Škoda Auto vyrobila v roce 2023 celosvětově více než 888 000 vozů
„V uplynulém roce jsme celosvětově vyrobili více než 888 000 vozů značky Škoda, což dokazuje naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit dynamicky se měnícímu a geopoliticky náročnému prostředí. Tento úspěch odráží náš závazek vůči zákazníkům, značce Škoda a koncernu. Naše nedávné vstupy na nové trhy a přidání lokálních výrobních závodů představují klíčové kroky v rozšiřování našich globálních výrobních kapacit. Rád bych poděkoval všem svým kolegům za jejich obrovské nasazení a týmovou práci,“ říká Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.
Výroba v České republice
V roce 2023 vyrobila společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi přibližně 556 000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. V tomto závodě bylo rovněž vyrobeno 349 021 kusů manuálních převodovek MQ100 a MQ200, 1 736 815 náprav a 469 935 motorů EA211, které se montují i do vozů ostatních značek koncernu Volkswagen. Kromě toho bylo vyrobeno 165 606 bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a 147 625 bateriových systému pro vozy s plug-in hybridním pohonem. Díky druhé montážní lince, která byla uvedena do provozu v prosinci 2023, se kapacita výroby zvýší o 50 % na 1 500 kusů denně.
Společnost Škoda Auto vyrobila v Kvasinách v roce 2023 celkem 225 000 vozů Karoq, Kodiaq, Superb a Superb iV. V říjnu byla představena druhá generace modelu Kodiaq a v listopadu měla světovou premiéru čtvrtá generace modelu Superb. Tato vlajková loď značky se spalovacím motorem bude k dispozici v karosářských verzích liftback a kombi.
Ve Vrchlabí vyrobila česká automobilka 686 066 automatických převodovek s přímým řazením DQ200 pro své vlastní modely i ostatní koncernové značky.
Mezinárodní výrobní závody
V bratislavském závodě značky Volkswagen vyrobila společnost Škoda Auto přes 36 000 kusů SUV Karoq a prvních několik set vozů modelu Superb nové generace.
Škoda Auto byla zodpovědná za kompletní vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat, jejichž výroba probíhá na stejné lince v bratislavském závodě. Tento krok se stal součástí projektu Beta+, jehož cílem je především využití synergií ve výrobní síti a další zvýšení efektivity. Přesunem modelu Superb do Bratislavy vytvoří automobilka v závodě v Kvasinách od léta 2024 kapacitu pro výrobu vozů Octavia. Díky tomu bude zároveň možné v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět více elektromobilů.
V ukrajinském závodě Eurocar v Solomonovo bylo v loňském roce zkompletováno 2 580 vozů značky Škoda ve formě částečně rozložených sad SKD dovážených z českých výrobních závodů. Případný nárůst objemu výroby v závodě v ukrajinském Solomonovu bude záviset na dalším vývoji válečné situace v zemi.
Ve čtyřech čínských závodech v Čchang-ša (Kodiaq a Kodiaq GT), Nanking (Kamiq, Kamiq GT a Superb), Ning-po (Octavia, Octavia Pro a Karoq) a I-čeng (Rapid) vyrobila česká automobilka v roce 2023 přibližně 18 500 vozů.
Strategie internacionalizace: vstup na nové trhy a budování synergií
V roce 2023 pokračovala společnost Škoda Auto v účinné realizaci své strategie internacionalizace. Závod v indické Púně vyrobil v loňském roce téměř 48 000 vozů lokálně vyvinutých modelů Kushaq a Slavia. V závodě v Aurangábádu sjelo z linky přibližně 4 400 vozů modelů Superb, Octavia a Kodiaq. Celkově se v Indii vyrobilo více než 52 000 vozů.
Cílem automobilky v roce 2024 je oslovit více indických zákazníků a rozšířit tak svoji působnost na mezinárodním trhu. Za účelem dalšího využití regionálních synergií otevřela Škoda Auto v říjnu 2023 v Púně nové centrum pro expedici komponentů, které bude od letošního roku sloužit jako logistické centrum pro plně rozložené sady (CKD) modelů Kushaq a Slavia lokálně vyráběných v Indii.
V prosinci loňského roku získalo logistické centrum jako první v Indii platinový certifikát Indian Green Building Council za zelenou budovu. Tato certifikace podtrhuje dodržování zásad ekologické výstavby, která se zaměřuje na úsporu vody, energetickou účinnost, ochranu přírodních zdrojů, snižování množství odpadu a poskytování zdravějších prostor pro zaměstnance, což je v souladu se strategií udržitelnosti Škoda Auto.
Z Púny budou CKD sady vyváženy do Vietnamu, což souvisí s expanzí automobilky na tento trh v září 2023. Vietnam je součástí regionu ASEAN, kde společnost Škoda Auto strategicky vede skupinu značek Brand Group Core a maximalizuje růstový potenciál koncernu Volkswagen.
Opětovný vstup společnosti Škoda Auto na kazašský trh v říjnu 2023 znamená další významný krok v internacionalizaci značky a přispěje k cíli společnosti rozšířit svou globální přítomnost.
Výroba společnosti Škoda Auto v roce 2023 (*zaokrouhlené údaje) | |
Vozidla | 888 000* |
Motory | 469 935 |
Nápravy | 1 736 355 |
Bateriové systémy PHEV | 147 625 |
Bateriové systémy MEB | 165 606 |
Převodovky | 1 035 087 |
DQ200 | 686 066 |
MQ200, MQ100 | 349 021 |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select