Český design ve Francii sází na kvalitu i dobrý marketing
Země elegance, luxusu a umění nabízí českým firmám v oblasti designu a interiérové dekorace mnoho příležitostí. S bohatou kulturní historií a zájmem o kvalitní a inovativní produkty tak představuje jeden z nejatraktivnějších trhů v Evropě. Francouzi jsou známi svým vkusem a zájmem o interiérové vybavení a přikládají designu vysokou důležitost. České společnosti, které budou schopny uspokojit poptávku této náročné klientely, zde mají zajímavé příležitosti.
Letos v září se na okraj Paris Design Week v budově Velvyslanectví ČR v Paříži představilo hned několik českých firem. Foto Velvyslanectví ČR v Paříži
Přesvědčit se o tom mohli i účastníci dosud nejrozsáhlejší prezentace toho nejlepšího z českého designu, Česko-francouzského dne designu, který ve svých prostorech v Paříži v září uspořádalo Velvyslanectví ČR v rámci projektů ekonomické diplomacie (PROPED). Akce se konala ve spolupráci s Asociací českého průmyslového designu, francouzskou Asociací na podporu designu APCI, francouzským veletrhem prémiového vybavení pro hotely a restaurace EquipHotel a byla zařazena do oficiálního programu celonárodního festivalu France Design Week.
Největší potenciál pro úspěch na francouzském trhu mají české designové firmy, schopné dodat originální svítidla, kvalitní sklo, designový nábytek do domácností, kanceláří, do exteriérů, a další interiérové vybavení a doplňky. Výrobky českých firem by měly nabízet něco unikátního a odlišného. I když jsou francouzští spotřebitelé stále otevřenější designovým výrobkům z Česka, podnikatelé musí hledat způsob, jak se odlišit. Řešením je nabízet originální a inovativní výrobky špičkové kvality s perfektním servisem.
Pravidla úspěchu
Co musí české designové firmy splňovat, aby uspěly ve Francii?
Kvalita: Francouzi jsou nároční klienti s vybraným vkusem a očekávají vysokou kvalitu.
Design: Francie je zemí s bohatou tradicí interiérové dekorace. Francouzské domy jsou často velmi vkusně a stylově zařízené. Očekávají proto inovativní a esteticky přitažlivé produkty.
Certifikace a bezpečnost: Francouzský trh má vysoké standardy pro bezpečnost a kvalitu. České firmy by měly zajistit, aby jejich produkty splňovaly veškeré potřebné certifikace, které v určitých případech mohou být vyžadovány navíc k certifikacím evropským. Z toho mohou ve Francii plynout zdlouhavé byrokratické procesy.
Přizpůsobení místním potřebám: České firmy by měly být schopny přizpůsobit své produkty a služby místním potřebám a trendům. Znalost místních preferencí, stejně tak jako obchodních zvyků a tradic je základem pro obchodní úspěch. Znalost jazyka a spolupráce s místním partnerem, agentem či distributorem se proto jeví jako nepostradatelná. Budování dlouhodobých vztahů je klíčové pro úspěch. Spolupráce s místními designéry může výrobkům dodat místní nádech, a tudíž lépe oslovit spotřebitele.
Důvěryhodnost a reference: Získání důvěryhodnosti na tomto velkém evropském trhu může trvat delší dobu. Mít reference z dalších evropských zemí, doporučení od spokojených zákazníků či mezinárodních ocenění je proto zásadní výhodou.
Udržitelnost: Rostoucí důraz na udržitelnost a ekologii znamená, že produkty českých firem, které ve svých strategiích zároveň zohledňují problematiku udržitelnosti, mají větší potenciál a příležitost uspokojit tuto rostoucí poptávku.
Marketing a propagace: Úspěšné firmy investují do marketingu a propagace svých produktů, která má ve Francii vysokou úroveň. České firmy si proto musí již od počátku svého působení definovat svou komunikační a marketingovou strategii, která bude v souladu s místními zvyklostmi a očekáváními zákazníků. Výhodné je spolupracovat s místními designovými médii, bloggery či v závislosti na produktu s influencery.
Pomohou i výstavy a veletrhy
Stále platí, že pro úspěšný rozvoj obchodu je ve Francii důležité zúčastnit se sektorových veletrhů. Ve Francii se koná řada výstav a veletrhů zaměřených na sektor interiérového designu a nábytku. Ze zkušenosti firem vyplývá, že je k tomu, aby účast na veletrhu měla kýžený efekt a vedla realizaci prvních zakázek, je nutné veletrhy absolvovat pravidelně několikrát za sebou.
Nejvýznamnější veletrhy v oblasti interierového designu jsou:
Maison et Objet – Veletrh interiérového designu a dekorace
18-22/01 2024 + 05-09/09 2024 Paris Nord Villepinte
Paris Design Week (maison-objet.com), 05-16/09 2024 (doprovodný festival k Maison et Objet v centru Paříže)
1-12/05 2024 – Paris Expo Porte de Versailles
Největší evropský veletrh pro domácnost. Pařížský veletrh Foire de Paris pokrývá široké spektrum odvětví od stavebnictví až dekoraci a vybavení interiérů a exteriérů.
30/09-3/10 2024 Paris, Porte de Versailles
Největší francouzský multioborový veletrh pro stavebnictví, s důrazem na inovace a nové trendy pro výstavbu a rekontrukce.
3-7/11 2024 Paříž, Porte de Versailles
Prestižní mezinárodní veletrh specializovaný na sektor HORECA.
Veletrh se koná v různých francouzských městech. Je příležitostí pro architekty, designéry interiérů a další zadavatele v různých regionech Francie seznámit se s nejnovějšími inovacemi v oboru.
Více informaci na téma veletrh jako nástroj marketingové strategie najdete na webu Velvyslanectví ČR v Paříži.
Lada Billardová, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Paříži
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
- AED, SAE dirham - převod měn na CZK, českou korunu
- HUF, maďarský forint - převod měn na CZK, českou korunu
- PLN, polský zlotý - převod měn na CZK, českou korunu
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpověď - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
?