Frekventovaná středočeská stanice nabídne pohodlný přístup na nástupiště
Kolínské nádraží je významným přestupním uzlem nejen v rámci Středočeského kraje. Frekventovaná stanice už v minulosti prošla modernizací, nyní se v ní zlepší přístup na nástupiště i pro cestující s omezenou schopností pohybu. Díky dnes zahájené stavbě bude do konce roku 2026 plně bezbariérová. Pro příchod k vlakům se vybudují výtahy, moderní podchod se navíc prodlouží až do Starokolínské ulice. Celkové náklady dosahují téměř 654 milionů korun.
![Frekventovaná středočeská stanice nabídne pohodlný přístup na nástupiště](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/44/758344/1.jpg)
Cestující v Kolíně budou využívat dosavadní technologický tunel, který dosud využívali jen drážní zaměstnanci. Po přestavbě na veřejný podchod z něj povede na každé nástupiště schodiště a výtah. „Přidanou hodnotou pro obyvatele Kolína bude jeho prodloužení až do Starokolínské ulice. Lidé tak už nebudou mít důvod riskantně přecházet přes koleje,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Původní podchod zůstane zachován po celou dobu výstavby. Tím snížíme dopady stavby na cestující. Vzhledem k vytíženosti stanice bude sloužit veřejnosti i po dokončení prací, a to souběžně s novým podchodem,“ dodává.
Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je společnost IR.Construction.
Na moderní podchod s bezbariérovým přístupem na nástupiště by měla v budoucnu navázat ve Starokolínské ulici lávka přes Labe. Ta bude určena nejen občanům Kolína, ale také uživatelům cyklostezky na pravém břehu řeky.
Cestující v Kolíně budou využívat dosavadní technologický tunel, který dosud využívali jen drážní zaměstnanci. Po přestavbě na veřejný podchod z něj povede na každé nástupiště schodiště a výtah. „Přidanou hodnotou pro obyvatele Kolína bude jeho prodloužení až do Starokolínské ulice. Lidé tak už nebudou mít důvod riskantně přecházet přes koleje,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Původní podchod zůstane zachován po celou dobu výstavby. Tím snížíme dopady stavby na cestující. Vzhledem k vytíženosti stanice bude sloužit veřejnosti i po dokončení prací, a to souběžně s novým podchodem,“ dodává.
Jediným letošním omezením kvůli stavbě tak bude snížení rychlosti projíždějících vlaků. V následujících dvou letech pak bude docházet k omezení dopravy na jednotlivých nástupištích.
Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je společnost IR.Construction.
Na moderní podchod s bezbariérovým přístupem na nástupiště by měla v budoucnu navázat ve Starokolínské ulici lávka přes Labe. Ta bude určena nejen občanům Kolína, ale také uživatelům cyklostezky na pravém břehu řeky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.07.2024 Zbytek roku bude zajímavý jak na trzích, tak i v
19.07.2024 Malý háj: Ideální bydlení v nové čtvrti Prahy 10
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejhorší scénář pro pohonné hmoty? Kolik budeme platit v srpnu?
Pim Brands, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlato se opět vyhouplo přes úroveň 2 400 USD / Oz. Letní dovolenou neplánuje
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Konec hypoteční turistiky od září. Zlevní klientům hypotéky?
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Zdeněk Jaroš, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Marek Pokorný, Portu
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex červenec 2024: Banky hypotéky opět nezlevnily