Německo: Opravy elektroaut jsou o třetinu dražší než servis spalovacích vozů
V rámci obratu v mobilitě přechází v Německu stále více řidičů na elektromobily. Jedním z důležitých argumentů pro přechod na elektropohon jsou často provozní náklady, mimo jiné i nákladů na opravy po nehodách. Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) nyní provedl podrobnější analýzu těchto nákladů.
V diskusi o nákladech na elektromobilitu dospělo německé pojišťovnictví v nové studii k alarmujícímu závěru. „Náklady na opravy elektromobilů jsou mnohem vyšší. V průměru jsou o 30 až 35 % překonávají opravy u srovnatelných vozů se spalovacími motory,“ říká výkonný ředitel GDV Jörg Asmussen s odkazem na novou studii svazu.
V této souvislosti Asmussen zdůraznil, že pojišťovny podporují i nadále přechod k e-mobilitě. „Skutečnost, že jako společnost nebudeme v budoucnu pohánět svá vozidla fosilními palivy, je a zůstává jedinou správnou cestou vzhledem ke klimatické změně," řekl generální ředitel GDV. „My pojišťovny chceme tuto změnu doprovázet a hrát pozitivní roli při jejím utváření, proto na tento vývoj s předstihem varovně upozorňujeme.“
Asmussen v této souvislosti poukázal i na druhé klíčové zjištění studie: „V pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel (v povinném ručení) - tedy při nehodách, při nichž automobil způsobí škodu jiným osobám, způsobují elektromobily v průměru o 5 až 10 % méně nehod než srovnatelné vozy se spalovacími motory." Výhoda elektromobilů je ještě zřetelnější, pokud jde o plně komplexní havarijní pojištění, tj. pojištění škod na vlastním vozidle. „Zde u elektromobilů vznikají v průměru asi o 20 % méně škod,“ vyjádřil se Asmussen. Oba faktory, tedy dražší, ale menší počet škod u elektromobilů, se zohledňují při kalkulacích jednotlivých typových tříd příslušného modelu.
Důvodů vysokých nákladů na opravy elektromobilů je několik
Podle Christopha Lauterwassera, výkonného ředitele Allianz Centra pro technologie, existují 4 hlavní důvody výrazně vyšších nákladů na opravy elektromobilů ve srovnání se spalovacími motory. Za prvé uvádí vysoké náklady způsobené poškozenými pohonnými bateriemi: zde by se hodila příznivější kritéria pro jejich nutnou výměnu, lepší diagnostika a možnosti opravy. Kromě toho vede k vysokým nákladům oprav i nejistota při zacházení s poškozenými elektromobily. Například proto, že jsou velmi dlouho skladovány v karanténě nebo kvůli opatrnosti a preventivním ponořením do hasících van. To vede k totálním škodám. Lauterwasser také kritizuje dlouhé prostoje a vysoké hodinové sazby v dílnách pro práci na elektromobilech.
„Se spalovacími motory máme více než 125 let zkušeností, ale s moderními elektromobily jen asi 10 let. Pokud jde o autoservisy, odtahové služby, hasiče a znalce, stále tedy chybí zkušenosti a osvědčené postupy při řešení vážně poškozených elektromobilů. Vzhledem k očekávanému růstu vozového e-parku je proto jednoznačně v této oblasti potřeba pokročit,“ říká Lauterwasser.
Výrobci a servisy by se měli naučit eliminovat vysoké náklady na opravy
Aby se tento vývoj zastavil, má pojišťovnictví na výrobce elektroaut konkrétní požadavky, jak zdůrazňuje Heinz Gressel, předseda výboru GDV pro motorová vozidla. Baterie by měly být co nejlépe chráněny proti škodám způsobeným nehodami již ve fázi konstrukce a designování vozidla. Současně by měly servisy a znalci být schopni dobrat se k vypovídajícím spolehlivým diagnostickým údajům o stavu baterie po nehodě.
Kromě toho by podle Gressela měly být připraveny hospodárné a ekologicky udržitelné návody na opravu a/nebo na částečnou výměnu poškozených baterií. A měla by být vypracována precizní kritéria pro manipulaci s elektromobily po nehodě. V tomto bodu je třeba vzdělávat a informovat dílny, odtahové služby a hasiče, aby měli komplexní přehled a byli pro svou práci kvalifikovaní.
Podle Gressela pojišťovny požadují, aby servisy a znalci rychle ověřovali stav baterie v poškozených elektromobilech, včas vyloučili případné nebezpečí požáru a co nejvíce zkrátili dobu skladování elektromobilů v karanténě. Kromě toho by mělo být vyškoleno a dále trénováno více odborných sil na opravy elektromobilů. „Pokud se náklady na elektromobilitu vymknou kontrole, klesne i jejich akceptace v populaci. A to nemůžeme riskovat,“ varuje před důsledky nečinnosti Gressel.
Údaje o studii GDV na pozadí
Pro aktuální studii Celostátního svazu německého pojišťovnictví (GDV) bylo vytvořeno 37 modelových dvojic elektromobilů a vozidel se spalovacími motory, které jsou si co nejvíce podobné. V některých případech to bylo velmi snadné, protože se jedná o identické modely, například elektrický Smart v případě Smartu nebo elektrický Golf VII v případě Golfu VII. U jiných modelů je to obtížnější. V takových případech odborníci GDV hledali vhodná srovnávací vozidla. Poté analyzovali, jak se v průběhu 3 let vyvíjela četnost a výše pojistných událostí v pojištění odpovědnosti z provozu vozidla i v komplexním pojištění.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Elektřina Německo - ceny a grafy elektřiny v Německu, vývoj ceny elektřiny v Německu 1 MWh - 1 rok - měna EUR
- Akcie - Akcie online. Pražská burza, Německo, USA. Investice do akcií
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Sleva na manželku 2023 - 24.840 Kč. Slevu na manžela nebo manželku můžete uplatnit, pokud manželka / manžel nemá příjmy vyšší než 68.000 Kč.
- Německo: Opravy elektroaut jsou o třetinu dražší než servis spalovacích vozů - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Německo: Opravy elektroaut jsou o třetinu dražší než servis spalovacích vozů - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Německo: Opravy elektroaut jsou o třetinu dražší než servis spalovacích vozů
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Oznámení o zvýšení důchodu přijde letos naposledy na papíru zdarma
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla