dubna, tedy před a po konferenci. Chceme tím podpořit délku přenocování účastníků konference a možnost podívat se také mimo přednáškový sál. Právě takové kroky mají vliv na zvyšování ekonomického dopadu kongresové turistiky v destinaci a lokálních poskytovatelů služeb a my v tomto směru chceme jít příkladem,” uvádí Tomáš Polanský, ředitel Turistické oblasti Budějovicko, která je každoročním spoluorganizátorem konference.
Účastníci budou mít také prostor pro jednání s partnery, mezi kterými je například Jihočeská hospodářská komora, EVENT PARK, Seznam.cz, Jihočeská filmová kancelář, společnosti ENIGOO či BIOCULTUS a další. Nejzajímavější témata konference pak zazní v podcastu, který bude s vybranými spíkry natáčet moderátor Vojen Smíšek přímo na akci. Improvizované podcastové studio vznikne v obytném voze lokální půjčovny Tři lamy.
Travelcon se koná pod záštitou hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, 1. náměstka Jihočeského kraje Františka Talíře, primátorky statutárního města České Budějovice Dagmar Škodové Parmové a Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch.
Spolupořadatelem je již tradičně Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko a hlavním partnerem agentura cestovního ruchu CzechTourism s Institutem turismu.
Vstupenky, kompletní program a detailní informace naleznou zájemci na webu www.travelcon.cz.