Moravské víno zachutnalo v Koreji, stává se lákadlem pro návštěvu Česka
MORAVSKÉ VÍNO ZACHUTNALO V KOREJI. STÁVÁ SE LÁKADLEM PRO NÁVŠTĚVU ČESKA
Nejen milovníci kvalitního vína, ale také cestování si v tomto týdnu přišli na své v Soulu. Projekt ekonomické diplomacie s názvem Moravská vinařská tour unikátně propojil prezentaci vinařů a zároveň v novém světle představil možnosti turismu zaměřeného právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic. Akce ukázala nejen možnosti, které se českému vínu na jihokorejském trhu nabízí, ale také potenciál, který představují korejští turisté pro různé regiony Česka.
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
Jen do letošního října se do Jižní Koreje importovalo víno v hodnotě 374 milionů eur. Místnímu trhu prozatím dominují produkty především Francie, Itálie a USA, jejichž tržní podíl dosahuje až 70 %. Silný růst korejského trhu s alkoholem v minulých letech, ke kterému přispívaly zejména covidové uzávěry a konzumace alkoholu doma, nyní vystřídal pokles – ve srovnání s rokem 2022 se o 23 % snížil celkový objem prodeje a o 12 % hodnota prodaného vína.
ZKUSIT NĚCO NOVÉHO, KVALITNÍHO
Současné trendy však ukazují změnu pohledu Korejců na konzumaci vín, a to zejména těch dražších. Trh se začíná přeorientovávat spíše na kvalitu a ne už tolik na kvantitu. Zájmu korejských zákazníků v současnosti silně dominují na prvním místě šumivé (šampaňské) víno a bílé víno. Až poté následují vína červená, fortifikovaná, vinné destiláty atd.
Aby měly české produkty na korejském trhu co největší šance, měly by dbát především na následující aspekty. V poslední době je na korejských spotřebitelích vidět únava z již zažitých vín a přejí si zkusit něco nového. Dobrý marketing, který je nezbytný vždy, by se tedy měl zaměřit na prezentaci produktů jako něčeho nového a „neokoukaného“. Místní importéři nyní hledají zejména produkty v rozumném poměru kvality a ceny. Viněta by vždy měla být ideálně v angličtině, což následně zjednodušuje přijetí produktu jak ze strany importérů, tak spotřebitelů. Korejská pravidla pro import potravin a nápojů jsou přísná, čeští producenti by se s nimi měli včas důkladně seznámit a vyhnout se tak případným problémům při proclení.
Fotogalerie
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
ČTRNÁCT ČESKÝCH VINAŘSTVÍ V SOULU
Čtrnáct vinařství z Česka dorazilo na začátku prosince do Soulu prezentovat to nejlepší ze své produkce. K více než 120 zástupcům z řad korejských importérů, restauratérů a someliérů či influencerů se přidalo na 12 turistických společností. Projekt ekonomické diplomacie organizovaný ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism a financovaný Ministerstvem pro místní rozvoj, Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, Národním vinařským centrem ČR – salonem vín a Krajským úřadem Jihomoravského kraje unikátním způsobem propojil prezentaci našich vinařů. Zároveň v novém světle představil možnosti turismu na jižní Moravu, který by se zaměřil právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic.
KOREJŠTÍ TURISTÉ MAJÍ DALŠÍ MOŽNOSTI
Korejští turisté, kteří představují jednu z největších skupin, které do Česka směřují, tak budou mít motivaci zavítat i do jiných, zatím pro ně ne tolik častých regionů. Celodenní prezentaci dominoval masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem. Doplnily jej možnosti ochutnávek a rovněž prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace. Akce se konala za zájmu místních médií a předcházela jí online marketingová kampaň s cílem podpořit celý projekt. „Když vidím dnešní zájem, je jisté, že naši vinaři rozhodně mají co nabídnout. Osobně jsem přesvědčená, že první setkání s naším vínem sice Korejci zažijí v Soulu, ta další už ale budou následovat u nás na Moravě,“ sdělila zástupkyně velvyslance Jana Cimbolincová, která producenty na akci rovněž dorazila podpořit.
DALŠÍ INFORMACE
Další důležité informace k tomuto odvětví korejského trhu je možné získat na stránkách jednotlivých ministerstev:
- Ministerstvo zemědělství, potravin a rurálních záležitostí
- Ministerstvo bezpečnosti potravin a léčiv
- Ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky
V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese: commerce_seoul@mzv.cz.
Jakub Kopecký, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Soulu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jakubov u Moravských Budějovic 215, adresa v objektu Jakubov u Moravských Budějovic 215 na parcele st. 337 v KÚ Jakubov u Moravských Budějovic, KÚ Jakubov u Moravských Budějovic
- Jakubov u Moravských Budějovic 119, adresa v objektu Jakubov u Moravských Budějovic 119 na parcele st. 8/1 v KÚ Jakubov u Moravských Budějovic, KÚ Jakubov u Moravských Budějovic
- Jakubov u Moravských Budějovic 124, adresa v objektu Jakubov u Moravských Budějovic 124 na parcele st. 9 v KÚ Jakubov u Moravských Budějovic, KÚ Jakubov u Moravských Budějovic
- Moravský Kočov 7, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 7, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 557 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 138, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 138, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 265 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 200, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 200, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 394 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 59, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 59, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 309 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 110, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 110, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 601 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 1, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 1, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 1082 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 90, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 90, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 590 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Moravský Kočov 199, Moravskoslezský Kočov, adresa v objektu Moravský Kočov 199, Moravskoslezský Kočov na parcele st. 250/4 v KÚ Moravský Kočov, KÚ Moravský Kočov
- Pracovní návštěva prezidenta republiky ve Štrasburku a návštěva Rady Evropy
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
?