O český gaming byl v Montréalu, třetím největším centru herní produkce na světě, velký zájem
O český gaming byl v Montréalu, třetím největším centru herní produkce na světě, velký zájem
15.11.2023 / 19:49 | Aktualizováno: 16.11.2023 / 20:42
Ve dnech 8. a 9. listopadu 2023 se v Montréalu v provincii Québec konala herní konference MIGS2023, které se fyzicky poprvé zúčastnili i čeští gamingoví zástupci. Akce byla úspěšně realizována v rámci Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí.
Konference MIGS a její jubilejní 20. pokračování byla zaměřena na navazování obchodních partnerství v herním průmyslu a příbuzných oborech za účasti firem z celé Severní Ameriky a Evropy. Akce byla úspěšně realizována jako projekt ekonomické diplomacie PROPED ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Ottawě a agenturou CzechInvest za finanční podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR
Konference pomohla posílit obchodní vazby se severoamerickým herním průmyslem prostřednictvím setkání a diskusí s herními studii a vydavateli i společnostmi specializujícími se na oblasti jako motion capture, IT služby a správa infrastruktury, umělecký design, marketing, investice atd. Výsledkem byla setkání českých zástupců, mj. poradenské firmy Cyber Sail Consulting, zastoupených firem FiolaSoft Studio, SleepTeam nebo Brahman Studios, ale i firmy Filuta.ai, která stojí za univerzální AI platformou používanou i při testování her, s desítkami firem, zejména vydavatelů a investorů, kteří mají zájem uvést české a evropské videohry na trh. Další společnosti si našly cestu na český stánek ohledně herního designu, výroby, plánování projektů a poradenství v oblasti vývoje her v širším slova smyslu. Kromě desítek realizovaných schůzek mezi českými zástupci a přítomnými herními společnostmi projevila řada kanadských a amerických firem zájem o český herní průmysl a přání navázat širší spolupráci při vývoji a uvádění her na trh. Živý zájem se týkal také poskytování služeb, jako jsou mimo jiné překlady, dabing, programování, investice a technický outsourcing. Spolu s tím byl zaznamenán aktivní zájem o najímání českých umělců, získávání technické pomoci při vývoji, manažerských znalostí a dalších služeb od českých společností.
Kanadský a speciálně québecký herní průmysl představuje jedinečnou příležitost pro české a evropské společnosti. Příliv zájmu směrem k českému hernímu odvětví je částečně výsledkem daňových úlev a financování ze strany québecké vlády, kdy kanadští partneři nabízejí českým subjektům pomoc s otevřením místní pobočky. Daňová sleva na multimédia v Québecu je určena pro společnosti, které vyvíjejí digitální produkty a zahrnují interaktivitu a obsahují alespoň tři ze čtyř elementů, tj. text, zvuk, statické obrázky a animované obrázky. Společnosti si pak mohou nárokovat až 37,5% způsobilých výdajů na práci v Québecu. A právě i tyto investiční pobídky určitě pomohly vytvořit z Montréalu globální herní centrum, v němž si společnosti z celého světa zřizují kanceláře, aby mohly těžit z rozsáhlých zdrojů montréalského herního sektoru a politiky vstřícné k tomuto odvětví a využívat je. Společnosti tak mají zkušenosti a ochotu spolupracovat s mezinárodními partnery. Po celé Kanadě přijaly vlády jednotlivých provincií podobné strategie na podporu herního průmyslu prostřednictvím daňových úlev a dalších mechanismů, jako jsou dotace na pracovní sílu a marketing. Kanadská vláda, stejně jako řada vlád v Evropě a Asii, také stále více podporuje herní průmysl a uvědomuje si jeho stále rostoucí velikost a význam jak z ekonomického, tak kulturního hlediska.
Česká účast na veletrhu MIGS2023 proto bez nadsázky pomohla navázat přímé obchodní kontakty a partnerství a zároveň propagovat český herní průmysl před mezinárodním publikem. Mezi přítomnými společnostmi byl široký zájem o spolupráci s českými firmami v oblasti akvizic a poskytování a služeb zahrnujících celé odvětví. Díky tomu se ve všech oblastech kanadského herního průmyslu naskýtají příležitosti, o které mohou české společnosti usilovat a z nichž mohou těžit.
Québec vybudoval herní ekosystém, který je díky své velikosti, rozmanitosti společností, které ho tvoří, a kultuře spolupráce ve světě skutečně jedinečný. Během 25 let se provincie stala třetím největším centrem herní produkce na světě, což představuje téměř 300 studií a 14 500 pracovních míst a zaujímá první místo mezi kanadskými provinciemi. Je také místem, kde se zrodily takové trháky, jako jsou Assassin's Creed, Batman: Arkham Origins, Deus Ex a Shadow of the Tomb Raider.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory