Volkswagen vyvine novou základní elektrickou platformu
Volkswagen oznámil, že vyvine v Číně novou platformu pro elektrická vozidla základní úrovně a použije více místních komponentů ke snížení nákladů, protože německá společnost usiluje o znovuzískání ztracené pozice v největším automobilovém průmyslu na světě. Nová architektura, známá jako hlavní platforma, bude vytvořena speciálně podle vkusu čínských spotřebitelů, pokud jde o baterii, elektrický pohon a elektromotor, řekl čínský šéf Ralf Brandstaetter novinářům během návštěvy jejího nového vývojového centra pro elektromobily. Čínští kupci nových aut jsou mladší, technicky zdatní a mají rádi pohlcující digitální zážitek ze svých vozů, dodal.
Vychází z takzvané modulární elektrické matice pohonu, stávající platformy Volkswagenu pouze pro elektřinu, která se používá od roku 2019, bude primárně využívat čínské dodavatele a měla by být připravena na trh v roce 2026, o třetinu rychleji než předchozí vývojové doby. Společnost uvedla, že do roku 2026 plánuje celosvětově představit 10 dalších modelů EV a urychlit dobu uvádění nových modelů na trh ze čtyř let na přiblížení se 2,5 letému průměru pro její čínské protějšky.
Ludger Luehrmann, technologický ředitel centra Volkswagen Group China Technology Company řekl, že společnost byla schopna snížit cenu svých displejů na palubní desce o 37 % po přechodu na čínského dodavatele. Volkswagen přenechal svůj titul nejprodávanější automobilové značky v Číně společnosti BYD koncem loňského roku kvůli intenzivní konkurenci s místními výrobci EV a jeho velké závislosti na benzinových vozidlech, jejichž prodeje v zemi klesají.
Jeho nejprodávanější EV, ID.3, se letos umístil na 22. místě mezi modely EV podle prodejů v Číně poté, co velké slevy zvýšily jeho měsíční prodej na přibližně 10 000 během července až října z průměrných 2 200 za měsíc v loňském roce. Volkswagen tlačí na rozšiřování své produktové řady v Číně, aby přilákal zákazníky zejména v segmentu základních a středních elektromobilů, a to se svou současnou nabídkou, která je vyšší než cena mnoha čínských konkurentů, kteří jsou výhradně na elektřinu. Na této nové platformě plánuje vyvinout čtyři modely s cenou okolo 20 tisíc USD, které budou soutěžit s konkurenty v segmentu, kterému v současnosti dominují benzínová auta, řekl Brandstaetter.
Volkswagen investoval přibližně 1 miliardu eur do vybudování VCTC, které je podle něj zásadní pro jeho strategii „Čína pro Čínu“ a nakonec zaměstná přes 2000 lidí. Činnosti centra zahrnují koordinaci zadávání zakázek za účelem včasného zapojení dodavatelů a propojování vývojových projektů tří společných podniků Volkswagenu v Číně se SAIC, FAW a JAC Motors. Volkswagen v červenci uzavřel dohodu s čínským výrobcem elektromobilů Xpeng Inc., aby rozšířil svou řadu elektromobilů. V rámci tohoto partnerství se vyvíjejí dva nové modely, které se zaměří na spotřebitele střední úrovně a budou vyráběny na platformě Xpeng starší generace. Tyto modely mají být uvedeny na trh od roku 2026.
Petr Pelc, hlavní analytik zainvestuj.to
Zainvestuj.to
On-line tržiště firemních českých dluhopisů Zainvestuj.to propojuje investory s ověřenými firmami. Investor získá výnos nad hladinou inflace a české firmy kapitál k dalšímu růstu. Vše online a bez starostí.
Více informaci na: www.zainvestuj.to
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?