MPSV: Díky digitalizaci zlepšujeme služby pro naše klienty. A to nejen pro klienty, kteří chtějí podávat žádosti online, ale také pro ty, kteří přijdou na pobočku Úřad práce ČR.Našim cílem je umožnit klientům vyřizovat žádosti online ...
Díky digitalizaci zlepšujeme služby pro naše klienty. A to nejen pro klienty, kteří chtějí podávat žádosti online, ale také pro ty, kteří přijdou na pobočku Úřad práce ČR.
Našim cílem je umožnit klientům vyřizovat žádosti online z pohodlí domova, ale zároveň umožnit zaměstnancům vrátit se k jejich tolik potřebnému poradenství. Díky plně digitálním žádostem ubyde zaměstnancům na pobočkách administrativní práce a budou se moci více věnovat individuální práci s každým klientem a s jeho specifickou životní situací.
Digitalizace MPSV - Moderní úřad - Kvalitní služby - Spokojený klient
Více o digitalizaci zde: https://www.mpsv.cz/web/cz/digitalizace
Digitalizace je klíčovým prvkem naší snahy o zjednodušení administrativy a zlepšení služeb pro klienty. Ve státní správě jsme v tom nyní lídrem a chceme jít stále dál.
Budujeme úřad 21. století. Zlepšujeme služby pro naše klienty. Šetříme čas i peníze.
Jdeme s dobou. Vy nikam chodit nemusíte, požádejte si o dávky online.
Co přinese digitalizace?
Nová Klientská zóna Jenda
Klientská zóna MPSV Vám ušetří cestu na úřad.
Co umí?
Klientskou zónu jsme poprvé spustili v srpnu 2022, abychom umožnili klientům požádat online o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využilo téměř 600 tisíc rodin. Díky tomu víme, že Jenda funguje a je připraven pojmout do svého prostředí další příspěvky a dávky ze státní sociální podpory.
Co bude umět?
Našim cílem je vytvořit jedno místo, kde klient bude mít informace o všech svých příspěvcích a žádostech. Postupně do Jendy budeme převádět další dávky a příspěvky tak, aby v budoucnu už nebylo potřeba chodit s žádostí na úřad. Klienti tak budou moci vyřizovat vše potřebné podobně komfortně, jak jsou zvyklí například při obsluze svého bankovního účtu. Postupem času převedeme do klientské zóny také agendu zaměstnanosti.
O jaké příspěvky budete moci v Klientské zóně Jenda v nejbližší době žádat?
Jak funguje zpracování online žádosti?
Nevíte, jak funguje zpracování online žádosti, a proto máte strach o příspěvky takto žádat? Nebojte se. Je to opravdu jednoduché.
Žádost putuje nejprve ke kontrole specializovanému pracovišti, takzvanému back-office. Pokud ve Vaší žádosti bude chybět nějaký údaj či dokument, přes Jendu vám kolegové z back-office pošlou žádost o doplnění. Nemusíte se bát, že by kvůli chybějícím nebo nesprávným údajům zůstala žádost nevyřízená. Vždy vás budeme kontaktovat a společně žádost doplníme či opravíme.
Digitalizace funguje
Stále více klientů už žádá o dávky online. V hlavním městě je například více než 70 % všech žádostí o rodičovský příspěvek podáno elektronicky. Statistiky ukazují, že se díky digitalizaci také podařilo výrazně snížit dobu vyřízení žádostí hlavně v případě příspěvku na bydlení, a to i na úřadech s největším vytížením.
Zpětná vazba je pro nás důležitá, i díky ní víme, že jdeme správným směrem. Abychom se mohli zlepšovat, pravidelně měříme spokojenost klientů s podáváním online žádostí. Naše data jasně ukazují, že online žádosti jsou uživatelsky přívětivé a bezproblémové. A to je našim cílem.
Žádat online můžete už dnes
Backoffice
Jistě už jste slyšeli o tom, že vzniklo nové Specializované pracoviště Úřadu práce v Liberci, kterému říkáme „Back office“. Úkolem backofficu je realizovat činnosti, při kterých není potřeba kontakt s klientem. Tím se pracovníkům kontaktních poboček uvolní ruce od „papírování“ a umožní větší zaměření na poradenství, které naši klienti potřebují a očekávají.
Specializované pracoviště dnes zpracovává online žádosti o příspěvek na bydlení a rodičovský příspěvek podané klienty z celé ČR. Také jsou zde zpracovávány zjednodušeně evidované a digitalizované žádosti ze dvou kontaktních pracovišť v Praze. Pro pražské klienty zpracovává také online volbu výše rodičovského příspěvku.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Dávky a příspěvky:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- 10.h - Evropa roste díky Yellenové, dolar díky ní oslabuje, ropa díky ní posiluje, BCPP zpět nad 900 body
- 9-BÚ-Služby-Telekomunikační služby, služby v oblasti počítačů a informační služby-DB - ekonomika ČNB
- 9-BÚ-Služby-Telekomunikační služby, služby v oblasti počítačů a informační služby-CR - ekonomika ČNB
- Digitalizace pro digitalizaci.
- Netermínované vklady klientů celkem (Vklady klientů podle časového hlediska (EUR)) - ekonomika ČNB
- Netermínované vklady klientů celkem (Vklady klientů podle časového hlediska (Kč+cizí měna)) - ekonomika ČNB
- Specialista na propagaci a získávání klientů a péče o klienty v oblasti cestovního ruchu a kongresové politiky z oblasti indického subkontinentu, Zbiroh - nabídka práce
- TZ MPSV: Co je Jednotný informační systém MPSV
- MPSV Portál - informační stránky MPSV
- Služba a obory služby, § 5 - Zákon o státní službě č. 234/2014 Sb.
- Pracovníci v sociálních službách/pracovnice službách v sociálních službách pečovatel/pečovatelka - nabídka práce
- Pracovník na pozici v sociálních službách pro služby pečovatelská služba - nabídka práce
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?