O český gaming byl v Montréalu, třetím největším centru herní produkce na světě, velký zájem
O český gaming byl v Montréalu, třetím největším centru herní produkce na světě, velký zájem
15.11.2023 / 19:49 | Aktualizováno: 16.11.2023 / 20:42
Ve dnech 8. a 9. listopadu 2023 se v Montréalu v provincii Québec konala herní konference MIGS2023, které se fyzicky poprvé zúčastnili i čeští gamingoví zástupci. Akce byla úspěšně realizována v rámci Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí.
Konference MIGS a její jubilejní 20. pokračování byla zaměřena na navazování obchodních partnerství v herním průmyslu a příbuzných oborech za účasti firem z celé Severní Ameriky a Evropy. Akce byla úspěšně realizována jako projekt ekonomické diplomacie PROPED ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Ottawě a agenturou CzechInvest za finanční podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR
Konference pomohla posílit obchodní vazby se severoamerickým herním průmyslem prostřednictvím setkání a diskusí s herními studii a vydavateli i společnostmi specializujícími se na oblasti jako motion capture, IT služby a správa infrastruktury, umělecký design, marketing, investice atd. Výsledkem byla setkání českých zástupců, mj. poradenské firmy Cyber Sail Consulting, zastoupených firem FiolaSoft Studio, SleepTeam nebo Brahman Studios, ale i firmy Filuta.ai, která stojí za univerzální AI platformou používanou i při testování her, s desítkami firem, zejména vydavatelů a investorů, kteří mají zájem uvést české a evropské videohry na trh. Další společnosti si našly cestu na český stánek ohledně herního designu, výroby, plánování projektů a poradenství v oblasti vývoje her v širším slova smyslu. Kromě desítek realizovaných schůzek mezi českými zástupci a přítomnými herními společnostmi projevila řada kanadských a amerických firem zájem o český herní průmysl a přání navázat širší spolupráci při vývoji a uvádění her na trh. Živý zájem se týkal také poskytování služeb, jako jsou mimo jiné překlady, dabing, programování, investice a technický outsourcing. Spolu s tím byl zaznamenán aktivní zájem o najímání českých umělců, získávání technické pomoci při vývoji, manažerských znalostí a dalších služeb od českých společností.
Kanadský a speciálně québecký herní průmysl představuje jedinečnou příležitost pro české a evropské společnosti. Příliv zájmu směrem k českému hernímu odvětví je částečně výsledkem daňových úlev a financování ze strany québecké vlády, kdy kanadští partneři nabízejí českým subjektům pomoc s otevřením místní pobočky. Daňová sleva na multimédia v Québecu je určena pro společnosti, které vyvíjejí digitální produkty a zahrnují interaktivitu a obsahují alespoň tři ze čtyř elementů, tj. text, zvuk, statické obrázky a animované obrázky. Společnosti si pak mohou nárokovat až 37,5% způsobilých výdajů na práci v Québecu. A právě i tyto investiční pobídky určitě pomohly vytvořit z Montréalu globální herní centrum, v němž si společnosti z celého světa zřizují kanceláře, aby mohly těžit z rozsáhlých zdrojů montréalského herního sektoru a politiky vstřícné k tomuto odvětví a využívat je. Společnosti tak mají zkušenosti a ochotu spolupracovat s mezinárodními partnery. Po celé Kanadě přijaly vlády jednotlivých provincií podobné strategie na podporu herního průmyslu prostřednictvím daňových úlev a dalších mechanismů, jako jsou dotace na pracovní sílu a marketing. Kanadská vláda, stejně jako řada vlád v Evropě a Asii, také stále více podporuje herní průmysl a uvědomuje si jeho stále rostoucí velikost a význam jak z ekonomického, tak kulturního hlediska.
Česká účast na veletrhu MIGS2023 proto bez nadsázky pomohla navázat přímé obchodní kontakty a partnerství a zároveň propagovat český herní průmysl před mezinárodním publikem. Mezi přítomnými společnostmi byl široký zájem o spolupráci s českými firmami v oblasti akvizic a poskytování a služeb zahrnujících celé odvětví. Díky tomu se ve všech oblastech kanadského herního průmyslu naskýtají příležitosti, o které mohou české společnosti usilovat a z nichž mohou těžit.
Québec vybudoval herní ekosystém, který je díky své velikosti, rozmanitosti společností, které ho tvoří, a kultuře spolupráce ve světě skutečně jedinečný. Během 25 let se provincie stala třetím největším centrem herní produkce na světě, což představuje téměř 300 studií a 14 500 pracovních míst a zaujímá první místo mezi kanadskými provinciemi. Je také místem, kde se zrodily takové trháky, jako jsou Assassin's Creed, Batman: Arkham Origins, Deus Ex a Shadow of the Tomb Raider.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?