Letní kina a sportovní přenosy: Prodeje domácích projektorů lámou rekordy
Češi ke sledování filmů a sportovních přenosů stále častěji využívají domácí projektory. Jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART meziročně stouply o 15 %. Nejvíce je Češi nakupovali v průběhu květnového hokejového mistrovství světa a v letních měsících, kdy je využívali v domácích letních kinech. Jedním z impulsů, který ke stoupající popularitě domácích projekcí přispěl, je růst cen lístků do kina.
Výrazné zdražování, kterému Češi v posledních letech čelili, se mimo jiné odrazilo i na cenách lístků do kina. Cena základní vstupenky na projekci populárního filmu Barbie se dnes při návštěvě multiplexu blíží k hranici 250 korun. Podle dat Unie filmových distributorů přitom vloni lístek do kina průměrně vyšel na 157 korun. Útrata čtyřčlenné rodiny, která si k filmu zakoupí i občerstvení, se tak v případě jedné návštěvy kina vyšplhá vysoko přes 1000 korun.
Část diváků proto raději volí možnost investice do kvalitního domácího vybavení a vyčkání na zveřejnění filmu na streamingových platformách. Popularitě tohoto řešení nahrává rychlý rozvoj těchto služeb, které v domácnostech nahrazují stárnoucí DVD a Blu-ray přehrávače. Zatímco v roce 2019 sledovala podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) placený obsah na internetu 4 % Čechů, v roce 2021 to bylo už 12 % a vloni dokonce 24 %. Ve věkové skupině do 34 let tyto služby využívají už dva z pěti Čechů.
„Hlavní výhodou streamingových služeb, které z trhu vytlačují tradiční přehrávače médií, je výrazně vyšší uživatelský komfort, který nabízí. Lidé si už nemusí pro film chodit do obchodu nebo do půjčovny. Když zrovna dostanou chuť se na něco podívat, mohou tak učinit prakticky okamžitě. Vše ještě výrazně usnadňuje rozvoj chytrých zařízení a jejich široká dostupnost,“ shrnuje Marek Hudec, Category Manager DATART.
Streamování filmů Češi stále častěji využívají v kombinaci s domácími projektory. Ty se staly velkým trendem posledních let a v letošním roce se těší bezprecedentní popularitě. Meziročně jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART stouply o 15 %. Z celkového počtu prodaných projektorů přitom tvoří zařízení určená pro domácí použití až 80 %.
„Rozložení prodejů v průběhu roku naznačuje, že lidé projektory velmi často využívají ke společnému sledování sportovních přenosů a filmů v domácím letním kině. Výrazný nárůst prodejů jsme zaznamenali v průběhu květnového mistrovství světa v hokeji a podobně jako v předchozích letech také během letních prázdnin,“ popisuje Marek Hudec.
Není projektor jako projektor
Ne každý projektor je však vhodný pro použití ve všech podmínkách. V současné době se těší velké popularitě přenosné projektory, které do svých nabídek zařazuje stále větší množství výrobců. Ačkoliv uživatelům nabízí řadu výhod v podobě kompaktních rozměrů či možnosti bezdrátového provozu s využitím integrované baterie, jsou často limitovány svým projekčním výkonem. Zejména ti, kteří plánují projektor využívat v osvětlené místnosti nebo venku, se tak musí mít při výběru obzvláště na pozoru.
„Nejdůležitější parametr určující, jak široké bude mít projektor využití, je svítivost. Zařízení s nízkou svítivostí pohybující se v nižších stovkách ANSI lumenů zpravidla potřebují pro optimální kvalitu obrazu úplnou tmu. S rostoucí svítivostí se možnosti využití výrazně rozšiřují, výkonným projektorům nedělá problém provoz v osvětlené místnost ani promítání obrazu s několikametrovou úhlopříčkou na stěnu domu. Je však nutné pamatovat na to, že v souboji s přímým sluncem neobstojí ani nejvýkonnější projektory,“ vysvětluje Hudec.
Kromě svítivosti hraje při venkovním promítání důležitou roli také maximální projekční vzdálenost určující, na jakou vzdálenost je projektor schopný obraz zaostřit, a na ní navázaná maximální úhlopříčka promítaného obrazu. Parametrů, které ovlivňují divácký zážitek, je však podle Marka Hudce mnohem více.
„Vše se odvíjí od toho, v jakých podmínkách a situacích člověk plánuje projektor využívat. Někdo má málo prostoru a ocení proto kompaktní projektory s ultrakrátkou projekční vzdáleností. Někdo zase chce hrát hry na obrovské obrazovce a hledá proto projektor s vysokým výkonem a krátkou odezvou. Ať už je motivace pořízení projektoru jakákoliv, je nezbytné si tyto potřeby před nákupem ujasnit a do obchodu jít s jasnou představou toho, co vlastně chci,“ doporučuje Hudec.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Změna času - střídání času 2019, konec střídání času, letní a zimní čas
- Nejlepší domácí vánočka: jak upéct dokonalou vánočku? Recept a postup pletení vánočky (názorné video)
- Investiční zlato - prodej zlata
- ČEZ Prodej, a. s. - cena elektřiny, ceník elektřiny 2020
- Investiční stříbro - Prodej stříbra
- ČEZ Prodej, a. s. Sazba D57d, tarif D57d
- Letní kina a sportovní přenosy: Prodeje domácích projektorů lámou rekordy
- Prodeje kanadské stříbrné mince Maple Leaf lámou další rekordy
- Začátek roku ve jménu herních adaptací: Prodeje Hogwarts Legacy a The Last of Us lámou rekordy.
- Kin - aktuální a historické ceny kryptoměny Kin, graf vývoje ceny kryptoměny Kin - 2 dny - měna USD
- Kin - KIN/Kin kurz
- Kin - aktuální a historické ceny kryptoměny Kin, graf vývoje ceny kryptoměny Kin - 1 rok - měna USD
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory