Nad Orlickou přehradou vzniká unikátní obloukový most. Ze základů na obou březích Vltavy už začínají vyrůstat části budoucího železobetonového oblouku o rozpětí 156 metrů.
Vodní nádrž Orlík překlene v následujících měsících nový železniční most. Ze základů na obou březích Vltavy už začínají vyrůstat části budoucího železobetonového oblouku o rozpětí 156 metrů. Staveniště nedaleko stanice Červená nad Vltavou si dnes v rámci kontrolního dne prohlédli také ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Celkové náklady stavby dosahují 685 milionů korun, vlaky začnou nový most využívat příští rok v listopadu.
Pro překonání Orlické přehrady byla zvolena novostavba železobetonového obloukového mostu v těsném sousedství toho stávajícího z roku 1889. Celková délka přemostění přesáhne 300 metrů, rozpětí mostního oblouku bude 156 metrů.
„Nedaleko stanice Červená na Vltavou na trati z Tábora do Písku vyroste nepřehlédnutelná stavba, ktera se díky svým rozměrům zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice. Svým tvarem navazuje na dvě silniční přemostění vodní nádrže: Žďákovský most a most v Podolsku,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavba začala loni v lednu budováním základů. Na táborské straně, kde jsou zasazeny hluboko do původní skalní stěny, bylo při trhacích pracích nutné použít odstřely hornin. Pro tuto fázi stavby se využilo snížení hladiny Orlíka v souvislosti s výstavbou nového přelivu na hrázi přehrady.
Stavbaři už vybudovali více než dvě třetiny budoucího mostního oblouku. V krajních částech je dokončená vlastní nosná konstrukce desky z předpjatého betonu.
K výstavbě se využívá betonážní vozík, který šplhá vždy po již hotové části oblouku. Nejprve se provede vyztužení dané části a následně zabednění a betonáž. Pak se betonážní vozík posune dopředu a celý postup se opakuje.
Koncem letošního roku, po propojení oblouku, budou betonážní vozíky rozebrány a dokončí se stavba mostovky nad obloukem. Současně stavbaři provedou konečné úpravy terénu na předpolích mostu a začnou pracovat na napojení traťové koleje na novou trasu.
Správa železnic v současné době řeší také další osud stávající mostní konstrukce. „Už loni v srpnu jsme uzavřeli smlouvu o budoucí smlouvě o bezúplatném převodu starého mostu na spolek Viadukt, který má zájem na jeho dalším využití. Zahájení železničního provozu na novém mostu předpokládáme příští rok v listopadu, následně předpokládáme podpis samotné smlouvy o převodu,“ přibližuje Jiří Svoboda.
K výstavbě se využívá betonážní vozík, který šplhá vždy po již hotové části oblouku. Nejprve se provede vyztužení dané části a následně zabednění a betonáž. Pak se betonážní vozík posune dopředu a celý postup se opakuje.
Koncem letošního roku, po propojení oblouku, budou betonážní vozíky rozebrány a dokončí se stavba mostovky nad obloukem. Současně stavbaři provedou konečné úpravy terénu na předpolích mostu a začnou pracovat na napojení traťové koleje na novou trasu.
Správa železnic v současné době řeší také další osud stávající mostní konstrukce. „Už loni v srpnu jsme uzavřeli smlouvu o budoucí smlouvě o bezúplatném převodu starého mostu na spolek Viadukt, který má zájem na jeho dalším využití. Zahájení železničního provozu na novém mostu předpokládáme příští rok v listopadu, následně předpokládáme podpis samotné smlouvy o převodu,“ přibližuje Jiří Svoboda.
@[yu#ccx01QH6TLE]
@[yu#Bas7NzcqhSM]
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Bartošovice v Orlických horách 196, adresa v objektu Bartošovice v Orlických horách 196 na parcele st. 8/2 v KÚ Bartošovice v Orlických horách, KÚ Bartošovice v Orlických horách
- Bartošovice v Orlických horách 197, adresa v objektu Bartošovice v Orlických horách 197 na parcele st. 8/1 v KÚ Bartošovice v Orlických horách, KÚ Bartošovice v Orlických horách
- Bartošovice v Orlických horách 133, adresa v objektu Bartošovice v Orlických horách 133 na parcele st. 132 v KÚ Neratov v Orlických horách, KÚ Neratov v Orlických horách
- Bartošovice v Orlických horách 110, adresa v objektu Bartošovice v Orlických horách 110 na parcele st. 150 v KÚ Neratov v Orlických horách, KÚ Neratov v Orlických horách
- Deštné v Orlických horách 466, adresa v objektu Deštné v Orlických horách 466, KÚ Deštné v Orlických horách
- PSČ Orlické Záhoří, Orlické Záhoří - 51764, pošta Orlické Záhoří
- Olešnice v Orlických horách 8, adresa v objektu Olešnice v Orlických horách 8, KÚ Olešnice v Orlických horách
- Pošta Oblouková, Děčín - pobočky pošty v ulici Oblouková, pošta Děčín 2
- Pošta Oblouková, Praha - pobočky pošty v ulici Oblouková, pošta Praha 101
- PSČ Most, Most - Most
- PSČ Starý Most, Most - 43401, pošta Most 1
- PSČ Most, Most - Most
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory